Vanwege mijn gezondheid (ik kan weinig actieve dingen doen, dus de prio ligt echt bij het strand) vinden we het belangrijk dat er mooie, rustige stranden zijn, maar we zijn nogal verwend met schitterende stranden. Dus we houden niet van stranden aan drukke boulevards ofzo

Daarnaast houden we ook van lekker eten en zou het leuk zijn als er een beetje leuk rond te rijden valt in de omgeving. We zijn meer van de groene bergachtige natuur dan van kale lege vlaktes, dus Egypte bijv hoef je ons niet heen te sturen

Het belangrijkste is de temperatuur. We willen natuurlijk gewoon lekker strandweer, met een aangename zeetemperatuur. Snorkelen zou ook nog leuk zijn.
Ik weet bijv de Canarische eilanden, maar dat trekt me niet zo dus wie kan me daar enthousiast voor maken?

Het liefst zou ik naar Kaapverdië gaan, maar dat is lastig aan te reizen en duurt minimaal 12 uur. Daardoor zit ik ook al te kijken naar het Caribische gebied, ik ben niet zo van de abc eilanden maar ik zit bijvoorbeeld te kijken naar Sint Maarten. Dat is direct al veel verder, maar is qua vliegen 9 uur rechtstreeks dus nog enigszins te doen.
Enfin, het is dus lastig zoals je ziet

De eisen op een rijtje:
- Max 10 uur vliegen
- Zon, zee, strand
- Bergachtige groene natuur
- Stabiele zomertemp van 25-30 graden (liefst niet bloedheet als in 35+. Af en toe een bui is niet erg)
- Voorkeur voor witte stranden, geen vulkanische
- Lekker eten
- Goed te doen voor ong 9 dagen.
- Niet te toeristisch
- Strand met ligbedjes en liefst een restaurantje erbij.
- Snorkelen aan de kust( als in dat je er vanaf het strand zelf kunt komen, kleine tour mag)
Mocht je tips hebben voor een verblijf, dan zoeken we ong dit:
- Geen all incl of grote hotelketens
- Liefst niet teveel trappen, wel lift of gelijkvloers
- In of in de buurt van een dorpje waar iets te doen is maar waar we vooral lekker kunnen eten.
Budget voor totaal(vlucht+verblijf) is zo'n €2500, dus we kunnen best wel een kant op. Maar ik ben gewoon heel kritisch

Mocht je overigens nog wat weten wat interessant is voor augustus met bovenstaande eisen maar dus niet te druk, dan houd ik me ook aanbevolen. Er is dan genoeg om heen t gaan, maar het gaat me er dan vooral om dat het rustig is