Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:41

Ik ga er nog over nadenken we kunnen ook als het te koud is onderweg een airbnb boeken misschien, of toch naar Portugal of Italië :')

Italië zijn we meerdere keren geweest, vaste land Portugal nog niet

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 22:45

Haha, nja het ligt er maar net aan dus wat je zou willen doen tijdens je roadtrip en wat je wilt zien. Afstanden in Noorwegen vallen overigens best tegen, daar verkijken veel mensen zich op want er zijn weinig tot geen snelwegen.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:03

jojoleinee schreef:
Wij zijn in 2019 in Ochrid geweest. Opzich leuk maar aan tourisme valt er nog veel te winnen (wat ook te verwachten is). Er waren leuke excursies, mooie natuur en genoeg te zien. Wij misten echter savonds een hoop. We zaten in een hotel aan het meer maar savonds was er niks te doen. Wie weet, in de stad zelf wel. Daar zijn we niet gaan kijken omdat we dan alsnog met de auto terug zouden moeten.


Bedankt voor je reactie! Een van de excursies die ze aanbieden is een pubcrawl waarbij je 3 leuke pubs en cafes af gaat met een gids. Daar zit ook een transfer naar het hotel terug bij maar een taxi terug zou maar een paar euro kosten. Dat is in ieder geval een avond vermaak. :j
Daarnaast ben ik natuurlijk met een groep dus ik zou het niet erg vinden om een taxi te pakken, het scheelt wel dat Ohrid als erg budget vriendelijk bekend staat.
Waar ik vooral twijfels over heb is dat Ohrid niet aan zee maar aan een meer ligt. Ik ga in de zomer meestal naar een eiland (Mallorca, Zakynthos, Tenerife) en ben nog nooit naar een meer geweest. Nu zag ik op internet wel dat het water heel mooi en helder is en er genoeg strandjes zijn. Maar waren er vooral zand of kiezelstranden? En waren er bedjes met een parasolletje met een leuk restaurantje?
Welke excursies zou je echt aanraden als must?

@poes ik las op wat pagina's terug dat je benieuwd bent naar hoe mensen groepsreizen ervaren. Als je nog ervaringen zoekt stuur me maar een pb. Mij is het in ieder geval goed bevallen ook omdat ze garanties gaven met corona en cancellen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:03

E4D: ik heb ook al twee groepsreizen gedaan en ik vind het wel echt minder. Wil het enkel overwegen voor reizen die je alleen bijna niet kunt doen.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:05

Ik kijk vast vooruit en wil in Dec, Jan of Feb naar zuid Amerika. Ecuador spreekt mij erg aan maar ik vraag me af of dat wel een veilig land is om te reizen? Als andere optie denk ik aan Costa Rica maar ik weet niet of het dan misschien juist dan heel erg druk is

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:42

Voor Costa Rica is het dan inderdaad hoogseizoen en druk. Wij zijn bewust in september gegaan. Officieel regenseizoen maar meer dan een bui per dag was het niet.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:46

Ik kan me alleen niet echt voorstellen hoe het dan heel druk kan zijn in de zin van het is misschien wel de beste reistijd qua weer maar het is geen vakantie tijd

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:00

Omdat ik ziek ben geen hele grote plannen maar einde van de maand naar Turkije en in juni of juli Noorwegen. Ik vind het plannen altijd zo leuk. Heel veel boekjes en Google Maps erbij. Reisverslagen lezen en locaties zoeken. Mijn vakantie duurt altijd weken

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:08

Napie schreef:
Omdat ik ziek ben geen hele grote plannen maar einde van de maand naar Turkije en in juni of juli Noorwegen. Ik vind het plannen altijd zo leuk. Heel veel boekjes en Google Maps erbij. Reisverslagen lezen en locaties zoeken. Mijn vakantie duurt altijd weken


Grote plannen zijn ook niet nodig voor vakantievoorbereidpret

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:04

Ik heb donderdag al onze hotels geboekt voor Costa Rica in november, met op de terugweg nog een paar dagen New York. Toch alles los geboekt, vind dat nog steeds veel fijner. Alleen vluchten nog, maar daar twijfel ik een beetje over dus wacht nog even af.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:13

Ik ga ook alles los boeken, ben benieuwd naar jouw plan, zou je het willen delen of pben?

Zira1994

Berichten: 1275
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:18

Hier ook plannen voor Costa Rica in september. Jullie is dat dus goed bevallen Fitzroy? Hadden jullie de accomodaties wel van te voren geboekt of daar steeds ter plekke een paar dagen van te voren?

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:22

Ik wil vliegen op San José (vluchten heb ik nog niet geregeld, twijfel ik nog over) en dan eerst naar de omgeving van Manuel Antonio voor 3 nachten. Daarna naar Monteverde voor 4 nachten, Nosara voor 3 nachten en dan nog 3 nachten in Tamarindo. Daarna vliegen we vanaf Liberia naar New York, 4 nachten in New York (waar ik net zoveel kwijt ben aan het hotel als voor de 2 weken in Costa Rica :') ). Details heb ik nog niet helemaal uitgezocht, ik las dat je heel goed met de bus kunt reizen en dat dat handiger is dan een auto huren? Maar vervolgens kon ik niet echt verbindingen zien via Google maps of zo dus mocht iemand daar meer over weten? :D En mocht iemand nog andere aanraders hebben; ik heb alles tot nu toe geboekt met gratis annuleren dus we kunnen de route eventueel nog wijzigen, maar dit leek mij alles waar we heen willen wel te dekken.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:28

Ik neem altijd een huurauto, zo fijn die vrijheid van een auto. Ik vind 3 nachten op een plek wel heel kort, dan heb je eigenlijk maar 2 hele dagen :o maar dat verschilt natuurlijk per persoon

Zira1994

Berichten: 1275
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:40

Klinkt goed !! Wij willen vier weken gaan en dan ook naar corcovado en de Caribische kust. Wij willen wel met een huurauto gaan, we houden nogal van de vrijheid dat we kunnen gaan en staan waar we willen

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 12:44


Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:50

Zira, omdat het regentijd is is het de vraag of je nog naar Corcavado kunt. Het is dacht ik ook tijdelijk niet te bereizen.

