Niet te missen hikes & uitstapjes Salzburgerland Oostenrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Niet te missen hikes & uitstapjes Salzburgerland Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 08:27

Wij zijn vorig jaar met plan D in Oostenrijk terecht gekomen met de tent en dat is heel goed bevallen. Omdat er dit jaar zoveel onzeker bleef, besloten we al heel snel om nog een keer dezelfde kant op te gaan, indien het zou kunnen met alle maatregelen. We gaan naar dezelfde camping en houden dat als vaste standplaats, vanuit waar we dagtrips gaan doen in de omgeving. We zitten in Lofer.

Vorig jaar dus als een en ander gezien, we hebben een aantal kloven gelopen in de omgeving, zijn naar Eisriesenwelt geweest en hebben de hike naar de Pasterze gletsjer gedaan.

Het is op internet wel eens lastig inschatten welke wandelingen nou echt fantastisch zijn, dus ik dacht misschien heeft Bokt nog tips voor verborgen pareltjes :D

We houden van wandelen / hiken en die mogen best avontuurlijk zijn. Wel zo maximaal 15 km round of out&back.

Ook andere tips voor uitstapjes of activiteiten zijn van harte welkom! :D

Cowgirl83

Re: Niet te missen hikes & uitstapjes Salzburgerland Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:45

Ik dacht meteen aan Krimml. Wij wandelden daar naast de waterval omhoog, en dan door het Krimmler Achental tot aan een berghut (ik dacht het Krimmler Taurenhaus). Dat is een ideale plek voor de lunchpauze, en dan keerden we terug.

De waterval is indrukwekkend, en de vallei is prachtig! Ik denk alleen wel dat die in totaal zelfs iets meer dan 20km is, en naast de waterval is het stevig klimmen / dalen.

Wij deden verder vooral uitstappen op kindermaat. Maar ik volg graag mee voor een volgende reis richting Oostenrijk :-)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:53

Grubhof? Daar staan vrienden van ons nu. Wij gaan vandaag met z'n allen de seisenbergklamm(?) lopen.
Ik vind de omgeving fantastisch! Mijn schoonouders wonen in Unken. Gisteren was er een gezellig dorpsfeest in Lofer!
Wij vinden het leuk om te raften op de saalach, echt een aanrader vinden mijn kinderen. Voor een rustig dagje rijden we naar bad reichenhal, beetje slenteren door het mooie centrum en terrasje pikken.
Ik kan straks wel eens aan mijn schoonfamilie vragen of ze nog tips hebben?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:57

De aschauerklamm is ook leuk om te doen. Geen entree, heel mooi en toen wij er waren niet druk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 09:03

Cowgirl83 schreef:
Ik dacht meteen aan Krimml. Wij wandelden daar naast de waterval omhoog, en dan door het Krimmler Achental tot aan een berghut (ik dacht het Krimmler Taurenhaus). Dat is een ideale plek voor de lunchpauze, en dan keerden we terug.

De waterval is indrukwekkend, en de vallei is prachtig! Ik denk alleen wel dat die in totaal zelfs iets meer dan 20km is, en naast de waterval is het stevig klimmen / dalen.

Wij deden verder vooral uitstappen op kindermaat. Maar ik volg graag mee voor een volgende reis richting Oostenrijk :-)

Krimml staat inderdaad op de lijst! Vorig jaar uiteindelijk niet gedaan, maar lijkt me erg mooi. Stevig klimmen en dalen is niet erg.

akishino schreef:
Grubhof? Daar staan vrienden van ons nu. Wij gaan vandaag met z'n allen de seisenbergklamm(?) lopen.
Ik vind de omgeving fantastisch! Mijn schoonouders wonen in Unken. Gisteren was er een gezellig dorpsfeest in Lofer!
Wij vinden het leuk om te raften op de saalach, echt een aanrader vinden mijn kinderen. Voor een rustig dagje rijden we naar bad reichenhal, beetje slenteren door het mooie centrum en terrasje pikken.
Ik kan straks wel eens aan mijn schoonfamilie vragen of ze nog tips hebben?

