Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 12:40

Welkom :D

Ik vind het ook leuk om zo goedkoop mogelijk te gaan, maar we zijn inmiddels ook een beetje gewend aan luxe, dus ik had er niet meer de lol van dat het heel goedkoop is geworden. Nu zijn tickets sowieso duur, dus dat was al lastig :P Ja budget kan altijd met een vliegticket, al je 30 uur onderweg wil zijn ofzo :')

Veel plezier Balenciaga, ik snap dat het voelt als vakantie :D

Gisteren met mn man besproken wat we in de zomer gaan doen. We wilden eigenlijk naar een camping (met creatieve workshops in Frankrijk) maar aangezien ons vaste maatje niet mee gaat, en we vanavond 'moeten' boeken(anders zitten de goede weken snel vol), zitten we toch te denken om te gaan roadtrippen. Hij wil graag fietsen in de Alpen, ik wil graag foto's maken in Noord-Italië. Even kijken hoe we dat gaan combineren :+

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:45

Fitzroy schreef:
O, ik ben sinds corona al 3 x op vakantie geweest met het vliegtuig :o .

Doe je goed. Ik kan er binnenkort als het goed is zelfs een 4e keer bij op tellen.

Ik heb sinds corona geen trein of bus meer van binnen gezien. Ik reis zelfs niet meer met de trein naar Schiphol omdat ik in mijn eigen auto tenminste gezonde lucht kan ademen. Ook zijn de aanbiedingen van een dagkaart voor 7.50 of 10 euro al lange tijd niet meer langs geweest. Mijn OV chipkaart is ook verlopen, en tja, verlengen kost weer 7.50 terwijl je er toch niets mee doet.

Maar winkelen gaat overal prima zonder. En je ziet meer en meer dat mensen weer normaal gaan doen gelukkig.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:22

Hier begint de voorpret ook, al is het eigenlijk geen vakantie :D
Volgende week naar Kenia en dan door naar Tanzania.
Heb beide visa al binnen en voor komende zondag de pcr test voor vertrek al geboekt.
Dat geeft deze keer de meeste stress, hoe kan je in NL nog onbesmet blijven. Ja door thuis te zitten dus.
Bij aankomst in Tanzania moet er dan weer getest worden en ik denk onderweg ook wel een keer, ligt eraan hoe dicht onze bubbel is daar.
En voor vertrek naar NL ook 2x testen.
Zou wel weer fijn zijn als dat niet meer nodig is. Vorig jaar ook zooo vaak moeten testen onderweg en je moet het allemaal maar weer passend in de reisplanning kunnen krijgen op soms zeer afgelegen locaties.
Gelukkig heb ik daar wel een heel goed team voor maar dan nog blijft het een hoop geregel.

Vliegen vond ik vorig jaar prima te doen, 23 keer gevlogen zonder besmet te raken onderweg en slapen met een mondkapje op dat went vanzelf :+
Moet wel zeggen dat ik lange vluchten tegenwoordig altijd business class doe en lokale vluchten huren we met onze 'bubbel' een eigen vliegtuigje. Vaak hebben we ook zoveel gear mee dat we de extra stoelen toch moeten betalen.
Maar de trein sla ik nu ook even over, heb gelukkig mijn vader die mij naar schiphol wil brengen.

Op locatie was vorig jaar vaak amper wat van de maatregelen te merken, in hotels en lodges vaak wel een mondkapje in publieke ruimtes maar de lokale vaak veel strengere regels dan in NL hadden we overdag met werk geen last van.
En ver weg in de bush zagen we soms dagenlang geen andere mensen dus dan hoefde je ook nergens meer op te letten, heerlijk.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 13:34

Hoezo heb jij vorig jaar 23 keer gevlogen? :P En wat voor team bedoel je? :)
Heel tof dat je naar Afrika gaat, ga je op safari?

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:07

Earth schreef:
Welkom :D

Ik vind het ook leuk om zo goedkoop mogelijk te gaan, maar we zijn inmiddels ook een beetje gewend aan luxe, dus ik had er niet meer de lol van dat het heel goedkoop is geworden. Nu zijn tickets sowieso duur, dus dat was al lastig :P Ja budget kan altijd met een vliegticket, al je 30 uur onderweg wil zijn ofzo :')

