De volgende dag na het ontbijt (waar ze netjes zakjes meeleveren voor als je je broodjes niet opeet, dan mag je ze dus meenemen als lunch) zijn we naar de mijn gereden. Even aanmelden en klaarmaken voor de duik. Het water is 8 graden, en buiten zou het 24 graden zijn. Met een luchtvochtigheid van 99% na een onweersbui die niet voor afkoeling zorgde was het dus flink zweten.
Je voelt al 100m van de ingang de koelte van de mijn. Omdat ik een nog niet gebrevetteerde grotduiker bij me heb besluit ik onder water lekker lui te zijn: Ik doe geen lijnenwerk, dat mag mijn cursist doen.

Ik ben er voor de foto's, voor de controle op het duikplan en voor als er een navigatiefout gemaakt zou worden.
De afspraak is dat we op diverse punten ons gas herberekenen zodat we een hele lange duik kunnen maken. Het lukt zo om een duik van 122 minuten te maken met een maximale diepte van 14.3m. De 2e duik houden wat korter wegens de kou, een 90 minuten. Het was weer een geslaagd dagje. Op de terugweg worden uiteraard weer 'Currywurst und Pommes' gegeten.