Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief ben op bokt, maar ik kon het niet laten om een topic te openen.
Ik zit nu iets langer dan 1 jaar in Australië, en sinds mei werk ik hier op een cattle station in west australie. Ik heb hier zo ontzettend veel geleerd, het is hard werk en we hebben lange dagen in de brandende zon, maar jeetje wat is het een avontuur. Ik geniet elke dag weer als ik naar de prachtige omgeving kijk. Het begint hier nu 40+ graden te worden en het kan wel 50 graden worden in december. Het seizoen eindigt hier dan ook in december, het regenseizoen begint en al het werk ligt plat.
Genoeg gepraat, hier wat foto's:
1. Kleine dumbo

2. De paarden (ongeveer rond de 50?) staan allemaal gewoon rond het huis in een grote paddock, we reden regelmatig in de paddock rond en dan kan je zo 2 uur rondrijden zonder iets 2 keer te zien.

3. Dit is Flynn, mijn 1e muster paard waar ik 4 maanden mee heb gereden, een ontzettend eigenwijs paard die mij veel heeft geleerd.

4. De paarden die buiten de stallen staan komen graag rond de stallen staan, er staan normaal rond de 8 paarden in de stallen, dit zijn de musterpaarden, de hengsten, merries met jonge veulens en gewonde paarden.

5. Dit is River, het 1e veulen van het jaar

6. Dit is Bowie, zijn moeder heeft hem verlaten en hij moest mee naar huis. Dit gaat gewoon zoals je hier op de foto ziet, zijn voeten vastgebonden en achterin de ute. Momenteel is hij zo'n 2 maanden oud en hij doet het super goed, hij wordt nog bijgevoerd

7. Top spin, grote loaders zijn geen probleem maar fietsen zijn heeeeel eng (voor de meeste paarden hier haha)

8. Hier zie je mij vooraan in de lead met Xena, er zijn altijd 3 mensen vooraan, 1 in de lead die de koeien volgen en 2 in de point, deze zorgen ervoor dat de koeien achter de lead blijven en halen ze terug wanneer er 1 wegrent.

9. Hier een foto vanuit de buggie achteraan de mob, hier verplaatsen we de mob koeien vanuit het land (880 acre groot) naar de yard om ze klaar te maken voor verkoop of om weer terug het land in te gaan.

10.

11. Hier houden we de mob bij elkaar, we staan met 5 paarden en 1 buggy om de kudde en wachten 1 tot 2 uur totdat de koeien zijn gekalmeerd, mijn baas vliegt de helikopter en brengt de meeste koeien naar ons. Aan ons de taak om ze bij elkaar te houden, zodra de koeien zijn gekalmeerd beginnen we te lopen.

12. Genieten van vis bij een waterhole.

13. De schaduw opzoeken tijdens een grote muster, de zon is best pittig!

14. Kijken naar de koeien in de yard

15. Dit is mijn nieuwe muster paard, Xena, ze is een ex racepaard wat nu al een aantal jaar op de station loopt. Het is een geweldig dier dat graag voor je wilt werken.

Hier een video van mij en Xena, ik ben erg blij met tips , wees lief alsjeblieft