Mijn vriend kwam op het idee om dit jaar 2 nachtjes weg te gaan en dan mijn nieuwe paard mee te nemen om lekker bosritjes te maken. Hij gaat dan mee op de fiets. We hebben geboekt bij de Sfeerhoeve in Beilen.
Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan? Of gaan doen? Hoe is dit bevallen en waar zijn jullie heen geweest? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij doen dit elk jaar, naar de Veluwe. Meestal Vierhouten. Boeken een appartementje en 2 boxen. De stal is super fijn, ze worden goed verzorgd en staan overdag in een eigen paddock. De omgeving is leuk voor een dagje shoppen en hapje eten naast het rijden met de paarden. Heerlijk even ontspannen
Wat leuk! Moeten jouw paarden ook altijd even wennen of is dat meteen goed? Ik wil juist dat mijn paard ook even lekker een 'ontspannen' momentje heeft maar of dat nou ook echt zo is..
Steppe
Geplaatst: 26-06-20 10:55
Mijn arabier gaat al jaren mee op vakantie, hangt van de locatie af of hij moet wennen, de ene stal/weiland is de andere niet. Als 2 jarige mee naar keuringen e.d daarna weekend weg en nu meestal 1 of 2 weken mee. Sinds 2 jaar een vaste stal bij ons vakantiehuis in de buurt en hij vindt het prima.
Paar keer Drentsfriese wold geweest, de Veluwe op diverse plekken, Aalten, Lienden.
Ik ben vaker een lang weekend weg geweest met mijn paard en vaak moet ze de eerste middag / avond even wennen. Eerste ritje die dag is ze altijd wat meer gespannen. Ze doet niet raar ofzo maar dat merk ik gewoon dat ze meer alert is op de omgeving. De volgende dag is het dan weer helemaal prima
We hebben die van ons vorig jaar alle twee mee genomen. Niets gemerkt van wennen (weide met veel gras en we hebben fjorden dus die zijn snel gelukkig dan...). Ik vond het heel leuk, minder gereden dan gehoopt want het was net die week bloedheet.
AaronYve
Geplaatst: 26-06-20 11:18
Mijn paard heeft al heel wat vakanties doorgebracht op de Veluwe, op het strand en zelfs in de Eiffel. Fijne vakantie
Wij huurden een paar jaar geleden een boerderij met weiland in Brabant op de grens met Belgie voor een vakantie met paarden. Was super fijn. Nu wonen we op de Veluwe en hebben daardoor die behoefte wat minder.
Leuk dat jullie allemaal de paarden wel eens meenemen Wij hebben nu eerst voor 2 nachtjes gekozen op een uurtje van huis, ook om te kijken hoe het gaat. Mocht het bevallen dan mag hij vaker mee!