Vakantie (december) naar Hawaï, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Vakantie (december) naar Hawaï, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 19:36

Afgelopen jaar hebben we het 1e zonlicht van 2020 gezien vanaf de Oostkaap in Nieuw Zeeland. Oud-&Nieuw vieren in het buitenland is ons daarmee super goed bevallen, en dit jaar hopen we opnieuw dit elders te vieren. Op internet kwam ik tegen dat Hawaï één van de laatste plaatsen ter wereld is waar het jaar wordt afgesloten, en na wat googelen lijkt ons dit een onwijs mooie bestemming. (Uiteraard is het afwachten hoe de ontwikkelingen gaan met het Corona virus)

Zijn er mensen die hier eerder zijn geweest? Verbleef je op 1 eiland of ging je er meerdere af? Wat zijn de mooiste plekken waar je bent geweest?

Wij zijn zeer actieve reizigers en gaan graag op roadtrip, 4000 km rijden in 3 weken is geen probleem. Dat combineren we graag met actieve wandeltochten van 2-8 uur. Strandgangers zijn we niet (wel een wandeling langs de zee, maar op een ligbedje houden we geen half uur vol ;)) en ook vermijden we het liefst de grote massa, meestal is een plekje “om de hoek” nog mooier als de “highlight” zelf.

Ben benieuwd naar jullie tips :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:53

Wij hebben in iets meer dan drie weken drie eilanden gedaan Oahu, Maui en Big Island. Eigenlijk heeft elk eiland z'n charmes dus het is moeilijk te zeggen wat het mooiste erop eiland is.

De mooiste ervaringen vond ik een zonsondergang op Oahu het bekende strand Waikiki waarbij een jongen naast ons somewhere over the rainbow speelde op zijn gitaar, het was gewoon een bijzonder moment.
Op Maui de zonsopkomt boven de wolken op de Haleakala.
Op Big island het snorkelen met Manta rays, dit doe je in het donker, ze eten plankton dus aan surfplanken en op de grond zitten lampen waar plankton op af komt en daarop komen de mantas op af, ze koprollen gewoon tegen je aan <3

Zelf zou ik volgende keer wel Oahu overslaan, er is ook prachtige natuur maar iets te toeristisch.

Maar er was zoveel moois, grotten, watervallen, hikes.

Als je echt graag graag hiken zou ik naar Kauai gaan en de na Pali coast trail doen, die wil ik lopen als ik ooit weer terug ga <3

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:59

Klinkt fantastisch :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:13

Oke vooruit ook de nadelen :') er zijn best veel zwervers, ze vallen je niet lastig maar als je denkt ergens op een mooi rustig strand te zijn en naast je komt iemand uit z'n kapotte tent of je ziet mensen op bankjes liggen voelt het toch een beetje dubbel.

In sommige delen zitten veel musqitos.

Ik was ondanks insmeren gigantisch verbrand

En oja ik had mijn enkel verstuikt met surfen, gelukkig tegen het einde van de reis, had ook wel weer een klein voordeel dat ik in Amerika door de luchthavens werd gereden in m'n rolstoel :o

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:08

Hawaii <3

Wij zijn er twee weken geweest en hebben toen Oahu en Big Island gedaan. Hoogtepunten waren voor mij ook snorkelen met de mantra's. Hielp ook mee dat we daarvoor al gingen snorkelen en tussen een groep van ongeveer 50 dolfijnen terecht kwamen.

USS Arizona Memorial vond ik enorm indrukwekkend.

En Volcano's NP vond ik geweldig. Een prachtig park om te zien overdag en in de avond kun je de "glow" van de vulkaan zien. De eerste keer vonden we dat al tof maar we zijn de volgende dag later op de avond terug geweest en toen waren we de enige die daar stonden tussen alle sterren. Zo mooi.

De zonsondergang en daarna sterren kijken op Mauna Kea.

Snorkelen in Hanauma Bay was ook tof. Wel heel vroeg daar zijn.

Houd er rekening mee dat het reizen tussen de eilanden relatief veel tijd kost. Het is een klein stukje vliegen maar je moet je huurauto inleveren, inchecken, wachten, vliegen, bagage ophalen, nieuwe huurauto ophalen. Gaat best veel tijd in zitten.

Nadir

Re: Vakantie (december) naar Hawaï, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:23

Wij zijn op Maui geweest en ik vond het echt geweldig mooi daar <3

Het mooiste was denk ik snorkelen bij Honolu Bay. We hebben daar gezwommen met enorme zeeschildpadden. Ook de ‘road to Hana’ was erg de moeite waard. Ik vond het een heel relaxt eiland en zou graag nog eens naar de andere eilanden gaan.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:27

Kauai vonden wij echt prachtig, die Na Pali coast is super om te wandelen! Ook op Oahu geweest, leuke stranden :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:50

Ik vind Hawaï echt prachtig. ook in december geweest, maar niet met oud en nieuw. In 2 weken oahu, big island en maui gedaan. Volcanoes park vond ik erg mooi en maui is echt prachtig. Oahu vrij toeristisch inderdaad! Kaui schijnt ook mooi te zijn!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 09:46