Wij hebben een huurauto gehad, zijn eerst op excursie geweest naar Tortuguero, en aansluitend naar Manuel Antonio, Monteverde, Rincon de la Vieja, La Fortuna om af te sluiten aan de Caribische kust bij Puerto Viejo de Talamanca. Echt fantastisch!

Zira1994

Berichten: 1275
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:57

Heerlijk zeg ja we gaan even kijken of het lukt met corcovado inderdaad het is dan ook bedoeling daar te starten met de vakantie. Heb zoveel zin om te gaan!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:29

Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar zomervakanties (juli/augustus) maar ben erg huiverig om te boeken i.v.m. de hele situatie rondom Oekraïne en Rusland. Ik zou b.v. naar Noord-Macedonië willen en daar liggen wel een paar landen tussen maar het kan allemaal zo snel gaan...
Een andere optie zou zijn Montenegro of Lesbos dat ligt iets verder weg maar scheelt niet veel. Lesbos is dan wel weer eiland maar weet niet hoe dat met vluchtelingen gaat. Het voelt dan veiliger om een vakantie verder weg te boeken naar bv Spanje of Portugal maar dat kan ik (zoals het er nu naar uitziet) niet betalen. Net als Italië en andere bestemmingen van Griekenland. :$
Hoe kijken jullie naar het boeken van vakanties nu?

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:44

Ik kijk vooral naar mijn portemonee nu.
Het leven is niet leuk meer qua kosten. Zou ik bijvoorbeeld toch een paar dagen er tussen uit gaan dan wordt het waarschijnlijk Valencia. Polen durf ik niet aan op dit moment.

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:53

moonsparkle schreef:
Earth schreef:
Ik zou het niet doen, weinig zonuren ook, gemiddelde temp bij Trondheim genomen is in september nog maar 12 graden en idd veel regen.


Bedankt voor het meedenken, is juni dan ook echt beter? Ik ga liever niet in het hoogseizoen maar wanneer het wat rustiger is. Ik heb weleens gekampeerd met 4 graden in de nacht, maar dan had ik echt de zon nodig om op te warmen.


Wij zijn vorig jaar vanaf half september 2,5 week in Noorwegen geweest, wel met een camper. Temperaturen kunnen vooral in de nacht flink dalen! wel heerlijk rustig daar dan en super mooie kleuren omdat herfst begint. Regen hebben wij amper gehad maar dat is geluk hebben.

Wij gaan in juni weekje weg. aankomst op Dover, twee dagen Brighton, dan drie dagen Londen en dan nog paar dagen Cotswolds / Bath.

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:31

Ik ga dit topic ook volgen! Ik zie dat er meerdere mensen naar Costa Rica gaan, daar gaan wij ook heen deze zomer (Juli-augustus) :)
Gister de vluchten geboekt. Wij gaan zaterdag 16 juli naar Costa Rica, komen er zondag de 17e aan. Op 3/4 augustus gaan we (moet wel nog geboekt) vliegen naar Bogota voor een bruiloft + nog kleine 2 weken er vakantie vieren met een paar anderen nog.
Voor mij de eerste keer zo ver weg en zo lang weg, mijn vriend is wel al gewend om langer/verder te reizen dus dat scheelt.

Ik heb nu de tactiek door gewoon te googelen naar leuke plekjes (blogs ed), en te kijken naar groepsreizen van bv Djoser, Sawadee, Shoestring, etc. om te zien wat ze allemaal doen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zegmaar. Voor mij kan nu de voorpret echt beginnen met alle dingen uitzoeken nu we de vliegtickets hebben :D

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:33

Ik had beter niet kunnen kijken naar floortje naar het einde van de wereld :') nu wil ik naar belize

Alleen de meeste tarantulas per m2 per wereld vind ik wel een dingetje

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 11:10

moonsparkle schreef:
Ik had beter niet kunnen kijken naar floortje naar het einde van de wereld :') nu wil ik naar belize

Alleen de meeste tarantulas per m2 per wereld vind ik wel een dingetje


Brrrr, nee laat maar dan _O-

Mijn schoonzus heeft gewerkt in Mexico voor een tv-programma. Gingen ze de jungle in voor een reportage, en ineens kwamen ze op een weg die gewoon zwart was van de spinnen. En in die omgeving zouden ze ook de reportage doen, maar dat hebben ze toch maar niet gedaan. :')

Voor ons nog een maand te gaan *\o/*

Ik moet nog even zien of ik alvast een koffer kan bijboeken, dat kon ik niet tijdens het boeken zelf. Er stond bij dat ik dat kon doen op de luchthaven, maar dat vind ik wel spannend ofzo.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:16

Waar ga je ook al weer naartoe? Heerlijk he om af te tellen :D