Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:29

Mooie plannen allemaal! Heel veel.plezier.

Nog 5 weken en dan gaan we lekker maar Vietnam.

Voor juli gaan we met vrienden naar Noorwegen en in mei wil ik nog graag een klein weekje naar Ierland.

Heerlijk om plannen te maken en leuke dingen in het vooruitzicht te hebben.

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:33

Nog nooit gehoord van een swim up kamer maar dat ziet er wel erg mooi uit! Ga je dan ook nog activiteiten buiten het resort doen of in principe niet?

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:27

boeflover schreef:
Veel plezier, waar gaan jullie rondtrekken?
Wij gaan eind december naar Australië, eerst 3 dagen Melbourne, dan 5 dagen rondom Alice Springs en vervolgens nog een kleine 3 weken met een camper rondom Perth. Mocht iemand nog goede tips hebben graag! We zijn al volop bezig met plannen maar juist de plekken die niet in de reisgids staan zijn zeer welkom :)


Bij Perth:
Margaret River wineries. Freemantle en evt freemantle prison. Rottnest island en/of penguin island. Ik ga eens even nadenken wat we nog meer te bieden hebben :D En nee, helaas woon ik er niet zelf, maar mijn familie wel O:)
En, als je wat ‘verder’ weg wilt, mijn referentiekader is nogal Australisch wat betreft afstanden, zou je nog Cape leeuwin met een jewel cave kunnen doen, maar dat is wel voor minstens 1 overnachting. Wij overnachten altijd in Augusta. Mandurah is ook een heerlijk plekje, als je kunt varen een boot huren en dolfijnen spotten. En iets dichterbij dan cape leewin.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:36

x_Jeanine_x schreef:
Fijne vakantie allemaal :D

Wij zijn stiekem ook alweer aan het plannen voor volgend jaar! Dit jaar was het 13 dagen Gambia in een all in resort.
Volgend jaar willen wij een swim up kamer, hotel direct aan zee, Griekenland/Egypte in juni.
Hebben al een paar hotels op ons lijstje. Nu nog kijken of wij het geld de overweging waard vinden :+


Leuk! Hoe is Gambia bevallen? Dat staat bij ons op t lijstje voor mogelijk volgend jaar. Welk hotel ben je geweest? Nog tips verder?

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:36

ontherun schreef:
boeflover schreef:
Veel plezier, waar gaan jullie rondtrekken?
Wij gaan eind december naar Australië, eerst 3 dagen Melbourne, dan 5 dagen rondom Alice Springs en vervolgens nog een kleine 3 weken met een camper rondom Perth. Mocht iemand nog goede tips hebben graag! We zijn al volop bezig met plannen maar juist de plekken die niet in de reisgids staan zijn zeer welkom :)


Bij Perth:
Margaret River wineries. Freemantle en evt freemantle prison. Rottnest island en/of penguin island. Ik ga eens even nadenken wat we nog meer te bieden hebben :D En nee, helaas woon ik er niet zelf, maar mijn familie wel O:)
En, als je wat ‘verder’ weg wilt, mijn referentiekader is nogal Australisch wat betreft afstanden, zou je nog Cape leeuwin met een jewel cave kunnen doen, maar dat is wel voor minstens 1 overnachting. Wij overnachten altijd in Augusta. Mandurah is ook een heerlijk plekje, als je kunt varen een boot huren en dolfijnen spotten. En iets dichterbij dan cape leewin.

Thanks! Bedoel met rondom Perth ook wel Australische afstanden haha!
Route die we nu op het oog hebben is van Perth langs de kust omlaag tot aan Esperance, via het binnenland (Wave Rock) nog naar boven tot aan Kalgoorli NP (iets boven Geraldton). Wordt dus wel een kilometer of 200 per dag om te verplaatsen..

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 17:28

Ja! Wave rock ook echt doen :D Het is echt een heerlijke en mooie omgeving <3

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:13

WenK schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Fijne vakantie allemaal :D

Wij zijn stiekem ook alweer aan het plannen voor volgend jaar! Dit jaar was het 13 dagen Gambia in een all in resort.
Volgend jaar willen wij een swim up kamer, hotel direct aan zee, Griekenland/Egypte in juni.
Hebben al een paar hotels op ons lijstje. Nu nog kijken of wij het geld de overweging waard vinden :+


Leuk! Hoe is Gambia bevallen? Dat staat bij ons op t lijstje voor mogelijk volgend jaar. Welk hotel ben je geweest? Nog tips verder?


