Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
(en op de binnenplaats een fijne tearoom). Met een ochtend ben je daar wel klaar
. Gezien hoe het gaat met het hele Corona verhaal denk ik dat de UK nog even buiten bereik is.
CaptainJS schreef:Ik ga zeker een oyster card pakken als ik naar Londen ga. En graag zou ik nog wel eens een musical zien. Ik ga als ik ga met het vliegtuig. Heb geen ervaring met de boot of met de trein. Vliegtuig is kwa tijd korter en minder gedoe.
CaptainJS schreef:Oyster Card is niet eens meer nodig, sterker nog, ik zou er niet eens aan beginnen als je er niet al eentje hebt. Je kunt met een pinpas en contactloos betalen gewoon met de metro en de bus. De mijne ligt ergens te verstoffen in mijn portemonnee - de laatste keer dat ik hem gebruikt heb, was als student omdat ik toen met korting reisde, maar sindsdien doe ik alles gewoon met m'n pinpas.Ik ga zeker een oyster card pakken als ik naar Londen ga. En graag zou ik nog wel eens een musical zien. Ik ga als ik ga met het vliegtuig. Heb geen ervaring met de boot of met de trein. Vliegtuig is kwa tijd korter en minder gedoe.

), Natural History Museum, Modern Science Museum, Victoria & Albert Museum zijn allemaal aanraders, evenals de National Portrait Gallery. Er is ook nog het Imperial War Museum. Tower of London is leuk om te doen, en de London Eye is ook wel vet. Voor eten kun je Chinatown eigenlijk niet overslaan, en ook KERB Market in Camden is een aanrader. Moreish in Bloomsbury was één van mijn vaste stekken voor lunch en/of ijs, en daarna gewoon even chillen in Bloomsbury Square ertegenover (pal achter het BM); je vindt daar ook Senate House, onderdeel van de University of London, dat een prachtig art deco gebouw is en waar je onderdoor kunt lopen. Er worden ook veel films opgenomen.
Covent Garden vind ik ook altijd erg leuk, terwijl ik Oxford Street het liefste oversla - je kunt er over de hoofden lopen en ik vind er weinig bijzonders.
Straten als Jermyn Street en Bond Street zijn dan leuker. En dan zijn er verder nog dingen als Somerset House waar vaak exposities zijn, en ook de Globe Theatre is gaaf om naartoe te gaan. Mocht je het centrum even zat zijn, is een wandeling naar Primrose Hill leuk, of je kunt richting Greenwich gaan voor de Greenwich Observatory.
(waar ook heel vaak een warenmarkt bij is).