Boheme schreef:Belgische Ardennen, rond Durby, k kleinste stadje , grotten, bij Sy kun je ziplinen, kan varen, "berg beklimmen.
Ga het eens bekijken! Bedankt voor de tip!
Gini schreef:Met zo weinig specifieke eisen is heel België natuurlijk een mogelijkheid om een weekendje weg te gaan.

Wat voor weekendje zie je voor je? Een citytrip, of meer een sportief weekendje? Wil je de dagen volplannen met allerlei dingen of is het ook wel fijn als er een wellness aan je logies zit zodat je daar een hele namiddag kan vertoeven? Wil je de culinaire toer op? Wijnproeverijen? Gegidste tochten of juist liever zoveel mogelijk zelf ontdekken? Zegt een museum je iets? Bedoel je met een park een pretpark of een vakantiepark met subtropisch zwemparadijs of een nationaal park of...?
Of maakt dat allemaal niet uit en mogen het heel uiteenlopende tips zijn?

Eerder een sportief weekendje!
Dagen mogen best wel vol zitten, al is een rustig avondje ook wel een keer fijn, maar zeker als we maar een paar dagen gaan zouden we het wel fijn vinden om elke dag een activiteit gepland te hebben, en de tijd die overblijft in te vullen met wat rondwandelen in het stadje zelf of iets gaan eten ofzo. Wellness en wijnproeverij vallen af want er is een kind van 12 bij
. Musea of echt tochten om te voet de omgeving te leren kennen bijvoorbeeld vallen minder in de smaak, maar stel dat er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om in de Ardennen grotten te bezoeken die zonder begeleiding niet toegankelijk zijn is dat zeker wel een optie! Met een park bedoel ik zoiets als Pairi Daiza ofzo. Daar wilden we eerst een weekendje naartoe maar dat zal al vol. Dus ja een dierenpark ofzo mag het zijn maar dan wel eentje waar het buiten de dieren om ook echt gezellig is enzo.
Hopelijk is het zo al wat duidelijker! En de tips mogen nog steeds uiteenlopend zijn hoor, we kijken wel wat we leuk vinden!
MarcoBorsato schreef:Ga naar Bergen of Egmond aan zee. Zee in de buurt, aquarium, alpacafarm, leuke markt, vlakbij Alkmaar -> leuke stad. Er is een vlindertuin, meerdere dierenparken, wandelen in bos of duin.
Klinkt leuk! Ga ik ook eens opzoeken! 
Edit: Ben eens aan het kijken geweest naar glamping ik de Ardennen en dat lijkt ons erg leuk! Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer
. In Adventure Valley in Durbuy lijkt het ons erg gezellig maar die zijn tenten zijn wel meteen erg duur. Andere plaatsen die ik vind lijken dan weer een beetje saai (als in, weinig echte activiteiten om te doen).In de buurt van de grotten van Han lijkt me ook wel leuk maar weet niet of daar verder nog leuke dingen te doen zijn?