Mijn schoonouders willen voorzichtig gaan nadenken over een weekendje weg met de kinderen + aanhang. Weten jullie een fijn vakantiehuis voor 8 volwassenen? Het liefst met activiteiten dichtbij.
We hadden eerst een natuurhuisje in Boekel --> https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/31428. Dit beviel uitstekend. Ik moet zeggen dat we toen nog met 7 personen waren, maar ik denk dat de beleving met 8 gelijk zou zijn geweest. De foto's doen het geen recht. Zo op de website spreekt het me niet erg aan, terwijl het er heerlijk was en heel luxe/comfortabel aanvoelde. Het was een goed geïsoleerd vakantiehuis en we hadden allemaal een ruime slaapkamer met heerlijke tweepersoons bedden (extra groot). Er waren twee badkamers, waarvan één zeer ruim. Vanuit deze woning hebben we wat activiteiten gepland. We gingen onder andere naar een escape room en er was toevallig een leuke geocache (zo heet dat toch?) wandeling. Mijn schoonzus nam ons mee op sleeptouw. Mijn schoonouders houden van wandelen, dus dat was prima.
De laatste keer (nog ergens voor corona) zaten we op een Landal park in een huisje voor 8 personen. Dat beviel minder. Het was duidelijk bedoeld voor 4 volwassenen met 4 kinderen. We kwamen wat tekort in ruimte en comfort. De slaapkamers voor de kinderen hebben kleine, bedden aan weerszijden van de kamer en voor volwassen mannen van 1.90+ m is dat niet heel prettig. Een tweepersoons bed zou gezelliger zijn. We begrijpen dat een woning met 4 tweepersoons bedden (en niet nog diverse kinderkamers extra) zeldzaam zijn, omdat de meeste groepen van 8 personen deels uit kinderen bestaan. Ook was er in het Landal huisje één kleine badkamer. We vonden dat niet het meest praktisch. Mijn schoonouders vonden het wel ideaal dat we o.a. konden zwemmen en bowlen op het park.
Nu ben ik benieuwd of jullie toevallig een fijn vakantiehuis weten voor een 8 volwassenen zonder kinderen. Wij moeten dan zelf onderzoeken vanuit welke vakantiewoning je het gemakkelijkst iets kunt ondernemen. Foto's en omschrijvingen komen niet altijd overeen met de werkelijkheid (of de beleving). Vandaar dat ik benieuwd ben naar echte ervaringen in plaats van de zoekresultaten op basis van onze wensen.