Mexico!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Mexico!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 21:56

Mexico gaat het worden, tripje gepland van 15 dagen. In december gaan we.

We gaan een kleine rondreis doen. Vanuit Cancun direct door naar Isla Holbox, dan Bacalar, vervolgens Vallalodid en eindigen met paar dagen in Tulum.

Ik ben erg benieuwd wat de aanraders zijn *\o/* , en wat wellicht ook tegenviel -O- .

Wie o wie is er al eens geweest :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:20

Vraag maar raak :D Ik ben in 2019 geweest. Cancun: ik zou aanraden om die zoveel mogelijk te skippen. Ga in plaats daarvan lekker naar Isla Mujeres. Isla Holbox is leuk, ontspannen sfeer. Valladolodid: Mooie Centotes. Wil je naar Chichen Itza zorg dan dat je er bent bij openingstijd. Als je toch in de buurt bent.. Rij dan ook even door naar Izamal.

Ik ben daarna zelf doorgereist naar Merida, Campeche, Palenque (roberto barrios watervallen, ruines Palenque (mooier dan chichen) en Blue Azul) en Chiapas. Maar die kant op is voor 15 dagen is wat aan de korte kant. Vanuit Chiapas (San Cristobal de las Casas) heb ik het vliegtuig gepakt naar Tulum om daarna nog een aantal dagen Bacalar te doen.

germie

Re: Mexico!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:08

Ik ken alleen Quantana Roo, tussen Cancun en Tulum zeg maar.

Ga zeker genieten en doe meerdere tempels. Chitzen Itza is 1 van de bekenste, maar Ek Balam is mooier. Coba vond ik ook mooier. De tempels in Tulum liggen aan zee en dat is speciaal, maar zijn niet de mooiste. De stad Coba moet ook mooi zijn.

Ga zeker zwemmen in een cenote, maar de duurste en ook de bekendste zijn niet de mooiste. Dos Palmas is heel mooi, niet zo bekend. Maar ook Taak Bi Ha is prachtig (geheel onder de grond), en veel mooier dan Dos Ojos. Waar je als Duiker 80 dollar entree betaalt voor Dos Ojos betaal je voor Taak Bi Ha slechts 15. Zwemmen of snorkelen is goedkoper, maar ik weet niet wat het wel kost, want ik duik er alleen.

Vallalodid moet ook mooi zijn, zelf niet in de stad geweest.

Neem wel muggenspul mee, want je wordt er lekgestoken.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 07:52

Thanks voor de tips :D Ik ga eens googlen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:08

Isla Holbox ben ik geweest, maar dat was een dagtocht :)
Wel vreselijk mooi overigens.
Toffe is dat je daar allemaal in een golfkar over het eiland rijdt :))

Wat ik je echt kan aanraden is zwemmen met walvishaaien <3 !!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:13

Winged schreef:
Vraag maar raak :D Ik ben in 2019 geweest. Cancun: ik zou aanraden om die zoveel mogelijk te skippen. Ga in plaats daarvan lekker naar Isla Mujeres. Isla Holbox is leuk, ontspannen sfeer. Valladolodid: Mooie Centotes. Wil je naar Chichen Itza zorg dan dat je er bent bij openingstijd. Als je toch in de buurt bent.. Rij dan ook even door naar Izamal.

Ik ben daarna zelf doorgereist naar Merida, Campeche, Palenque (roberto barrios watervallen, ruines Palenque (mooier dan chichen) en Blue Azul) en Chiapas. Maar die kant op is voor 15 dagen is wat aan de korte kant. Vanuit Chiapas (San Cristobal de las Casas) heb ik het vliegtuig gepakt naar Tulum om daarna nog een aantal dagen Bacalar te doen.

Ja Isla Mujeres is ook zo waanzinnig gaaf!
Daar ben ik tijdens het walvishaai zwemmen geweest, wij kregen onze
lunch letterlijk in het water geserveerd.

Die Cenotes moet je inderdaad ook niet vergeten en zwemmen tussen de schildpadden
ook niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:32

BloemBloem schreef:
Wat ik je echt kan aanraden is zwemmen met walvishaaien <3 !!!

Die zijn helaas niet in de buurt in de wintermaanden. Maar inderdaad, 1 van de mooiste dingen om te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:43

Winged schreef:

Wij hebben dit rondje gedaan op 13 of 14 dagen (inclusief heen en terug vliegen) en het was veel tijd in de auto idd. Wel echt een super leuke en mooie reis gehad toen! Zonde om rond de toeristische plekken met Amerikaanse toeristen van cruiseschepen te blijven hangen vind ik zelf. Die mega resorts en zo, nah.