Heee!
Wij zijn geweest in:
https://www.corendon.nl/gambia/west-gam ... lsrc=aw.ds

Heel mooi hotel, hadden swim up kamer. Het land is mega arm, mensen zijn heel lief (De meeste :+ ) Hotel was heel netjes, eten was heerlijk. Ben wel mega ziek geweest, slikten malaria pillen omdat de GGD aanraadde dat het moest, maar combi waarschijnlijk dat en eten toch ziek geworden (Of ik had al thuis iets in mij wat er uit moest) Goed 3 dagen super slecht geweest, arts naar de hotelkamer geweest en zat op randje opname, maar met pillen erin en 24 uur aankijken was ik weer zo goed als de oude.

Mijn man heeft nog een excursie gedaan met bepaalde plekken bezichtigen en de locals weten dat je komt, dus schetst misschien een ander beeld. Toen ik weer fit was hebben wij zelf met een local boy naar de Apen en krokodillen geweest en een marktje bezocht etc. Wat wel een realistisch beeld gaf. Eventueel kan ik je tzt zijn nummer geven.

Onze vakantie was ook vooral opladen, zat precies tussen een wisseling van baan in en moest betaalbaar zijn en zon, zee, strand en warmte. Dus dat is opzich goed gelukt! Muggenspul en een vestje voor in de avond is zeker een aanrader, ondanks dat ik niet gestoken ben, maar wel een fijn idee.

Foto's zie mijn instalink:
https://www.instagram.com/p/CqSqGNXML86 ... BiNWFlZA==

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 14:45

Bij ons is ineens de beslissing gemaakt! We gaan volgend jaar naar Costa Rica! We willen een combi van zon zee strand en natuur, en dat kan daar natuurlijk perfect. Iemand ervaring? Ik maak even een topic aan :D

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:37

Oh heel gaaf zeg! Staat ook nog hoog op mijn lijstje. :D

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:01

Heel mooi, staat ook hier op de lijst! Ben erg benieuwd.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 17:17

Ja leuk om weer een reis te gaan uitpuzzelen :D
We willen het er toch in houden om elke 2 jaar een grotere reis te maken. En we zouden dit jaar op wintersport maar dat durf ik dit jaar niet aan met mijn bekken dus dan houden we ook weer geld over :)

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:30

Wat gaaf! Onze voorkeur gaat ook uit naar Zuid-Amerika komend jaar. Ik zat eerder te kijken naar Peru, Chili of Dominicaanse Republiek. Waarom gaan jullie voor Costa Rica?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 17:33

Omdat we van veel mensen horen dat CR zo mooi is. En je kunt daar zoveel wilde dieren zien, dat vind ik ook heel gaaf. En het is in verhouding een van de veiligste landen daar. Sommige mensen noemen het het mooiste land van de wereld.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:53

Costa Rica is inderdaad prachtig, 1 groot natuurreservaat, maar als ik het dan vergelijk met het zuidwesten van de USA vind ik dat toch mooier. Maar ieder zijn smaak. Het was mooi om gezien te hebben, maar ik zou er niet snel weer naar terug gaan.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 18:55

Fitzroy schreef:
Costa Rica is inderdaad prachtig, 1 groot natuurreservaat, maar als ik het dan vergelijk met het zuidwesten van de USA vind ik dat toch mooier. Maar ieder zijn smaak. Het was mooi om gezien te hebben, maar ik zou er niet snel weer naar terug gaan.


Oh echt? Mja dat is toch ook niet helemaal te vergelijken? :P

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:01

Nog 2 dagen voor mijn reis begint naar Marokko

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:56

Ik krijg ook alweer zin :D .

Ik was dit jaar eindelijk zover dat ik weer eens een verre reis kon maken maar door een noodgedwongen tijdelijke verhuizing, nieuwe functie met bijbehorende cursussen heb ik het uitgesteld naar volgend jaar.

Ik wil heeeeelllllll graag naar west USA ...maar niet alleen en een groepsreis in een bus wil ik niet naar de USA. Dat wil ik echt met een auto/camper doen.

