Vorige zomer opende ik een topic mbt een vakantie. Kan dit topic niet terugvinden (blijkbaar kan ik na 8 jaar Bokker zijn en een mediaredactie opleiding nogsteeds geen Bokt doorzoeken

Vorig jaar zijn mijn vriend en ik door Duitsland en Luxemburg naar Zwitserland gereden en hebben daar van Noord tot Zuid enkele stops gemaakt. Het was onze eerste échte reis zonder ouders (als ik ons weekje appartement in Duitsland van 2020 niet meetel). Dit beviel zeer goed en ik ben helemaal betoverd van het knalblauwe water en de prachtige bergen.

Aankomende zomer willen we graag naar Italië met de auto (als je andere suggesties hebt, ben
Ik ook zeker benieuwd). Ik hoorde dat het af en toe wel een warboel is op de weg, maar we willen rustig aan een trip maken langs/door de mooiste plekken met een eigen auto.
We zijn beiden nog nooit in Italië geweest en ik ken eigenlijk alleen het Gardameer en de mooie dorpjes aan het water. Dat zijn dan ook de soort plekken die ons trekt. Kleurrijk en mooie natuur, maar niet té afgelegen.
Zijn hier mensen die wel eens naar Italië zijn geweest? Waar zijn jullie precies heen gegaan en hebben jullie tips?
We willen net als vorig jaar gaandeweg boeken, dat beviel erg. Uiteraard moeten we even opletten of Corona alles toelaat, maar we hebben nog tijd zat.
Op de ene plek zullen we wat langer blijven dan de ander. Hangt van de accomodaties en natuur af.
Eisen:
- Enkele dagen naar waterrijke omgeving zodat wij, waterratjes, kunnen zwemmen.
- Mooie natuur (zal wel niet echt een uitdaging zijn).
- Niet té afgelegen.
Het maakt ons niet uit of een hotel low- of high-end is. We wisselen dit graag af. De ene dag wat meer luxe dan de ander.
Het idee is max 2 weken, we hebben geen plekjes geprikt nog maar willen sowieso even de toerist uithangen bij het Gardameer bijvoorbeeld. Als de Corona situatie het toelaat gaan we ook graag naar een leuke stad of schattig dorp om te shoppen.
Ik ben erg benieuwd hoe Italië is bevallen en wat jullie favoriete plekjes waren.
Alvast bedankt!!