We hadden een reis naar Slovenië gepland. Door corona en de bijbehorende restricties vielen onze vakantieplannen in het water. In de tijd voorafgaand aan ons vertrek was de grens soms wel, maar soms ook niet opengesteld voor Nederlanders. We konden er geen peil op trekken en wilden het risico niet nemen.
Verstandig om gewoon thuis te blijven. Maar dan kriebelt het toch... Op het laatste moment besloten we naar Salzburg te rijden om daar een paar dagen vakantie te vieren. Dichter bij huis, ideaal om veel te wandelen en geen wisselende reisbeperkingen. We hadden een eigen appartement naast een supermarktje. Just in case. De merrie van mijn moeder moest moest net in mijn vakantie geïnsemineerd worden, dus mijn auto met trekhaak bleef thuis en we gingen op pad in de auto van mijn moeder. Even schakelen. Of eigenlijk juist niet, want het is een automaat.

Wat we wilden doen en zien, planden we op het rustigste moment. We kwamen niet in drukke eettentjes en aten grotendeels in ons appartement (of namen eten mee). Maar ook wij zijn een keer uit eten geweest, een enkele keer gingen we ergens iets drinken en hebben op een gunstig moment gebruik gemaakt van het zwembad (beter gezegd: glijbaan). Tot overmaat van ramp stapten we met 2 andere stellen in een raft. Groot ding, maar ik vrees niet altijd op 1,5 meter. En voor de veiligheid mocht je geen mondkapjes dragen... Dus ik kan kletsen wat ik wil, maar het valt natuurlijk nooit helemaal goed te praten.

We hebben het heerlijk gehad. Ik ben iemand die een beetje in het wilde weg indrukken vereeuwigt met een klein cameraatje.

Salzburg

Zonsondergang vanaf de brug in Salzburg

Slot Hellbrunn

Waterval aan het einde van de Liechtensteinklamm

Het leek ons leuk om de Sigmund Thun klamm te bezoeken tijdens hun 'gorgeous lights' avond. Zo gorgeous bleek het niet te zijn. Wij liepen er in de meest verschrikkelijke stortregen, zagen geen hand voor ogen en door alle felgekleurde lampen zagen we praktisch niets van de kloof zelf.

https://imagizer.imageshack.com/img922/1897/OiCUxk.jpg
Toen er weer slecht weer werd voorspeld, gingen wij in alle vroegte naar de Lamprechtshöhle om eventuele drukte voor te zijn.

Met de kabelbaan naar ruim 3000 meter hoogte, waar we door het regenachtige weer aanvankelijk 0 meter zicht hadden op het uitkijkpunt. Dat zorgde er wel voor dat het rustig was...

De Seisenbergklamm, onze favoriet

Raften in water van 5 graden celsius (lang leve de wetsuit). De andere rafts zaten propvol met hele families. Wij konden met 2 andere stellen aan de slag en hadden zo lekker de ruimte. Door deze samenstelling konden we steeds maar een klein stukje roeien, anders zouden we veel te hard gaan en te ver uit elkaar komen te liggen. Lekker veilig voor een eerste ervaring, maar de volgende keer proberen we iets meer uitdaging te zoeken. Dat is wel lastig, want je bent erg afhankelijk van de rivier/het weer voor de moeilijkheidsgraad.

Stausee. Ik weet niet of dit Mooserboden of Wasserfallboden is. Ze liggen bij elkaar. We waren hier weer mooi voor de drukte uit en zijn toen de berg op gelopen.

Mijn vriend kon zich uitleven op deze bochtjes (Grossglockner)

Een ander stuwmeer, dat we tegenkwamen tijdens onze tocht over de Grossglockner route.

En dit mooie kerkje in Heiligenblutt

Een dubbele regenboog bij Zell am See

Op de terugweg hebben we een verkoelende stop gemaakt bij een kleine waterval

En als laatste onze vakantievideo:
We zijn inderdaad niet het méést volwassen stel, dat geef ik toe. De mevrouw die ons de tickets verkocht voor het glijbanenpark vroeg wel twee keer of we echt alleen met twee volwassenen waren.

Ik schat onze kansen voor deze zomer nog niet zo positief in, dus ik geniet extra van de beelden van onze eerdere vakanties. Dat zijn er niet zo gek veel. Ik ben meer dan 10 jaar niet op vakantie geweest. In 2018 haalde mijn vriend me over om toch eens mee te gaan (daarvoor stuurde ik hem nog zo met z'n broer mee). Ik vond het not done om weg te gaan als er trainingspaarden bij mij op stal stonden. Sinds ik daarin ben geminderd, is het weer mogelijk.
[BEU] [FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor
[BEU] Ken je die mop van het vliegtuig dat naar Tirana ging?
[BEU] [FOTO] Metropool Istanboel & het bijzondere Cappadocië
Hebben jullie ook fijne herinneringen aan Oostenrijk?