Vieze&schone hotels in NL: jouw ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Vieze&schone hotels in NL: jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 19:36

Ik had het met een vriendin over een vreemde obsessie van mij bij hotelovernachtingen :+ .

Ik check altijd eerst mijn bed op haren.

Nu kom ik toch echt redelijk vaak haar tegen, en dat zijn gewoon bij de in bekende NL ketens.

Doordat ik daar op ging googelen kwam ik bij een artikel waarin werd aangegeven dat soms het bed dus niet verschoond word maar er een kledingroller over het bed gaat :')

Ik vrees dat mijn obsessie er niet beter op word nu.

Ben heel erg benieuwd of hier mensen werken in hotels en kunnen vertellen hoe het er echt aan toe gaat en wat een goede tip is qua keten/hotel :D

Of ben je ergens op bezoek geweest en heb je aanraders?

Smerige verhalen mogen uiteraard ook gedeeld worden ;)

Britta31

Re: Vieze&schone hotels in NL: jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:39

Neee,wil ik niet lezen,wil ik niet lezen :(

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:42

Getsie, krijg helemaal de kriebels als ik eraan denk dat men alleen een kledingroller eroverheen haalt.

Ik heb zelf een vakantiewoning in de verhuur en ik haal het volledige bed af wanneer mensen zijn geweest. Ongeacht of deze mensen 2 nachten (minimum) of een week zijn geweest.
Ik was alles, de lakens maar ook de kussenbeschermers etc.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:46

Mijn collega neemt altijd hoesjes mee op vakantie voor de afstandsbediening xD. Die maakt ze dan warm met haar fohn zodat ie eromheen trekt zeg naar. En ze gaat zelf de kamer schoonmaken. Douchekop vervangen.

Ikzelf vind het allemaal niet echt een ramp. De hotels die we in NL hebben gezien zijn vaak prima. Maar ik kijk niet echt super nauw. In turkije wel eens gedateerde kamers gehad. Met name badkamers. En dan zwarte voegen, schimmel, inderdaad haren in het putje etc. Zelfs mieren nesten achter kastjes.
Maar als je dat aangeeft krijg je vaak n betere kamer en ik vind het in turkije vaak wel heel schoon.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:15

Een smerig verhaal:
Ik zat een keer in een vieze airbnb. De hele wand van de douche was zwart van de schimmel, terwijl deze op de foto's wit was. Achter de deur van de slaapkamer lag een hoopje stof. In de kast lagen gebruikte vaatdoekjes en toen we deze wilden wassen bleek de wasmachine ook ontzettend vies en beschimmeld te zijn, waardoor de doekjes er niet veel schoner uitkwamen... In de koelkast lagen over rijpe bananen en alle kookspullen moesten eerst nog een keer afgewassen worden. Toen we er waren leek het wel mee te vallen, maar elke dag ontdekten we weer andere vieze dingen. Gelukkig leken de bedden wel schoon. Dit was in Barcelona.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:26

Wij hebben vorig jaar bij twee Fletcher hotels meegemaakt dat het gewoon echt niet schoon was. Voor ons nooit meer Fletcher.
De eerste was de kamer op zichzelf wel schoon maar er had duidelijk een hond geslapen. Raam stond midden februari wagenwijd open bij aankomst en toen we die dicht hadden rook het binnen enkele uren alsof er een natte hond naast je bed lag. Om te kotsen. Daarbij was de privé wellness die we gehuurd hadden niet schoongemaakt nadat de vorige gasten eruit gingen, overal was het nog nat, voetafdrukken en vieze handdoeken in de hoek enz.
Daarbij hadden ze zonder pardon en zonder wat te zeggen mijn reservering veranderd van een luxe kamer naar een gewone kamer.
Alles met alles was het echt ruk en heb ik een dikke klacht gestuurd. Mochten we gratis nog eens komen in een ander hotel.

Dat leek in eerste instantie oké, maar we vonden achteraf afgeknabbelde pinda's en een gebruikt condoom onder het bed :r

Never. Again.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:54

Een hotel wat écht schoon is: hotel Bemelmans in Schin op Geul. Al vaak verbleven, altijd schoon. De dames die de kamers poetsen zijn daar al jaren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:05

Ik ben in India geweest, in zgn middenklasse hotels. Kamers waren wel schoon, maar niet volgens de Europese standaard kwalitatief. Douche zonder douchekop, wc zonder bril etc. Wollen dekens op de bedden, die haalde ik eraf en verving ik door mijn eigen slaapzak.
Voordeel is wel dat als je dat gehad hebt alles wat daarna komt meevalt.

