Bekende EN legale urbex locaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

Bekende EN legale urbex locaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 22:40

Hoi bokkers,

Ik ben het fotograveren weer aan het oppakken.
Voorheen dit ik veel foto's maken en dan voornamelijk van mijn eigen paard maar helaas is hij 3 maanden geleden ingeslapen. Daardoor was ik mijn motivatie kwijt maar vandaag heb ik de hele dag foto's gemaakt in het kasteel de Haar (Utrecht)
Urbex locaties en foto's heb ik altijd al gaaf gevonden en ook vandaag heb ik wat foto's in die trant gemaakt (verlaten stukken proberen vast te leggen)
Dus nu ben ik op zoek naar wat van die locaties en dan het liefst in NL.

Ik weet dat een echte urbex fotograaf zijn locaties niet zo maar geeft, terecht maar dat hoeft van mij niet.
Aangezien ik het 1 echt hobbymatig doe en 2 ik nog echt heel erg veel moet oefenen wil ik graag naar bekende ofwel legale urbex plekken gaan. Puur om te oefenen en te kijken hoe ik de sfeer het beste vast kan leggen, mocht mij dit echt bevallen ga ik uiteraard zelf verder zoeken naar de minder bekende plekken ;)

Tips mogen ook via PB.

germie

Re: Bekende EN legale urbex locaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:39

Ik kan je alleen helpen aan een legale plek net over de grens in Duisburg: Landschaftspark Duisburg. Daar worden ook fotocursussen gegeven.

Of nu de toren open is weet ik niet, maar normaal is deze in de zomer wel open. De rest is wel open.
Gratis toegankelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:23

Een kleintje, net voor de grensovergang tussen Goirle en Poppel. Het was ooit het laatste tankstation in NL voor de grens. Gesloten en inmiddels helemaal vervallen, maar nog niet gesloopt.

Net als de schrijver van de blog ken ik deze vanwege een geocache die er ligt. Ik was er een paar maanden geleden. Niet groot of bijzonder, wel geinig om te zien, helemaal bij mistig en miezerig weer. :D

https://stripeaway.nl/geocaching-benzin ... ost-place/

Een andere bekende plek is Doel, net over de grens bij Antwerpen. Er staat een linkje in haar blog.

Kiwiaa

Re: Bekende EN legale urbex locaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:34

Ik wou ook doel zeggen maar zie dat het al vermeld is. Fijne locatie om wat uren in kwijt te raken en heel gevarieerd. Hou er wel rekening mee dat er een slagboom staat, na bepaalde uren moet je er je identiteitskaart insteken om ze open te krijgen maar denk dat het niet werkt met een NL id. }:0 Ik heb er in elk geval al regelmatig NL auto's voor zien staan en als je de hele weg moet wandelen ben je wel even zoet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:03

Deze videoclip is in Doel gefilmd (wel in zwart-wit, maar voor het idee).

Ook alweer tien jaar geleden, zie ik net.