Tickets Vaticaanstad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Tickets Vaticaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 08:50

Ik ben op zoek naar een betrouwbare website om tickets te kopen voor toegang tot de vaticaanse museums inclusief sixtijnse kapel. Ik zie door de bomen het bos niet meer en vroeg me af of bokkers me kunnen vertellen met welke site zij geboekt hebben en of dit een aanrader is.
Alvast bedankt!

K_nolan

Re: Tickets Vaticaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:13

Gewoon op hun eigen website

https://www.museivaticani.va/content/mu ... ni/it.html

even naar NL gaan.

Je kan ook altijd ter plaatse kopen, of kiezen voor een fast lane (afhankelijk wanneer en hoelaat je gaat is dat wel aan te raden).

Heb er een hele tijd gewoond dus laat maar weten als je een vraag hebt

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 12:38

Och zo logisch eigenlijk. Dankjewel!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:38

Ik zou ze gewoon ter plaatste kopen :j en dan niet van zo'n persoon die rondloopt maar gewoon bij de kassa :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:17

Nog even een tip voor het Vaticaan volgens mijn man: Er is een stukje Nederlands grondgebied op de begraafplaats waar je naar toe mag. Je moet dan even iemand van de beveiliging aanspreken en dan laten ze er door. Mijn man vond dat heel bijzonder omdat het daar heel rustig is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:20

Barbabientje schreef:
Ik zou ze gewoon ter plaatste kopen :j en dan niet van zo'n persoon die rondloopt maar gewoon bij de kassa :+

Ik kwam er vroeger vaak . Toen was het zo dat als je ook een rondleiding in de Vaticaanse Tuinen wilde,dat je wel haast 2 weken van tevoren moest reserveren.Dat kon toen aan een balie in het Vaticaanse hoofdpostkantoor.Maar toen ik er was ,was dat nog onder het pontificaat van de vorige Paus Benedictus.Het kan nu best anders zijn en ook nog corona-maatregelen...Overigens moet je inderdaad uitkijken met allerlei straatverkopers die proberen je tickets aan te smeren waarbij je niet in de rij zou hoeven te staan voor het museum.Want voor alleen het museum kun je dan beter gewoon in de rij gaan staan,dan krijg je tenminste een echt ticket.Ik weet niet hoe het momenteel zit met anti-corona-bewijzen,informeer daarnaar vantevoren wat er vereist wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:28

Earth schreef:
Nog even een tip voor het Vaticaan volgens mijn man: Er is een stukje Nederlands grondgebied op de begraafplaats waar je naar toe mag. Je moet dan even iemand van de beveiliging aanspreken en dan laten ze er door. Mijn man vond dat heel bijzonder omdat het daar heel rustig is.

Dat is de Campo Teutonico.Dat is voor Duitse,Vlaamse en Nederlandse personen,ook voor pelgrims die tijdens de pelgrimage naar Rome zijn gestorven.Het is aan de linkerkant van de Sint-Pieter.Daar staat een Zwitserse Gardist op wacht en als je de naam van de begraafplaats noemt mag je door.Een hele mooie rustige tuin met kerkje ernaast.Er zijn graven van beroende personen maar ook bijv. van een jongen die met zijn brommer verongelukt is,er staat een klein brommertje op het graf.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:20

Wij bestellen altijd tickets via deze site https://skiptheline.tickets/nl/

Dit hebben wij toen ook voor Vaticaanstad gedaan. Was fantastisch geregeld. Je hebt een tijdslot wanneer je daar moet zijn, je krijgt dan je ticket en je loopt met iemand van de organisatie zo de gebouwen in. Wij hoefde dus niet in de lange rij te staan! Er zijn ook veel combi tickets, dus Vaticaan icm Collosseum enzo en dat hoeft ook niet op dezelfde dag.