In mijn schooltijd (jaren ‘80) ben ik kamermeisje geweest, toen mochten we bij een 1 persoons reservering ook maar 1 bed verschonen, tenzij de 2e duidelijk gebruikt was. Ik zal maar niet vertellen wat wij in de bedden aantroffen.... echt te ranzig voor woorden.

Ooit ook een caravan gehuurd, zelf lakens mee maar op de bedden lagen matrasbeschermers met vlekken/restanten van de gezellige nachten van de vorige huurders. Dat is wel opgelost door de verhuurder maar het idee alleen al maakt dat ik niet lekker meer slaap.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:08

tiwi1969 schreef:
Ik zal maar niet vertellen wat wij in de bedden aantroffen.... echt te ranzig voor woorden.

JAWEL vertel me alles!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 21:10

Ik ga de volgende keer ook onder het bed checken voor pinda's en condooms :') .

Goede verhalen alvast :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:11

MarcoBorsato schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik zal maar niet vertellen wat wij in de bedden aantroffen.... echt te ranzig voor woorden.

JAWEL vertel me alles!!!

Het zal ook weer niet Marco!!!!

Wat dacht je van gebruikte condooms tot incontinentiemateriaal tot stront... bij dat laatste gingen de lakens met het afval weg.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:18

Ik heb in een 4 sterren hotel gewerkt in de housekeeping. De bedden worden altijd verschoont als er nieuwe mensen komen. Als ze een paar nachten blijven wordt het na de 3de dag verwisseld en elke dag sowieso een schoon kussensloop.
Badkamer wordt elke dag grondig gedaan.

Wij werden streng gecontroleerd of alles wel goed gedaan werd. Door de werkgever(maandelijks) en de hoteleigenaar (dagelijks) en leiding gevende (dagelijks) en als iets niet oké was kon je terug en in je eigen tijd het over nieuw doen.

Maar wat heb ik een ranzige kamers gezien, echt hoe mensen hun kamers achter kunnen laten :r

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:24

Waarom ga ik dit topic lezen :r 8)7 :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:27

Oh en ik vergeet de badkamer, kots, haren en teennagels naast de prullenbak....

Zo MB was dit ranzig genoeg?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 21:27

Fitzroy schreef:
Waarom ga ik dit topic lezen :r 8)7 :=

Omdat je het toch gewoon wil weten :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:28

Ik ben ook zo iemand hoor, haren in bed of op de handdoeken, dan draai ik om en ga weg of eis een andere kamer of flinke korting op de overnachting.

Ik kom zo veel echt vieze dingen tegen, vage vlekken op een bed, haren op handdoeken.

Ergste is geweest poep op de wc bloed en haren op de handdoeken. Dikke schimmel in demkoelkast en veel etenswaar, pleisters enz Naast koelkast of onder het bed. Ect zo goor vies en smerig %) :r

Record staat bij een hotel waar we terecht kwamen de vijfde kamer was pas een beetje te doen maar nog niet echt ok. Maar was inmiddels 11 uur s nachts dus geen keuze meer.

Maar nederland of elders weinig verschil kwa hygiene. -O- Soms heel dure hotels die echt smerig zijn en goedkope die brandschoon zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:33

Ooit bij een vd vlak (dacht ik, of een Fletcher) waar ik met mn toenmalige vriendje was.
Ik trok de koelkast open om daar de medicatie in te leggen. Daar lag nog een maaltijd salade die al een paar weken over datum was :r

En verder dingen die ik wel een aangetroffen heb: haren in bed, teksten op spiegels na het douchen, gebruikt ondergoed/sokken onderin een kleding kast, bloedvlekken op muur/gordijn/vloer en stront op de pleeborstel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:46

Sorry niet in NL maar heb het op Tenerife meegemaakt. Van die plafond ventilatoren die onder het stof zaten dus die wil je echt niet aandoen, wc pot zat een beetje los dus je wiebelde heen en weer, haren op de wasbak en snachts hoorde ik druppels, kwam er water door het plafond heen, de volgende dag zag je een grote natte vlek. We mochten naar een andere kamer, dat was a beter. Uiteindelijk een tegoedbon gehad van de reisorganisatie van 250,-.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:15