Veel plezier Balenciaga, ik snap dat het voelt als vakantie :D

Gisteren met mn man besproken wat we in de zomer gaan doen. We wilden eigenlijk naar een camping (met creatieve workshops in Frankrijk) maar aangezien ons vaste maatje niet mee gaat, en we vanavond 'moeten' boeken(anders zitten de goede weken snel vol), zitten we toch te denken om te gaan roadtrippen. Hij wil graag fietsen in de Alpen, ik wil graag foto's maken in Noord-Italië. Even kijken hoe we dat gaan combineren :+

Leuk, wij hebben 3 jaar terug een roadtrip gedaan in de Alpen en Noord-Italië. Zijn ongeveer 2 weken op pad geweest. Roep maar als je tips wilt! :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:05

Earth schreef:
Hoezo heb jij vorig jaar 23 keer gevlogen? :P En wat voor team bedoel je? :)
Heel tof dat je naar Afrika gaat, ga je op safari?

Ik zit als fotograaf veel in Afrika, vorig jaar zo'n 4 maanden alles bij elkaar.
En normaal is een goed logistics team al handig, tijdens de corona periode met soms dagelijks wijzigende regels voor grensovergangen en spontaan geannuleerde vluchten is het handig als je mensen hebt die dat in de gaten houden als je zelf ergens in de bush zit en geen telefoon en internet hebt.
Anders sta je soms voor verrassingen als een grens ineens gesloten blijkt te zijn -O-

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:36

Coronacijfers tellen vanaf morgen niet meer bij reisadviezen
Vanaf morgen tellen de coronacijfers in een land niet meer mee voor de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat bevestigen Haagse ingewijden na berichtgeving in De Telegraaf. Dat betekent dat tientallen landen buiten Europa weer naar code geel ('let op, er zijn risico's) gaan.

Morgenochtend zal het reisadvies van zo'n dertig populaire vakantiebestemmingen al worden versoepeld. Welke dat zijn, is nu nog niet duidelijk.

Sinds het begin van de coronapandemie werden de reisadviezen gekoppeld aan de coronacijfers, waardoor voor bijna de hele wereld code oranje ('alleen noodzakelijke reizen') gold. Afgelopen zomer is code oranje binnen de Europese Unie al vervallen.

nos liveblog.

Is misschien handig om te weten ;)

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:55

Maar wel testen om terug te mogen. Kortom, er verandert niets. Dat moet er ook af. Dan klopt het pas weer.

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:33

Ik ben bezig geweest met onze route . Rijden tot beaune of chalon sur Saône voor een overnachting en dan ergens aan de Costa Brava vervolgens een stop in de buurt van Valencia ( voor beide div ideeen ) , maar kan nog veranderen door de versoepelingen

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:47

paddington schreef:
Ow en topic naar mijn hart!
Ik ben echt dol op het voorpret van het boeken van mijn trips.
Ik kan uren/dagen speuren naar de beste deals aangezien ik graag lowbudget reis.
Ik geef liever mijn geld uit aan lekker eten en shoppen.

We gaan in Oktober een week naar de UK aangezien ik nog een voucher heb van de overtocht en deze nu al 3x heb moeten verschuiven.

Het hotel heb ik vorig jaar september al geboekt voor £350 incl ontbijt.
Dit is voor 2 personen voor 7 nachten.

Ik ben nu vooral op zoek naar leuke dagtrips en ik ga zo wie zo 1 dag naar Londen.

Waar gaan jullie heen?

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:49

Engeland is groot hoor. Waar zit je in de buurt? Ik vond zelf Wales erg mooi en 1 dag was te kort. En Lands End, dat is ook mooi, de kust van Cornwall.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:59

Ik ga naar Hastings toe maar eigenlijk wou ik in Bexhill verblijven omdat daar toch mijn jeugdherinneringen liggen.
En dat is mede het doel van mijn trip omdat ik in December 2020 mijn moeder ben verloren.

Door mijn ziekte wil ik geen lange stukken meer rijden en dit is ruim een uurtje of zo vanuit Dover.

Voorheen reed ik in 1 stuk naar Bristol waar mijn zoon woonde maar dat trek ik niet meer.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:42

Dover zelf is ook erg mooi. GA je het kasteel ook bezoeken? En dan de kust?

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:48

germie schreef:
Maar wel testen om terug te mogen. Kortom, er verandert niets. Dat moet er ook af. Dan klopt het pas weer.

Maar het zal wel een stuk makkelijker worden, op het testen na. Er zijn nu niet veel reisverzekeringen die oranje gebied dekken.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:58

purny schreef:
germie schreef:
Maar wel testen om terug te mogen. Kortom, er verandert niets. Dat moet er ook af. Dan klopt het pas weer.

