Tips gezocht: vakantiewoning voor 8 volwassenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Tips gezocht: vakantiewoning voor 8 volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 17:35

Hoi bokkers :)

Mijn schoonouders willen voorzichtig gaan nadenken over een weekendje weg met de kinderen + aanhang. Weten jullie een fijn vakantiehuis voor 8 volwassenen? Het liefst met activiteiten dichtbij.

We hadden eerst een natuurhuisje in Boekel --> https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/31428. Dit beviel uitstekend. Ik moet zeggen dat we toen nog met 7 personen waren, maar ik denk dat de beleving met 8 gelijk zou zijn geweest. De foto's doen het geen recht. Zo op de website spreekt het me niet erg aan, terwijl het er heerlijk was en heel luxe/comfortabel aanvoelde. Het was een goed geïsoleerd vakantiehuis en we hadden allemaal een ruime slaapkamer met heerlijke tweepersoons bedden (extra groot). Er waren twee badkamers, waarvan één zeer ruim. Vanuit deze woning hebben we wat activiteiten gepland. We gingen onder andere naar een escape room en er was toevallig een leuke geocache (zo heet dat toch?) wandeling. Mijn schoonzus nam ons mee op sleeptouw. Mijn schoonouders houden van wandelen, dus dat was prima.

De laatste keer (nog ergens voor corona) zaten we op een Landal park in een huisje voor 8 personen. Dat beviel minder. Het was duidelijk bedoeld voor 4 volwassenen met 4 kinderen. We kwamen wat tekort in ruimte en comfort. De slaapkamers voor de kinderen hebben kleine, bedden aan weerszijden van de kamer en voor volwassen mannen van 1.90+ m is dat niet heel prettig. Een tweepersoons bed zou gezelliger zijn. We begrijpen dat een woning met 4 tweepersoons bedden (en niet nog diverse kinderkamers extra) zeldzaam zijn, omdat de meeste groepen van 8 personen deels uit kinderen bestaan. Ook was er in het Landal huisje één kleine badkamer. We vonden dat niet het meest praktisch. Mijn schoonouders vonden het wel ideaal dat we o.a. konden zwemmen en bowlen op het park.

Nu ben ik benieuwd of jullie toevallig een fijn vakantiehuis weten voor een 8 volwassenen zonder kinderen. Wij moeten dan zelf onderzoeken vanuit welke vakantiewoning je het gemakkelijkst iets kunt ondernemen. Foto's en omschrijvingen komen niet altijd overeen met de werkelijkheid (of de beleving). Vandaar dat ik benieuwd ben naar echte ervaringen in plaats van de zoekresultaten op basis van onze wensen.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:52

Zuidoost Drenthe, aan de rand van de hondsrug, niet in een vakantiepark, bij een arabieren-fokster op het erf, bos op loopastand, recreatieplas op fietsafstand.

http://www.kibbelhoeve.nl/

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:56

Marie111

Re: Tips gezocht: vakantiewoning voor 8 volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:11

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:15

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:17

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:42

Wij zijn eens met de familie naar Texel geweest, zaten toen op vakantiepark De Krim in een zogenaamde familievilla. Dat beviel ons toen erg goed! https://www.krim.nl/vakantiehuis-texel/ ... =extraruim

[edit] Wat ik sowieso altijd prettig vind, is om een huisje te boeken dat voor meer personen bedoeld is dan het aantal waaruit jouw gezelschap bestaat. Dan heb je net wat meer ruimte (of anders gezegd: als je het exacte aantal personen aanhoudt, zijn die huisjes vaak best krap). In jouw geval zou ik dus zoeken naar een accommodatie voor 10 - 12 personen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:23

Landal de Sluftervallei op Texel heeft mooie huizen voor 8 personen. De 8 persoons huizen zijn prima ruim genoeg voor 8 volwassenen, alleen slapen twee mensen dan op de kamer bij de zonnebank.
Wij vonden dat geen probleem. De slaapkamers zijn niet proppen oid, integendeel.

De huizen zijn ruim, met ruime berging etc. Je zou ook voor een tien- of twaalfspersoons huis kunnen gaan.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:44

Many schreef:
Wij zijn eens met de familie naar Texel geweest, zaten toen op vakantiepark De Krim in een zogenaamde familievilla. Dat beviel ons toen erg goed! https://www.krim.nl/vakantiehuis-texel/ ... =extraruim

[edit] Wat ik sowieso altijd prettig vind, is om een huisje te boeken dat voor meer personen bedoeld is dan het aantal waaruit jouw gezelschap bestaat. Dan heb je net wat meer ruimte (of anders gezegd: als je het exacte aantal personen aanhoudt, zijn die huisjes vaak best krap). In jouw geval zou ik dus zoeken naar een accommodatie voor 10 - 12 personen.

Hier moest ik inderdaad ook aan denken! Het zijn 2-onder-1-kap vakantiehuizen, een kant heeft 3 slaapkamers en beneden kan de vouwwand eruit en zo heb je een huisje met 6 2-persoons slaapkamers!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:00

Many schreef:

Dit laatste vind ik een goede tip. Zo zitten wij bij Landal altijd in een 6 persoons huis, al zijn we maar met 2 volwassenen en 2 kids.

En twee geschakelde huizen? Die zijn ook relatief simpel bij Landal te boeken.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:13

Ik heb vlakbij Garderen (midden in de bossen van de Veluwe) een 8-persoons bungalow geboekt bij Kastelenhof. Ze hebben er 2. Die zijn voorzien van 4 ruime slaapkamers met elk een eigen bed en 2 badkamers. Ook een grote eettafel en gezellige woonkamer. Buiten een stuk grasveld voor jezelf. Wij zaten er met 6 volwassenen en 2 kleine kinderen (die bij de ouders op de kamer sliepen) en hebben ons prima vermaakt :) Ook niet duur, in de wintermaanden ben je nog geen 400 euro kwijt voor een lang weekend.
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 27-08-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:15

Wij gaan elk jaar naar Parc Sandur in Emmen en hebben daar ook een 8 persoons huis. Mooi ruim huis aan het water. Van alles te doen op het park.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:22

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:26

Ik bedenk me net dat ik vorig jaar ook in een prachtig huis heb gezeten voor 8 personen in Limburg.
Resort Brunsummerheide via Belvilla. Het was dit huisje. We zaten niet aan het water, maar het huis op de foto's is vergelijkbaar qua indeling.
Ik was wat huiverig vanwege slechte recensies, maar wij hadden echt een prima schoongemaakt huisje met alles erop en eraan. Het is alleen echt een vakantiewoning, soort prefab, waardoor het heel erg gehorig was. Maar het was er echt ruim en we hadden een mooi terras wat uitkeek op het water (het park is heuvelachtig). En veel te doen in de omgeving. Wij zaten er een week en zijn oa naar Valkenburg en Maastricht geweest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:30

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:20

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 13:54

Wat een goede tips allemaal! Ik moet er even rustig voor gaan zitten. :D