Ervaringen gezocht camping/manege Samoza.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

9jinte9

Ervaringen gezocht camping/manege Samoza.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 14:29

In september zijn we van plan, om met mijn paard, op de Veluwe of het Drents Friese Wold te gaan kamperen.

Ik kwam onder andere camping Samoza in Vierhouten tegen, waar het mogelijk is om je paard te stallen op manege Samoza.

Nu kom ik verschillende reviews tegen. Enthousiaste mensen die daar een buitenrit hebben gemaakt. Maar ook paarden eigenaren die met hun eigen paard daar zijn geweest en niet zo enthousiast zijn. Ik lees over onvriendelijk personeel en een zeer minimaal voerbeleid ondanks de €27,50! Stallingskosten per dag.

Vandaar mijn vraag, wie is met zijn/haar eigen paard op vakantie geweest bij Samoza en hoe zijn jouw ervaringen?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:24

Ik heb geen ervaring met Samoza, echter wel heel goede ervaringen in Wateren (Drents Friese Wold) bij de Alberthoeve.

Zelf brok meenemen maar verder super voor paard en ruiter. En qua rijden helemaal perfect.

Mocht je medio mei/juni gaan dan ga ik graag mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:04

Wij hebben ervaring met Samoza, wel onder de vorige uitbaters. Dat is beide keren goed bevallen. Maar wij hebben vorige zomer echt geen 27,50 betaald. Dan zijn ze qua prijs flink gestegen.

Daarnaast 3 zomers op de Reeënwissel geweest. Ook dat is een hele fijne plek om met je paard heen te gaan. Grote voordeel tov Samoza is grotere buitenruimte voor de paarden en het voeren heb je volledig in eigen hand.

Qua kamperen vind ik zelf de Reeenwissel veel fijner. Grotere plekken, en minder mensen uit de randstad. Op Samoza komt toch over het algemeen een heel ander slag mensen dan dat wij zijn. Dat is niet erg, maar het is een heel groot verschil met de sfeer die op de manege hangt. Wij waren dan ook het meest daar te vinden, of op stap. In Drenthe is op dat vlak wel meer rust en ruimte op de camping zelf. Bij beiden kun je wel gelijk fijn uit rijden.