Aantal vragen over Mexico.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Aantal vragen over Mexico.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 22:56

Hoi,

Hoewel we eerst naar Bali wilde gaan zijn we nu toch gegaan voor Mexico ivm tijdgebrek.

Het is de bedoeling dat we in Januari naar Mexico vertrekken en gaan verblijven in een all-inclusive hotel. Van daaruit willen we vooral excursies gaan boeken, maar daar begint het al. Hoe kan je het beste excursies boeken? Op de Canarische eilanden word je overal dood gegooid met altijd goed geregelde excursies. Je word meestal opgehaald met een bus etc. Is dat op Mexico ook of hoe gaat dit in z'n werk?

Hoe zit het met ongedierte en dan voornamelijk spinnen en slangen? Hoe groot is überhaupt de kans dat je er een tegen komt? En is de kans groot aanwezig dat ze op je vallen bijvoorbeeld bij een tocht door de jungle. Komen dit soort dieren ook voor in je hotel kamer?

Hoe is het eten buiten je hotel? Gewoon goed eten of niet echt geschikt voor de Nederlandse maag?

Mochten jullie nog meer dingen hebben waar we echt rekening mee moeten houden dan horen we deze graag! :D

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:03

Wij gaan al jaren naar Mexico, Playa del Carmen, hotelzone Playacar in een Riu.
Alles prima geregeld, taxi's goed te doen en in klein winkelcentrum diverse kraampjes met excursies.
Stadje is aan te lopen, veel winkels en restaurants, en terug met de taxi.
Alles erg Amerikaans georiënteerd en nog nooit last gehad van het eten.
Je kan ook eens kijken op de diverse facebookgroepen als je een bepaald hotel op het oog hebt.

Gamova

Re: Aantal vragen over Mexico.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 23:48

Wij hebben twee weken rondgereden door Mexico en toen nog 1 week all inclusive gezeten. Qua ongedierte niks aan de hand gehad, hooguit een keer een gekko op het plafond. Wij zijn allebei 1x ziek geworden van het eten, vriendlief de tweede dag en ik na een maaltijd in een slecht wegrestaurant. Gelukkig alleen buikloop :Y)
Qua excursies hebben wij alleen nog een keer gesnorkeld vanuit ons all inclusive hotel maar excursies werden vanuit het hotel wel aangeboden.
Zeker als je naar een Playa del Carmem gaat is alles toeristisch en inderdaad gericht op de Amerikaanse cultuur. Wij vonden zelf juist de afgelegen bergregio geweldig maar daar zit je wel veel minder luxe.
Ik was 8 weken zwanger toen wij zijn gegaan en dat ging prima ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 07:24

Dankjewel! :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:19

Wij zijn naar het riu tequilla geweest in playa del carmen. Prima hotel.
Excursies hebben wij geboekt van het winkelstraatje een beetje verder lopen dan het hotel. Was prima geregeld.
Wel allemaal heel amerikaans maar wij hebben genoten toen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:33

Ik heb 3 weken in mexico gebackpacked. Dus heel anders an all inclusive :D Qua dieren: Geen gekke dingen meegemaakt. Zit mij zelfs even af te vragen of ik uberhaupt slangen heb gespot. Spinnen ook niet echt gezien.

En jungle... dat hangt er wat vanaf waar in Mexico je heen wilt gaan ;) De echte jungle vind je IMO niet in Yucatan of het noorden van Quintana Roo.

In ieder geval heel veel plezier, het is prachtig :+:

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:45

3x in Mexico geweest en alle 3x rondgereisd, de laatste keer was ik 12
Qua dieren, 1x zat er een krab is het bad in het huisje waar wij een paar dagen zaten. Voor de rest geen gekke dingen
Wij hebben bijna altijd buiten de hotels gegeten, wij sliepen natuurlijk niet in de all in hotels, eten buiten de hotels was vaak 10x lekkerder, wij probeerde dan ook vaak wel bij de niet toeristische restaurants te eten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 12:14

Iemand ervaring Xcaret hotel/park?

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:20

Petrichor schreef:
Iemand ervaring Xcaret hotel/park?

je hebt een pb