Dan heb ik Indonesie , Costa Rica of Vietnam op de lijst staan. Wil dan met Sawadee een single reis maken. 3 weken.
Maar als ik nog een reismaatje vind overweeg ik ook wel om weer te gaan backpacken.

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:55

Earth schreef:
Bij ons is ineens de beslissing gemaakt! We gaan volgend jaar naar Costa Rica! We willen een combi van zon zee strand en natuur, en dat kan daar natuurlijk perfect. Iemand ervaring? Ik maak even een topic aan :D



Gaaf!! <3

Ik vertrek aankomende week naar Madagaskar *\o/*

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 21:09

ohhh ook heel gaaf! En Purny naar Marokko. Veel plezier allebei!!

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:20

Earth schreef:
Fitzroy schreef:
Costa Rica is inderdaad prachtig, 1 groot natuurreservaat, maar als ik het dan vergelijk met het zuidwesten van de USA vind ik dat toch mooier. Maar ieder zijn smaak. Het was mooi om gezien te hebben, maar ik zou er niet snel weer naar terug gaan.


Oh echt? Mja dat is toch ook niet helemaal te vergelijken? :P


Dat lijkt me ook niet eigenlijk. Ben benieuwd naar de reactie.
Costa Rica ziet er ook al prachtig uit. Dat ga ik ook eens verder onderzoeken

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:29

Steefz schreef:
Ik vertrek aankomende week naar Madagaskar *\o/*

Heel gaaf, zet je hier een verslagje neer? *\o/*

Costa Rica is super mooi, ik heb gereageerd in je topic Earth. Hopelijk heb je er wat aan.
Voor ons wel het mooiste land tot nu toe, afwisselend met stranden, jungles en vulkanen. De wegen zijn erg goed en de natuur is prachtig.

Wij zijn nu aan het oriënteren op onze volgende reis. Het zal waarschijnlijk Indonesië worden en dan op een motor als dit mogelijk is.
We kijken vaak op YouTube naar reisvlogs als we meer willen weten over een vakantieland. Hoe doen jullie dat in de reis voorbereidingen?

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:06

Gaaf allemaal een hele goede reis, en hopelijk nadien wat reisverslagen. Marokko staat hier ook nog hoog op de wishlist!
Ga je met een organisatie naar Madagaskar Steefz of ga je zelf rondreizen? Wij zijn er vorig jaar geweest en ik vond het de mooiste reis die ik tot nu toe heb gemaakt, ga zeker nog eens terug om te zien hoe zo’n land zich ontwikkeld <3

Qua voorbereiding voor reizen kijk ik ook regelmatig op blogs, reisprogramma’s zoals 3opreis en in de Lonely Planet of een andere reisgids. We zijn ook lid van de Columbus en daar halen we soms ook leuke tips uit.
Wij zijn ook echt nog “ouderwets” met stickertjes op een kaart aan het plakken om op die manier ongeveer een reisroute te bepalen. Dat leggen we verder nog zo min mogelijk vast maar geeft wel een idee van hoe groot we de route ongeveer willen maken en hoeveel tijd we nodig hebben.
Afbeelding dit wordt ongeveer onze volgende route. Rondom Alice Springs zijn de hotels wel al geboekt dus die route ligt wel ongeveer vast (er zijn daar niet zo veel opties qua hotels en het is zomervakantie als we gaan). Rondom Perth gaan we met een camper dus die route is afhankelijk van het weer etc. Kan nog kleiner of groter worden dus.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 23:24

Wat een gave vooruitzichten!! Veel plezier voor degene die binnenkort al gaan.

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:37

Zo leuk om dit mee te lezen! Het is maar goed dat ik weer een aanvraag heb gedaan voor extra vakantie uren, heb nu nog meer inspiratie. Van mezelf mag ik in 2024 ook veel gaan reizen. Heel 2025 ga ik een opleiding doen, die zwaar is en veel tijd vraagt. Ik pak volgend jaar dus alles aan wat kan, haha.

Over een maand naar Marokko en in januari naar Lapland :brr: . Verder in juni naar de f1 in Oostenrijk, daar komt ook nog een vakantie in de buurt omheen.


Veel plezier voor de mensen die bijna gaan!!

Emj_23
Berichten: 1212
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:37

Ik vertrek dit weekend voor een rondreis naar Kenia en Tanzania. Zo’n zin in!