Oké, het is min of meer beslist. Volgend jaar, ofwel periode Mei/Juni ofwel periode September gaan we een camper huren en trekken we er met onze twee honden op uit voor een 14 - 18 dagen. Dit jaar zijn we naar de Franse Alpen geweest, de bergen in. Zowel voor ons als voor de honden, HEERLIJK, maar voor mij wel nog iets te veel volk in de dalregio's. Volgend jaar willen we graag naar één van de Scandinavische landen, Noorwegen of Zweden, daar zijn we nog niet helemaal uit.
Wat willen we graag?
- Géén steden
- Véél wandelmogelijkheden (Kajakken en dergelijk valt af, gezien de honden mee moeten kunnen)
- Zo weinig mogelijk volk (vooral toeristen - Ik mijd algemeen gezien al de grote toeristische trekpleisters, al zijn ze nog zo mooi)
- Bergen /Heuvels / Water / Ruwe natuur
- Afwisseling (alle dagen bergen kruipt behoorlijk in de kleren, als je van een plat land komt

We willen max rond de 4000km rijden (van België uit). Het moet fijn blijven en mag gerust 'op't gemak' zijn. Maar daardoor zijn we ook wel gebonden aan de Zuidelijke regio's van beide landen. In Zweden heb ik het idee dat het zuiden vooral wat saai is? Veel bos, vlak terrein? Of ben ik daar mis? Ik neig qua natuur daardoor meer naar Noorwegen, maar ik ben wat bang dat Noorwegen (zeker die zuidelijke kant) nog een heel stuk toeristischer is dan Zweden? Of is dat écht te vermijden, door de populaire trekpleisters (zoals de Preikestolen) gewoon te vermijden?
Verder, héél graag insider tips qua toffe hikes, leuke meertjes, watervalletjes,...
(Oh ja, vriendlief is vliegvisser, dus dat als extra erbij zou wel mooi zijn)
Impressie van onze vakantie dit jaar. This is what I like. Bergen, honden die gewoon los kunnen, heerlijk blauw meer. Top!