Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 15:39

We zijn nog een beetje zoekende naar wanneer we op vakantie gaan. We houden niet zo van op vakantie gaan in het hoogseizoen, dus ik zit te kijken naar een zonvakantie in de herfstvakantie (vanwege werk gebonden aan schoolvakanties). Maar dat is maar een week(met uitloop van donderdag tot maandag, dus dan zo'n 10 dagen), dus we willen niet te ver vliegen. Maar waar ga je dan heen?

Vanwege mijn gezondheid (ik kan weinig actieve dingen doen, dus de prio ligt echt bij het strand) vinden we het belangrijk dat er mooie, rustige stranden zijn, maar we zijn nogal verwend met schitterende stranden. Dus we houden niet van stranden aan drukke boulevards ofzo := Er moeten wel strandbedjes aanwezig zijn, want ik trek het niet om op het strand zelf te liggen.
Daarnaast houden we ook van lekker eten en zou het leuk zijn als er een beetje leuk rond te rijden valt in de omgeving. We zijn meer van de groene bergachtige natuur dan van kale lege vlaktes, dus Egypte bijv hoef je ons niet heen te sturen :')

Het belangrijkste is de temperatuur. We willen natuurlijk gewoon lekker strandweer, met een aangename zeetemperatuur. Snorkelen zou ook nog leuk zijn.

Ik weet bijv de Canarische eilanden, maar dat trekt me niet zo dus wie kan me daar enthousiast voor maken? :P Of toch misschien Cyprus? Of toch buiten Europa dan?
Het liefst zou ik naar Kaapverdië gaan, maar dat is lastig aan te reizen en duurt minimaal 12 uur. Daardoor zit ik ook al te kijken naar het Caribische gebied, ik ben niet zo van de abc eilanden maar ik zit bijvoorbeeld te kijken naar Sint Maarten. Dat is direct al veel verder, maar is qua vliegen 9 uur rechtstreeks dus nog enigszins te doen.

Enfin, het is dus lastig zoals je ziet :P
De eisen op een rijtje:
- Max 10 uur vliegen
- Zon, zee, strand
- Bergachtige groene natuur
- Stabiele zomertemp van 25-30 graden (liefst niet bloedheet als in 35+. Af en toe een bui is niet erg)
- Voorkeur voor witte stranden, geen vulkanische
- Lekker eten
- Goed te doen voor ong 9 dagen.
- Niet te toeristisch
- Strand met ligbedjes en liefst een restaurantje erbij.
- Snorkelen aan de kust( als in dat je er vanaf het strand zelf kunt komen, kleine tour mag)

Mocht je tips hebben voor een verblijf, dan zoeken we ong dit:
- Geen all incl of grote hotelketens
- Liefst niet teveel trappen, wel lift of gelijkvloers
- In of in de buurt van een dorpje waar iets te doen is maar waar we vooral lekker kunnen eten.

Budget voor totaal(vlucht+verblijf) is zo'n €2500, dus we kunnen best wel een kant op. Maar ik ben gewoon heel kritisch :')
Mocht je overigens nog wat weten wat interessant is voor augustus met bovenstaande eisen maar dus niet te druk, dan houd ik me ook aanbevolen. Er is dan genoeg om heen t gaan, maar het gaat me er dan vooral om dat het rustig is :P (Ja lastig, dat weet ik :P )

Anoniem

Re: Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:41

Curacao :D Wel toeristisch, maar als je een auto huurt kun je de wat rustigere stranden opzoeken en ook daar zijn gewoon zonnebedjes :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:42

De Azoren?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:43

La Palma voldoet aan alles, behalve de kleur van het strand.
Wel de westkust boeken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 15:57

@Relaxed, toch maar eens kijken dan. Ik neem aan dat je er geweest bent? :P Waar zaten jullie toen?

@Walkure, de Azoren staat ook op mijn lijstje, maar ook die zijn net als de Kaapverdische eilanden lastig aan te vliegen. Dat is wel ongeveer wat ik zoek verder, maar voor nu te ver weg.

