Meer mensen naar Spanje dit jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Meer mensen naar Spanje dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 09:16

Beste bokkers,

Dit jaar zou ik een week naar Spanje gaan, camping waar mijn oom en nichtje ook al jaren heen gaan. Ik hoefde dus alleen een vlucht te boeken en voor de rest zou ik bij hun intrekken die week. Zij zouden er 3 weken op vakantie gaan. Nu kreeg ik vorige week een appje dat ze alles geannuleerd hebben ivm de corona crisis.

Een aantal maanden terug heb ik een heen- en terugvlucht geboekt bij Transavia. In mijn Reisverzekering heb ik standaard een annuleringsverzekering. Echter heb ik bij de boeking van mijn vliegtickets niet gekozen voor een (extra) annuleringsverzekering.

Geldt dit wel, of geldt dit dan niet? Krijg het moeilijk te vinden op internet.

Hoor het graag! Aangezien Transavia vanaf juni weer op bepaalde landen gaat vliegen, en dus ook op Spanje. Te lezen op de website.

Groetjes Evelien

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:17

[CV] Corona en vakantie

Het antwoord is vrij simel, als de vlucht doorgaat dan valt dat nergens onder. Je hebt een vlucht gekocht en die vlucht is beschikbaar. Wat je daar ter plekke van plan was is niet relevant.
Als de vlucht geannuleerd wordt dan kun je de voorwaarden er op na slaan.

Whizz

Re: Meer mensen naar Spanje dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:30

Dat ligt aan de voorwaarden van je annuleringsverzekering.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:37

Wat vervelend voor jullie. Ik las dat Spanje juist weer open wil gaan voor toeristen, ik kan me niet voorstellen dat veel (andere) campings toch dichtgaan, kunnen jullie niet een andere camping boeken? En gaat je oom nog wel?

Anders zou ik proberen je vlucht te verzetten naar volgend jaar, om er dan een leuke vakantie van te maken. Maar dat wordt misschien wel bijbetalen..

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:43

Kijk even op de website van Transavia. Vluchten die wel doorgaan mag je kosteloos omboeken. Je kan ze echter niet annuleren.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:35

Art_ofLiving schreef:
vervelend voor jullie. Ik las dat Spanje juist weer open wil gaan voor toeristen, ik kan me niet voorstellen dat veel (andere) campings toch dichtgaan, kunnen jullie niet een andere camping boeken? En gaat je oom nog wel?

Anders zou ik proberen je vlucht te verzetten naar volgend jaar, om er dan een leuke vakantie van te maken. Maar dat wordt misschien wel bijbetalen..

Mijn oom heeft hun camping van dit jaar geannuleerd en gaat nu in Zeeland (Nederland) een weekje op vakantie. Maar aangezien ik nu ook ‘niks heb’ in Spanje, zou ik dit graag willen verzetten naar volgend jaar. Denk dat ik het in het buitenland onder ‘corona omstandigheden’ niet heel erg leuk vind in mijn eentje. En volgend jaar gaan hun ook weer gewoon naar Spanje!

Muga schreef:
Kijk even op de website van Transavia. Vluchten die wel doorgaan mag je kosteloos omboeken. Je kan ze echter niet annuleren.

Gisteren heb ik op de website van Transavia gekeken en kom ik dat niet vinden. Maar als ik de vlucht kosteloos om kan boeken naar volgend jaar is dat top! Want volgend jaar wil mijn oom wel gewoon weer gaan! Hij vind nu het risico te groot en heeft daarom dit jaar geannuleerd. Heb jij het toevallig al wel gevonden op de website? Of zal ik moeten wachten tot die vlucht überhaupt zichtbaar wordt, voor ik deze kan omboeken naar volgend jaar?
Laatst bijgewerkt door Stravero op 24-05-20 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:36

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:41

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:10

Stravero schreef:
Art_ofLiving schreef:
vervelend voor jullie. Ik las dat Spanje juist weer open wil gaan voor toeristen, ik kan me niet voorstellen dat veel (andere) campings toch dichtgaan, kunnen jullie niet een andere camping boeken? En gaat je oom nog wel?

Mijn oom heeft hun camping van dit jaar geannuleerd en gaat nu in Zeeland (Nederland) een weekje op vakantie. Maar aangezien ik nu ook ‘niks heb’ in Spanje, zou ik dit graag willen verzetten naar volgend jaar. Denk dat ik het in het buitenland onder ‘corona omstandigheden’ niet heel erg leuk vind in mijn eentje. En volgend jaar gaan hun ook weer gewoon naar Spanje!

