Stranden cote d'azur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Stranden cote d'azur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 14:33

Ik zit op de moment in Zuid Frankrijk. En ik wil graag naar het strand. Maar hoe zit het met de bosbranden bij de cote d'azur? Ik wil graag naar een mooi strand met mooi water :D

StellaMay

Re: Stranden cote d'azur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:10

Het ligt er natuurlijk wel aan waar je in zuid Frankrijk zit. Ik zat altijd bij Lunel, klein plaatsje 10 km van de kust af. De badplaats daar heet Le Grande Motte.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:55

In de buurt van welke stad in Zuid Frankrijk zou je willen? Zuid-Frankrijk is nog groot! Zit je in de buurt van Saint Tropez / Ramatuelle dan is Plage de l'Escalet leuk! Mooie beetje natuurlijke omgeving, zandstrandje maar ook rotsachtige delen. Je kon er ook leuk snorkelen. En dan niet het eerste strandje bij de eerste parkeerplaats nemen, maar degene die het verst weg is. Dat vind ik wel een van de leukere strandjes in die hoek.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:04

Wij zijn bij Lunel, Port Grimaud en Saint Maxime geweest.. Allemaal de moeite waard maar Port Grimaud vond ik wel het allerfijnste strand!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 16:04

Ik zit zelf in Rochefort-du-Gard, maar ben bereid om nog een stuk te rijden. Ik zoek echt met mooi water. Zag bijvoorbeeld plage de Jean blanc. Maar weet niet of daar bosbranden in de buurt zijn

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 16:06

JMH schreef:
Wij zijn bij Lunel, Port Grimaud en Saint Maxime geweest.. Allemaal de moeite waard maar Port Grimaud vond ik wel het allerfijnste strand!

Zijn daar bosbranden in de buurt?

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:10

10 dagen geleden nog wel bij Sainte Tropez (naast Grimaud) maar volgens Google nu niet meer

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:36

Aline_ schreef:
In de buurt van welke stad in Zuid Frankrijk zou je willen? Zuid-Frankrijk is nog groot! Zit je in de buurt van Saint Tropez / Ramatuelle dan is Plage de l'Escalet leuk! Mooie beetje natuurlijke omgeving, zandstrandje maar ook rotsachtige delen. Je kon er ook leuk snorkelen. En dan niet het eerste strandje bij de eerste parkeerplaats nemen, maar degene die het verst weg is. Dat vind ik wel een van de leukere strandjes in die hoek.

Precies hier, wij wandelde altijd door naar Plage de la Douane. Hele leuke wandeling en heerlijk water. Zie alleen nu op google dat er een naturistenstuk is, wij zijn er een paar jaar achter elkaar gekomen en er zitten wel naturistenstukjes langs de wandeling, maar zijn ook zat strandjes waar je met zwemkleding kan komen (heb op Plage de la Douane nog nooit naturisten gezien)

Een ander leuke wandeling en heel gaaf snorkelen is 'cap Camarat', vanaf de vuurtoren.

Met simpele dagen gingen wij meestal plage de Pampelonne, die was vanaf de camping waar we zaten makkelijk te wandelen, zelfs een keer naar Nikkibeach gegaan

Wat ik lees via de website van de camping waar wij altijd zaten waren er daar geen branden in de omgeving

Edit; foto erbij gezocht
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door guppekop op 30-08-21 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:39

Pampelonne is mooi maar duur! Nikki beach ook.

Ik hou van Port-Grimaud strand :+:

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 18:39

Port Grimaud ziet er wel gaaf uit zeg. Is dat ook echt helderblauw water? Foto's kunnen natuurlijk beetje vertekenen :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:14

Aline_ schreef:

Ramatuelle. <3 Wat een prachtig strand.

Jarenlang op vakantie naar Port Grimaud geweest, maar het strand daar is toch echt niet zo mooi als dat van Ramatuelle/Plage de l´Escalet. En inderdaad niet meteen liggen, maar loop een flink stuk door en je hebt een heerlijk rustig strandje met perfect water.