@Palmera, ik ga eens kijken naar La Palma. Als verder alles super mooi is, dan is het strand nog te overzien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:00

Ja klopt, wij zaten op Jan Thiel, dan ben je dus wel echt op het toeristische gedeelte, maar ook bij een aantal fijne eetgelegenheden. Dagje klein curacao dan heb je echt een wit strand :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:01

Hoe kom je erbij dat Kaapverdië 12 uur vliegen is? Ik was 6 uur onderweg naar Boa Vista. Nou is dat wel een woestijn dus dat eiland kan je beter niet kiezen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:28

Selina schreef:
Hoe kom je erbij dat Kaapverdië 12 uur vliegen is? Ik was 6 uur onderweg naar Boa Vista. Nou is dat wel een woestijn dus dat eiland kan je beter niet kiezen dan.

Kan zijn dat ze nu gekeken heeft naar tickets - vanwege corona is het echt nog drama met luchtvaartroutes. :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:33

Misschien de hele andere kant op te denken maar Florida? Hele mooie natuur, lekkere temperatuur ( wel hoge luchtvochtigheid) en rondom crystal waters niet te toeristisch

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 16:39

Selina schreef:

Oh dat zou ik dan nog eens moeten bekijken, ik vind ze nu alleen maar met tussenstop. 6 uur zo perfect zijn.

@Anke, Florida trekt me persoonlijk helemaal niet := Maar als jij een mooi paradijsje weet ergens daar?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:34

Curacao is zeker een aanrader! Of Zanzibar? Zelf nooit geweest, maar voldoet denk ik zeker aan je eisen!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:01

La Palma. Appartement Sol La Palma in Puerto Naos.

Is best een groot complex, maar mét lift en niet al te druk in de herfst.

Ten minste, niet de week na de herfstvakantie, weet niet hoe het in de herfstvakantie is.

Maar La Palma is niet de klassieke kinder vakantie bestemming, dat is meer Tenerife...

Het complex heeft 2 zwembaden. 1 gewoon koud water en de 2e was het water niet heet, maar zeker wel behoorlijk lauw/ warm. Echt afkoelen deed je niet iig.

Met een huurauto kan je heel het eiland rond en er zijn verschillende interessante dingen om te bezichtigen. De Zoutmijnen bijvoorbeeld. Is gewoon gratis en ze hebben een terrasje waar je lekker wat kan drinken.

Het dorpje Puerto Naos heeft +- 5-6 verschillende restaurants, waar je prima kan eten, op 5 minuten lopen vanaf het hotel.

Met de auto een minuut of 10 verderop zit een boulevard, met verschillende restaurants en een zandstrand.

Zandstrand trouwens óók direct voor de deur van het appartement. Maar wel zwart zand. Ligbedjes te huur, evenals parasols.

Tis 5 tot 5,5 uur vliegen. Heeft een "overstap" op Gran Canaria, maar je blijft gewoon in het vliegtuig zitten. De passagiers met bestemming Gran Canaria stappen hier uit. (En op de terugweg weer in) vanaf Gran Canaria is het nog zn 20 minuten vliegen naar La Palma. Je staat een 30 minuten aan de grond ongeveer en 4,5 uur daadwerkelijk vliegen.

Ik ben er de 1e week november geweest in 2019

Edit: de ecologische bananenplantage direct naast het appartement is zeker een aanrader om daar een rondleiding door te krijgen/ maken.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-07-21 18:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:04

Google eens op Gozo?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:20

Egypte? Google maar eens op snorkelen daar. :D

Edit: haha, lees nu dat je daarop niet zit te wachten. :') Je mist wat hoor! Het voldoet verder aan al je eisen. Prachtig weer, betaalbaar, mooie stranden, leuke plekken om te bezoeken en fantastisch om te snorkelen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 18:34

iirrssjjee schreef:
Curacao is zeker een aanrader! Of Zanzibar? Zelf nooit geweest, maar voldoet denk ik zeker aan je eisen!

Oh wauw, Zanzibar ziet er idd goed uit! Daar ga ik eens verder naar kijken :D

@Egypte ben ik idd al geweest en vond ik dus niet echt wat. Ik zat toen in Hurgada.

@Eatsay Gozo Malta bedoel je? Dat is niet zonzeker genoeg in die periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:43

Zanzibar is duur! Ook eens naar gekeken met een vriendin :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 19:24

Relaxed schreef:

Wat is er duur aan? Ik kijk ff naar tickets en hotel los en dat valt me best wel mee.

