Overstap Parijs CDG, genoeg tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Overstap Parijs CDG, genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 13:37

Dag,

Ik ben vliegtickets aan het boeken van Schiphol (AMS) naar Nantes frankrijk (NTE)
nu scheelt het aanzienlijk in prijs om een tussenstop te maken op Parijs Charles De Gaulle Airport (CDG).
Ik zou dan een overstap tijd hebben van 1 uur en 15 minuten.
Ik reis met alleen een handbagage koffer en een rugtas.

Nu mijn vraag,
Is 1 uur en 15 minuten ruim genoeg om een volgende vlucht te halen?
Ik ben niet bekend met de grote van parijs CDG. Heb mijn bagage gewoon bij de hand gezien het handbagage is. Maar altijd risico dat het toch in het ruim moet.
Ik heb nog nooit eerder met overstap gevlogen.

Wat denken jullie? :)

Wildgirl

Re: Overstap Parijs CDG, genoeg tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:43

Indien je alleen handbagage hebt is dat wel te doen normaal. Ik weet niet of er ivm corona nu meer tijd gaat naar bijvoorbeeld testen. CDC is ongeveer 2x Schiphol, behoorlijk vliegveld. Is de TGV geen goedkoper alternatief?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:47

Worden je handbagage koffer en je rugtas niet als 2 stuks handbagage gezien? En mag je dan eventueel 2 stuks handbagage meenemen? Of past je rugtas eventueel nog in je koffer?

Met de trein moet je in Parijs vaak overstappen van Gare du Nord naar een ander station. Dat betekent met je bagage in de metro. Kan wel maar is niet altijd handig.

Ik ben ooit in Detroit overgestapt met 15 minuten tijd (was een omgeboekte vlucht). Dat ging maar vraag niet hoe :+ .
Ik was vooral verbaasd dat op Schiphol bleek dat mijn koffer het ook in die 15 minuten had gehaald naar de andere vlucht.

CDG zou moeten kunnen in ruim een uur. Stap je wel binnen dezelfde terminal over?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:52

Als de 2 vluchten van cdg vertrekken/aankomen is dat best te doen.
Zo enorm gigantisch is cdg nu ook weer niet, te voet zal het max een halfuur zijn van ene terminal naar andere.
Op de site van de luchthaven kan je berekenen hoeveel tijdje nodig hebt om van vlucht a naar vlucht b te gaan.
Wel zal je inderdaad rekening moeten houden met extra tijd voor controles vanwege corona en zeker zijn dat je op beide vluchten 2 stuks handbagage mag hebben, anders rugzak in koffer proppen (en hopen dat het de toegestane cabineafmetingen niet overschreid).

Mijn keuze zou het niet zijn, via Parijs reizen, maar met een uur tussentijd moet het wel te doen zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 14:20

de beide vluchten vertrekken vanaf CDG inderdaad.
er staat bij 1 handbagage koffer en 1 persoonlijke item.
Onder persoonlijk item valt een handtas zie ik nu. dus rugzak gaat dan in de koffer mee. en voor kleine dingen kan die in de handtas.

Trein zit ik nu ook als optie te bekijken. is ongeveer even duur maar doe er veel langer over. en heb dan meer reisbewegingen / overstappen. Ook gezien corona. Maar is ook nog wel een optie om te bekijken. dan kan ik ook vanaf mijn thuis station opstappen.

Ik kan nog geen terminals zien gezien ik nog niet de tickets geboekt heb.

Edit:
Het word toch de trein :Y)
Goedkopere optie gevonden! Dus dat is erg fijn :) en scheelt weer stress op vliegvelden.
Alleen idd 1x met metro, maar heb niet super veel bagage dus denk dat dat moet gaan lukken dan.
Ben gelukkig wel ervaren met reizen in de trein.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:53

Goed bezig met de trein ipv het vliegtuig! *\o/*

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:10

Je kunt vaak per airport checken hoeveel tijd je gemiddeld nodig hebt voor een overstap.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:06

Eloya schreef:
Edit:
Het word toch de trein :Y)
Goedkopere optie gevonden! Dus dat is erg fijn :) en scheelt weer stress op vliegvelden.
Alleen idd 1x met metro, maar heb niet super veel bagage dus denk dat dat moet gaan lukken dan.
Ben gelukkig wel ervaren met reizen in de trein.

Goed bezig :D

Heb je ervaring met de metro in Parijs? Het is niet heel ingewikkeld, even goed opletten dat je de metro in de goede richting neemt.
Ik vind het altijd fijn als ik in een onbekende stad in de metro moet om van te voren te weten welke lijn ik moet hebben (kleur, cijfer, letter) en in welke richting. Als je even zoekt op Paris metro map vind je wel wat. Bijvoorbeeld deze:
https://parisbytrain.com/wp-content/upl ... p-2014.pdf

Als je met de Thalys naar Parijs gaat, daar werden altijd tickets voor de metro verkocht in de restauratiewagon. Maak daar gebruik van, en koop dan gelijk een ticket voor de terugreis. (Ik neem aan dat je ook weer terug gaat.) Scheelt weer stress op het station om een kaartje te kopen.
Wacht er niet te lang mee als je in de trein zit, want hun voorraad is beperkt en op=op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:35

Als je de vluchten samen kunt boeken kan het normaal wel uit. Boek je apart moet je echt uitkijken en ook besefffen dat als de ene vlucht vertraagd is, je voor de andere nieuwe vlucht zult moeten betalen of je reisverzekering aanspreken.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:45

1u15 is zeker genoeg tijd! De minimale overstaptijd is 45min. Die zie ik dagelijks voorbij komen en dat wordt ook gewoon gehaald. Heel veel plezier!