Ja klopt! De Seisenbergklamm hebben we vorig jaar ook meegepakt en vonden we erg leuk!
Bedankt voor de tips en als je schoonfamilie nog leuke tips heeft: heel graag! *\o/*

akishino schreef:
De aschauerklamm is ook leuk om te doen. Geen entree, heel mooi en toen wij er waren niet druk.

Die ken ik nog niet, ik ga het opzoeken. Bedankt!!

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:38

Wat toevallig, wij zijn net een paar dagen terug uit Lofer :D , wat wij oa gedaan hebben:
- Seisenbergklamm en Vordrkaserklamm
- Mountainbike gehuurd
- Walchsee
- Rodelen en mountaincarten
- Kitzsteinhorn

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:38

Wat ook mooi is, maar ietsje verder weg (duitsland) is de omgeving van de königssee. Prachtige omgeving, ook leuk om te fietsen/mountainbiken.

Krimmler wasserfallen vindt ik idd ook mooi, maar vaak erg druk met toeristen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:52

Zijn jullie al naar boven gewandeld bij de stuwmeren Mooserboden en Wasserfallboden?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:30

Uitstapjes: grossglockner hochalpenstrasse.

Kitzlochklamm, Liechtensteinklamm zelf gelopen, aanraders :j

Zeker ook naar Berchtesgaden.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:28

De Wasserspiele in Hellbrunn bij Salzburg. Klein uurtje rijden.
In een tuin bij Schloss Hellbrunn is een prachtige lusthof aangelegd in 1600zoveel door een Aartsbisschop. In de tuin draait alles om water. Overal zitten verborgen waterspuwertjes, grotten met fonteinen, een poppentheater op waterkracht enz. Reken erop dat je nat wordt! Dit is voor het hele gezin een leuk uitstapje.
In het park rondom de lusthof staat het paviljoen waar een liedje van de Sound of Music is opgenomen: "I'm sweet sixteen".
https://www.hellbrunn.at/

Eventueel makkelijk te combineren met een bezoek aan Salzburg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 18:01

Dat zijn allemaal al erg leuke tips!! Ik schrijf alles op. :j

De Hochalpenstrasse hebben we vorig jaar inderdaad gereden, heel indrukwekkend!! Net als de wandeling naar de Pasterze die we daar hebben gedaan. :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:07

In Abtenau zitten ook mooie wandelingen, oa naar de Alte Muhle en de Dachserfall. Daar zit ook de Lammerklamm, die heb ik zelf nog niet eerder bewandeld omdat die in de winter altijd dicht is maar mijn moeder zegt dat die wel erg mooi moet zijn. Op de Karkogel kun je rodelen. En als je er blijft eten, zeker naar de Goldener Stern gaan. Daar zijn de schnitzels superlekker :9
Bij Hotel Post kun je overigens forel eten uit de Schwarzenbach, daar loopt ook een wandeling langs :)

Hohenwerfen Castle staat voor mij ook op het lijstje, daar schijnen ook roofvogelshows te zijn. Ligt dichtbij het Eisriesenwelt :j

Iets verder weg, op de grens met Opper-Oostenrijk ligt de Klettersteig am Donnerkogel, die schijnt erg avontuurlijk en vooral mooi te zijn :)
Nationaalpark Berchtesgaden in Duitsland is overigens ook zeker de moeite waard :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 08:06

Even een schopje, wie weet komen er nog meer tips? :D
We vertrekken vrijdag die kant op, ik heb aardig wat tips hier kunnen toevoegen aan mijn bundel opties om te gaan doen dus helemaal leuk!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:58

Ik ben deze zomer ook in Salzbrug geweest en toen zijn we naar de Wolfgangsee geweest, dat was echt prachtig! In Sankt Gilgen starten ook een aantal wandelingen, waaronder 1 die de berg op gaat. Dat was een fikse tocht van 4 sterren en 4 uur lopen volgens het bordje, dus die hebben we niet gedaan, maar voor jullie is die misschien wel geschikt. Anders heb je nog de optie om met de kabelbaan omhoog te gaan en boven op de berg een aantal minder zware wandelingen te maken. Dat hebben we ook niet zelf gedaan, ivm hoogtevrees van de vriend met wie ik was.
Wij hebben langs het meer gelopen naar een plaatsje aan de andere kant van het meer. Dat was een wandeling van ongeveer 15 km die erg goed te doen was met veel mooie uitzichten!