Ik zal vast niet de enige zijn die niet dichtbij de zee woont die met zijn paard naar zee wil gaan

Graag hoor ik dus jullie tips betreffende:
De reis erheen en terug
De reis begint in Aachen, Duitsland (ter hoogte van Zuid-Limburg) en gaat waarschijnlijk naar Vlissingen, Biggekerke, Zoutelande, iets in die trant. Dat is zo'n 200-300km en ik zal hoogstwaarschijnlijk door drie landen moeten reizen (Duitsland, mijn paard staat nét over de grens, België, een stuk korter ipv eerst naar midden NL reizen, en uiteindelijk Nederland).
Welke routes raden jullie aan of juist af?
Zelf een trailer huren of toch een paardentaxi laten brengen/halen?
Ik weet dat ik sowieso een gezondheidsverklaring van de dierenarts nodig heb en natuurlijk haar paspoort om vanuit Duitsland de grens over te mogen, moet nog even uitzoeken of dat ook voldoende is voor NL en België.
Haar verblijf
Welke stallen kunnen jullie aanraden? Nala kan in principe wel in een stal, maar ik heb haar het liefst 24/7 buiten of in ieder geval overdag op een wei. Dat hoeft voor die paar dagen niet per se met kuddegenoten te zijn, maar andere paarden kunnen horen/zien/ruiken en misschien over een draadje of omheining aanraken zou wel fijn zijn!
Ook zou het mooi zijn als ze ergens staat waar ik in ieder geval voor de eerste 'serieuze' pogingen op het strand / in het water te rijden met een groep ervaren ruiters mee zou kunnen.
Mijn verblijf
Welke accomodaties kunnen jullie aanraden? Dit mag van soort tentje-op-de-wei-van-je-pony tot gypsy wagen tot 'echt' huisje zijn. Liefst wel op loopafstand van de paarden.
Kortom... Alle tips zijn welkom!