Sterker nog, ik vind mooie resorts voor €350 := Dat is echt cheap. Vliegen is misschien weer iets duurder, maar dat vind ik dan in verhouding niet erg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:09

Earth schreef:
Relaxed schreef:

Wat is er duur aan? Ik kijk ff naar tickets en hotel los en dat valt me best wel mee.

Sterker nog, ik vind mooie resorts voor €350 := Dat is echt cheap. Vliegen is misschien weer iets duurder, maar dat vind ik dan in verhouding niet erg :P

Zagen toen prijzen van 2000 pp.. Geen idee hoe het nu is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:11

Als ik op tui kijk is het nog steeds duur, >1260 pp :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 21:14

Relaxed schreef:
Als ik op tui kijk is het nog steeds duur, >1260 pp :+

OH haha. Ik zie dus ticket voor 750 en hotel voor 500, kom je idd op hetzelfde uit. Maar voor 10 dagen vind ik dat een prima prijs hoor :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:22

Kaapverdië, vliegtuig naar Sao Vicente en vanuit daar (Mindelo) de boot pakken (ca 1 uur) naar Sao Antao. Droomeiland! Prachtig groen, lieve mensen en lekker eten. En niet onbelangrijk... lekker weer :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 11:39

boemel schreef:
Kaapverdië, vliegtuig naar Sao Vicente en vanuit daar (Mindelo) de boot pakken (ca 1 uur) naar Sao Antao. Droomeiland! Prachtig groen, lieve mensen en lekker eten. En niet onbelangrijk... lekker weer :D

Ik dacht dat ik hierop had gereageerd, maar blijkbaar is dat niet doorgekomen.

Ik zie dat het inderdaad een geweldig eiland is, maar er is geen strand? :') Ja eentje kan ik vinden, maar daar zijn niet echt voorzieningen (Tarrafal de Monte Trigo).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:50

Ik vind de kop van dit topic echt geweldig. Zon zee strand niet te ver!? weg. En wat blijkt, ongeveer de halve wereld valt onder niet te ver weg, heerlijk.
Ik dacht meer in de sfeer van Canarische eilanden, zo'n 4,5 uur vliegen. Maar gelukkig is 9 a 10 uur vliegen ook geen probleem.
Zo zie je maar, wat ik ver weg vind is voor TS nog prima te doen en geeft haar meer keuze.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 12:07

CharleyT schreef:
Ik vind de kop van dit topic echt geweldig. Zon zee strand niet te ver!? weg. En wat blijkt, ongeveer de halve wereld valt onder niet te ver weg, heerlijk.
Ik dacht meer in de sfeer van Canarische eilanden, zo'n 4,5 uur vliegen. Maar gelukkig is 9 a 10 uur vliegen ook geen probleem.
Zo zie je maar, wat ik ver weg vind is voor TS nog prima te doen en geeft haar meer keuze.

Ja, ik begon ook met het idee om niet te ver te gaan, maar ondertussen zitten we idd al in andere werelddelen _O- Misschien had ik nog even de titel moeten aanpassen _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:08

Earth schreef:
boemel schreef:

Ik dacht dat ik hierop had gereageerd, maar blijkbaar is dat niet doorgekomen.

Ik zie dat het inderdaad een geweldig eiland is, maar er is geen strand? :') Ja eentje kan ik vinden, maar daar zijn niet echt voorzieningen (Tarrafal de Monte Trigo).

Afbeelding

Dit was op het strand bij Mindelo.
Mij staat bij dat er wel wat bedden waren op het strand van Sao Antao. Volgens mij van het hotel.
Bij ons hotel iig wel fijne bedden bij het zwembad.

Misschien is het een optie om paar dagen strand Mindelo te pakken,dan paar dagen Sao Antao en dan weer paar dagen strand Mindelo?

Hebben wij toen ook gehad en dat beviel prima. Alleen jammer dat we daarna met t vliegtuig nog voor een paar dagen afgezet werden op het lelijke Sal :D .

Ben ook op t eiland Santiago geweest. Fantastisch eiland, maar voor jou denk ik echt te weinig voorzieningen, doordat er amper toerisme is.