Ik vroeg me af of je als nederlander nu naar doel mag met de auto?
(dus ook in doel zelf met je eigen auto).
Ik kon er eigenlijk niks vinden op internet.
mischien dat hier mensen mij kunnen helpen

*edit: doel is een ' spookstad ' in begie
Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
Happy_Hippie schreef:hoihoi,
Citaat:De toeristen die uit nieuwsgierigheid naar Doel komen kunnen over het algemeen niet op een warm welkom rekenen. Boze blikken en soms zelfs scheldkanonades kunnen je ten deel vallen als je Doel bezoekt. Je wordt toch gezien als een soort van ramptoerist.
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
Siamsmeesje schreef:Wij zijn er ooit een keer per ongeluk terechtgekomen (verkeerde afslag toen we hier net woonden), maar het is gewoon zonde hoe een prachtig dorp is verpauperd en hoe de Vlaamse overheid zonder enig respect voor de bewoners als een olifant in een porseleinkast bezig is gegaan.
Anoniem schreef:Happy_Hippie schreef:hoihoi,
doel > Doel
begie > België
Nederlander.
Een beetje aandacht schenken aan je spelling mag best hoor.
En daarnaast.... Waarom zou je daarheen willen? Daar wonen gewoon nog mensen, laat ze lekker met rust.
Mi_Amore schreef:Doel is Waasland en dus geen oranje zone. Antwerpen en Brussel wel
Doel is een prachtig dorp, geen 'spookdorp' maar gewoon een dorp waar de tijd stil staat, al jaren.
Weet wel dat dit soort toerisme niet altijd gewaardeerd wordt door de overblijvende bewoners die steeds meer en meer van dit toerisme krijgen, met nodige overlast en extra vandalisme.
Majolen schreef:Ja, je mag er gewoon in. Op eigen risico, er is zelfs een restaurant en een café... Er wonen nog enkele mensen, toeristen vinden ze niet erg. Waar ze minder blij mee zijn zijn de hangjongeren en de kwajongens. Daarom is er ook een avondklok en is het dorp afgesloten na een bepaalde tijd.
Wij wonen er bij is de buurt.. Vandaar dat ik het weet.
Suzanne F. schreef:Schijnt dat je alleen binnen komt met een Belgisch ID. Staan slagbomen/poort.
En gaaf vinden om foto’s te maken klinkt een beetje ramptoeristachtig.
Gebruikers op dit forum: JessicaK en 2 bezoekers