Maar het zal wel een stuk makkelijker worden, op het testen na. Er zijn nu niet veel reisverzekeringen die oranje gebied dekken.

Maar dan heb je geen echt vakantiegevoel, want de stress of je wel terug kunt blijft. Dus het wordt niet echt gemakkelijker.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:40

germie schreef:
Dover zelf is ook erg mooi. GA je het kasteel ook bezoeken? En dan de kust?


Ja dat staat wel op de planning om het kasteel te bezoeken.
Ik denk zelf op de dag van vertrek omdat we de boot in de avond terug hebben dan kunnen we het mooi combineren.

Ik wil idd langs de kust een aantal plaatsen bezoeken zoals Bexhill, Eastborne & Brighton.

Een dagje Londen staat ook nog op de planning.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:35

Ik kom even binnen vallen, zal zometeen even de rest van het topic bijlezen. Ik ben alvast aan het kijken naar zomervakanties en probeer mij ook open te stellen voor de wat minder bekende/populaire bestemmingen.
Wie heeft er ervaring met:
-Ohrid, Noord Macedonië
-Budva, Montenegro
-Sicilië
-Lesbos, Griekenland
Ik ben 32 en vind een goede combinatie van zowel wat cultuur snuiven als af en toe een avondje stappen leuk. Met zon zee en strand. :o Zou wel met een groepsreis mee gaan en dan in juli/augustus.
Wie is eerder op een van deze plekken geweest en waarom zou je het wel of niet aanraden?

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:46

Wij zijn in 2019 in Ochrid geweest. Opzich leuk maar aan tourisme valt er nog veel te winnen (wat ook te verwachten is). Er waren leuke excursies, mooie natuur en genoeg te zien. Wij misten echter savonds een hoop. We zaten in een hotel aan het meer maar savonds was er niks te doen. Wie weet, in de stad zelf wel. Daar zijn we niet gaan kijken omdat we dan alsnog met de auto terug zouden moeten.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:46

Hier is het toch wel wat stress geworden. Gaat de storm morgen op tijd liggen?

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:23

Ik zit erg te twijfelen voor september ik dacht eerst Noorwegen maar gezien we willen kamperen vraag ik me af of juni daar niet een beter seizoen voor is qua weer, ik kan zelf slecht tegen kou :o of maakt juni tegenover september niet zoveel verschil? Ik dacht te lezen dat de temperaturen in september snel dalen en er meer kans is op regen.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 21:52

moonsparkle schreef:
Ik zit erg te twijfelen voor september ik dacht eerst Noorwegen maar gezien we willen kamperen vraag ik me af of juni daar niet een beter seizoen voor is qua weer, ik kan zelf slecht tegen kou :o of maakt juni tegenover september niet zoveel verschil? Ik dacht te lezen dat de temperaturen in september snel dalen en er meer kans is op regen.

Ik gok dat het er ook helemaal aan ligt waar je in Noorwegen naar toe wil. :P

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:59

Earth schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zit erg te twijfelen voor september ik dacht eerst Noorwegen maar gezien we willen kamperen vraag ik me af of juni daar niet een beter seizoen voor is qua weer, ik kan zelf slecht tegen kou :o of maakt juni tegenover september niet zoveel verschil? Ik dacht te lezen dat de temperaturen in september snel dalen en er meer kans is op regen.

Ik gok dat het er ook helemaal aan ligt waar je in Noorwegen naar toe wil. :P


Niet hoger dan halverwege :')

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 22:12

Ik zou het niet doen, weinig zonuren ook, gemiddelde temp bij Trondheim genomen is in september nog maar 12 graden en idd veel regen.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:34

Earth schreef:
Ik zou het niet doen, weinig zonuren ook, gemiddelde temp bij Trondheim genomen is in september nog maar 12 graden en idd veel regen.


Bedankt voor het meedenken, is juni dan ook echt beter? Ik ga liever niet in het hoogseizoen maar wanneer het wat rustiger is. Ik heb weleens gekampeerd met 4 graden in de nacht, maar dan had ik echt de zon nodig om op te warmen.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 22:39

Nja Noorwegen kun je volgens mij in de zomer vergelijken met Nederland. Dus dat kan op zich wel. En tja, volgens mij is het in hoogseizoen nog niet heel druk. Maar dat ligt er ook aan wat je wil doen in Noorwegen natuurlijk.

Edit nee ik zit er naast. Gemiddelde temp in de zomer komt niet echt uit b oven de 20 graden, bij Trondheim is dat 17 graden gemiddeld :P