Snap dat in je eentje met de huidige situatie niet zo leuk is. :j Jammer dat je ticket niet naar de zomer verzet kan worden zo te zien aan je screenshot, dan toch maar vroeg in het jaar met een vriend/vriendin gaan?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 11:22

Art_ofLiving schreef:
Snap dat in je eentje met de huidige situatie niet zo leuk is. :j Jammer dat je ticket niet naar de zomer verzet kan worden zo te zien aan je screenshot, dan toch maar vroeg in het jaar met een vriend/vriendin gaan?

Dat gaat ‘m denk ik niet worden.. ik vraag me af hoe het zit met onze annuleringsverzekering via onze reisverzekering van huis uit.. ga er morgen is achteraan bellen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:27

Op welke plaats zou je vliegen? Volgens mij gaan niet alle Spanje bestemmingen open en dan wordt je vlucht toch wel geannuleerd. Maar ik zou gewoon 'ns met Transavia mailen om te vragen om je een voucher kunt krijgen. Dan kun je volgend jaar opnieuw boeken.

Als je een doorlopende annuleringsverzekering hebt en de reis was al geboekt vóór dit hele coronagedoe begon, dan zul je wellicht ook gewoon je geld terugkrijgen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 11:30

elnienjo schreef:
Op welke plaats zou je vliegen? Volgens mij gaan niet alle Spanje bestemmingen open en dan wordt je vlucht toch wel geannuleerd. Maar ik zou gewoon 'ns met Transavia mailen om te vragen om je een voucher kunt krijgen. Dan kun je volgend jaar opnieuw boeken.

Ik zou vliegen op Girona, op 8 augustus. Over die voucher is misschien ook nog niet zo’n gek idee. De omstandigheden liggen natuurlijk toch anders dan anders nu. Ga er eens een mail uit doen!

Heb inmiddels wel gekeken naar onze verzekering. Wij zijn standaard verzekerd voor annulering, met €100,- standaard eigen risico. Maar ga eerst proberen of het niet anders kan. Ik vind het namelijk ook prima om volgend jaar met Transavia naar Spanje te vliegen!

Edit, een whatsapp morgen ochtend. Je kunt tijdelijk alleen bellen of whatsappen i.v.m. de corona tijd

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:37

Sizzle schreef:
[CV] Corona en vakantie

Het antwoord is vrij simel, als de vlucht doorgaat dan valt dat nergens onder. Je hebt een vlucht gekocht en die vlucht is beschikbaar. Wat je daar ter plekke van plan was is niet relevant.
Zo simpel is het niet altijd. Als er een negatief reisadvies is dan zou het kunnen dat je annuleringsverzekering het dekt. Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de verzekering en de periode van boeken.
Zo'n beetje de hele wereld heeft op dit moment een negatief reisadvies dus zeker de moeite waard om na te kijken.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 16:05

Katja schreef:
Sizzle schreef:
[CV] Corona en vakantie

Zo simpel is het niet altijd. Als er een negatief reisadvies is dan zou het kunnen dat je annuleringsverzekering het dekt. Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de verzekering en de periode van boeken.
Zo'n beetje de hele wereld heeft op dit moment een negatief reisadvies dus zeker de moeite waard om na te kijken.

Bedankt voor de verduidelijking! Ik ga er eens achteraan...!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:25

Mijn reisverzekering dekt helemaal niks, blijkbaar valt een pandemie niet onder de voorwaarden. Heb een doorlopende met annuleringsverzekering bij Ohra. Heb ik nu dus niks aan. Zo zullen er nog wel een heel aantal zijn.

Zou mooi zijn als je vlucht geannuleerd wordt, dan krijg je iig je geld terug. Voor nu zou een voucher misschien t meest gunstig zijn.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 18:47

miccamaaike schreef:
Mijn reisverzekering dekt helemaal niks, blijkbaar valt een pandemie niet onder de voorwaarden. Heb een doorlopende met annuleringsverzekering bij Ohra. Heb ik nu dus niks aan. Zo zullen er nog wel een heel aantal zijn.

Zou mooi zijn als je vlucht geannuleerd wordt, dan krijg je iig je geld terug. Voor nu zou een voucher misschien t meest gunstig zijn.

Bedankt voor je reactie! Vandaag heb ik een whatsapp bericht gestuurd naar Transavia, en krijg vanwege de drukte niet meteen antwoord. Maar waarschijnlijk wel aankomende week! We wachten rustig af. :-)