Ik heb in meerdere hotels (minimaal 4-sterren) gewerkt, zowel als housekeeping staff als manager housekeeping, en er werd hard gewerkt om de kamers uiteraard zo netjes en schoon mogelijk te krijgen. Echter ben je vaak tegen bizarre targets aan het werken, dit heb ik ervaren toen ik zelf housekeeping was (wij hadden 25 minuten na een check-out, waarin het bed verschoond moest worden, overal gestoft moest worden, stofzuigen en dweilen, badkamer en toilet gepoetst moesten worden, alle prullenbakjes geleegd, kastjes geleegd, alles weer op exact dezelfde plek teruggelegd moest worden (tot de kledinghangers precies geteld en aan 1 kant gehangen toe) en alle spulletjes zoals handdoeken, douchegel, shampoo, maar ook slippers, tissues, koffie en thee, flesjes water etc. allemaal weer aangevuld moest zijn) en 15 minuten voor een stay-over als gasten langer bleven (waarin je, als je pech had, ook het bed moest verschonen - dit deden we om de 2 nachten).

In de praktijk gebeurde het dus wel eens dat er wat geskipt werd, en dan met name het stoffen en stofzuigen, want als je de kamers niet af kreeg in je gestelde tijd was dat je eigen probleem - je kreeg alleen betaald voor de target-tijd. Ik snapte dus ook wel dat mensen de neiging hadden zaken af te raffelen.

Als manager was het mijn taak om de kamers te controleren (en dus ook de bedden grondig te checken) en riep ik zeker wel mensen terug als ik vlekjes of haren zag: daar laat je de gasten niet in slapen, maar vaak genoeg deed ik het zelf even opnieuw. Tevens zorgde de manager er ook voor dat er een roulatie was van grondige schoonmaakklussen, zoals de putjes en de voegen van de douche, die deed ik dan zelf.
Deze verhalen herken ik gelukkig dus niet van de hotels waar ik gewerkt heb en ook niet van waar ik op vakantie ben geweest - ik heb vooral verhalen over hele smerige gasten, wat mensen soms uitvreten op die kamers... :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:17

tiwi1969 schreef:

Ik smul hiervan, het kan me echt niet vies genoeg :')

Behalve als ik er zelf slaap dus.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:21

Nou eet smakelijk :r

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:28

MarcoBorsato schreef:
tiwi1969 schreef:

Ik werk zelf in een 4 * hotel als front office manager. Werd gebeld door de housekeeping of ik even wilde komen kijken :+ toen wist ik al genoeg.

Man alleen had een tas met gebruikte seksspeeltjes laten staan, condooms lagen door de kamer. Hij had op een handdoek gekakt, volle diarree en die gewoon op het bed gekwakt. :x ik heb nog nooit in m'n leven zo iets ranzigs gezien. En in het bad lag ook iets wat onherkenbaar was. De kamer heeft daarna 3 weken out of order gestaan :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:35

Ik kan er ook slecht tegen en ook al wil ik niet, ik moet en zal dingen controleren. Mijn vaste stek is van der valk in apeldoorn, de cantharel en daar kan ik echt weinig op aanmerken. Tilburg tot nu toe ook goed. Bestek, glazen, kopjes en borden check ik ook standaard :')

Vorig najaa zaten we in een holiday in in London, durfde niet onder het bed kijken, laat staan tussen de matrassen, die kamer was maar matig. In luxemburg een keer een nachtje overnacht in een ibis budget als tussenstop, maar oh wat vies, muren badkamer wou je niet aanraken. We kwamen vrij laat aan en zijn weer voor 6u gegaan, op de terug weg een spic en span hotelappertement gehad, weet niet meer welk keten dat was.
Ibis budget in lyon was wel weer ruim en schoon met airco. Ongewassen bedspreien gaan er bij mij per direct af :r

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:36

N0a schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik werk zelf in een 4 * hotel als front office manager. Werd gebeld door de housekeeping of ik even wilde komen kijken :+ toen wist ik al genoeg.

Man alleen had een tas met gebruikte seksspeeltjes laten staan, condooms lagen door de kamer. Hij had op een handdoek gekakt, volle diarree en die gewoon op het bed gekwakt. :x ik heb nog nooit in m'n leven zo iets ranzigs gezien. En in het bad lag ook iets wat onherkenbaar was. De kamer heeft daarna 3 weken out of order gestaan :')

Wow bizar toch :r

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:38

Ik werk op een vakantiepark en sinds ik daar werk ga ik standaard op vakantie met o.a. een eigen set beddengoed, dat doe ik niet zonder reden. :+