Dankjewel al voor de reacties! Dat snorkelen met manta’s en de sterrenhemel wil ik zeker ook doen.
Het reizen per vliegtuig tussen de eilanden zal idd veel tijd kosten, ik las dat er naar 2 eilanden nog een boot gaat, alsnog zonder auto etc dus dat zal ook aardig geld kosten, maar eens uitzoeken hoe vaak die gaat en het verschil in tijd vergelijken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:19

Wij hebben de optie boot in het allereerste begin ook bekeken maar zijn daar vrij snel vanaf gestapt omdat ze heel vaak niet kunnen door de onrustige zee. Het idee dat we misschien dagen ergens zouden moeten wachten tot het weer rustig genoeg was vond ik niet prettig.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 12:45

dat zou idd zonde zijn, nog eens verder uitzoeken later.

Zijn er ook mensen met ervaringen van rondreizen met een camper(van) op Hawaii? Ik lees ergens dat een campervan geen toegang heeft tot de state campings, maar dat er voldoende particuliere alternatieven zijn. Is dit goed te doen?
En hoe zit het met gewoon op de bonnefooi ernaartoe, zijn jullie allemaal georganiseerd gegaan of ook enkel met ticket + huurauto?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:48

Wij hadden alleen een ticket en hotel geregeld. Huurauto ter plekke. Maar dat kun je natuurlijk ook vooraf regelen, dan heb je waarschijnlijk een betere prijs.

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:35

Leuk Hawaï! Ik ben me hier ook in aan het verdiepen.
Als huwelijksreis. Half november voor 2.5 week.

Wat kunnen jullie aanraden vanaf Amsterdam met welke maatschappij
En hadden jullie alles los geboekt zelf of iemand ingehuurd hiervoor?

Waar moet je op rekenen voor 2.5 week Hawaï

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:44

Wij hadden het los geboekt, maar hadden het ook gecombineerd met een roadtrip San Francisco, LA, Las Vegas, Grand Canyon en San Diego. Vandaar dat we ook losse vluchten vanuit Californië hadden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:13

Wij deden Hawaii ook als afsluiter van een rondreis door het Zuidwesten van de VS. Als je dat niet wil zou je kunnen kijken om vanuit Amsterdam via LA of San Francisco te vliegen. Ook afhankelijk van op welk eiland je vliegt natuurlijk.

Het is een lange reis, zou je er 3 incl reisdagen weken van kunnen maken?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:37

Wij hebben alles zelf geboekt. Vlogen Antwerpen - Honolulu met KLM. Dat scheelde ruim €600 met een retourtje vanaf Amsterdam dus we zijn met liefde de avond ervoor naar Antwerpen gereisd met de trein.
Overnachtingen hadden we in Honolulu via Boeking.com en de overige via Airbnb. Vluchten tussen de eilanden met Hawaiian Airlines geboekt.
Je kunt het zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt maar in de basis ben je natuurlijk afhankelijk van de prijs van je ticket.

Houd er wel rekening mee dat er geen garantie is dat alles open is in November. Hawaii heeft de strengste lockdown van de VS. Maar die beperkingen heb je met een andere bestemming natuurlijk ook.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:34

Ik geef dit topic even een schop…

Mijn vriend en ik willen graag in november voor een ruime 2 weken naar Hawaï op vakantie.

We willen graag een strandvakantie, niet al te actief als ik hiken enzo.

Ik kan online moeilijk een reisorganisatie vinden die iets aanbiedt, normaal reizen we met tui bijvoorbeeld.

Iemand een advies voor hotel, eiland waar we heen kunnen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:49

Als je vooral een strandvakantie wilt dan zou ik naar Oahu gaan, daar heb je de meeste grote hotels aan het strand zitten. Geen idee of er ook pakketreizen die kant op gaan. Wij boeken alles los.

Ik weet alleen niet of ik voor twee weken voornamelijk strand die kant op zou gaan. Je bent minimaal 24 uur onderweg zowel heen als terug en dan moet je nog een beetje gunstige vluchten hebben. Wat is de reden dat jullie naar Hawaii willen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:58

Hawaï trekt ons al een hele tijd.
Op zich hoeft het niet alleen strand te zijn, maar we zijn geen echte hikers bijvoorbeeld.
Een groot hotel hoeft niet perse.

Bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken :) :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:47

Voor een echte strandvakantie kun je buitenom Oahu ook goed terecht op Maui, is ook een stuk rustiger dan Oahu. Als je niet echt van het hiken bent je kunt er ook leren surfen, naar een Luau, ziplinen, een van de mooiste zonsopkomsten bekijken vanaf de Haleakala, the road to Hana rijden, snorkelen met schildpadden boottocht etc

Je kunt gewoon chillen op het strand, maar Hawaii heeft zoveel moois <3

Het is inderdaad alleen wel een hele lange reis

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 05:32

Thanks voor de schop. Voor ons staat Hawaï ook nog steeds op de planning, hopelijk dit jaar rond de kerst wel mogelijk..??