We staan helemaal in het begin van het proces, zijn een paar weken geleden officieel verhuisd en wonen nu tijdelijk bij vrienden in.
Bouwen dus.. Ons stuk land ligt een paar honderd meter van het strand af op een slob dus we hebben wel mooi uitzicht vanaf onze plek, met in de verte de zee. In de afgelopen weken is het land schoongemaakt, dat wil zeggen bosvrij. En zijn we momenteel de stenen uit het land aan het weghalen. Het bos vrij maken is gebeurd door alle struiken en kleine boompjes om te hakken en daarna het land in de fik te steken. Dit kan je je in nl niet voorstellen, maar is hier heel normaal. Ons hele land licht vol met oud koraalachtig gesteente dus deze uit de grond te hakken en weg te halen is een behoorlijke klus. We hadden gelukkig 4 man mee uit het vaste land om voor ons te werken de komende maanden, helaas zijn er al 3 afgehaakt. Gelukkig hebben we een handige Rasta kennis die ons nu wel dagelijks helpt met de werkzaamheden en momenteel bezig is met een kippenhok en tijdelijk huis. Ja, onze kippen hebben we meegenomen uit tanzania, samen met 3 kalkoenen, 3 ganzen en wat eenden. Dus deze hebben een autorit van 450km en een tocht met de ferry achter de rug. Onze 2 honden halen we later op.

Het uitzicht.

Onze kleine helpt gezellig mee.

Onze kleine meid vind het strand nu al geweldig en we hebben hier bij familie nu al een hoop oppasadresjes dus dat is erg fijn. En gemiddeld krijgt een vrouw hier 5 kinderen dus ze heeft veel vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen en mee op te groeien.

Helaas ben ik ook al een keer gebeten door een schorpioen toen ik in de douche stond, hij zat in het doucheputje, dat was vooral schrikken, maar hij bleek gelukkig niet giftig en de pijn was na 2 dagen weer weg.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om ons verhaal zo te volgen en ik beantwoord jullie vragen graag!