Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 22:11

Nederland is een prachtig land en nu we niet op vakantie kunnen zijn we lekker aan het brainstormen en dromen voor als we weer op pad mogen binnen Nederland. Wat vind jij de must see en do's in ons mooie landje en wat moet echt op ons roadtrip lijstje komen te staan? Denk aan Bossche bollen eten in Den Bosch en een rondvaart door Amsterdam etc.

Alle tips gaan we dan fijn ordenen tijdens onze huidige vakantie in Woonkameroen en Playa la Gardenia en als we gezond uit de crisis komen lekker uitvoeren in meerdere weekenden en weekjes weg.

Charlottemv

Re: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:13

Ik kan niet wachten om weer een weekendje weg te gaan met paard in eigen land!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:37

De Waddeneilanden?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:07

Arnhem/Nijmegen
Nijmegen heeft een rijke historie aan de tweede wereldoorlog. Vervolgens ligt er een klein stukje Betuwe tussen met oa ook kasteel Doornenburg.
Arnhem heeft de kelders die je kunt bezoeken. Pal aan Arnhem ligt dan weer de Veluwe (zoom).
Prachtig gebied de bossen rondom Dieren/Laag-Soeren
Laatst bijgewerkt door Flowq op 19-04-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:10

- Wandelen via Schipborg - Zeegse - Oudemolen - Gasteren - Anderen. Schitterend bos en heide-gebied. (Drenthe)

- Nieuwe statenzijl: genieten van de natuur in en om de Dollard. (Groningen)

- Noordpolderzijl: verder dan dat kun je niet, daar eindigt de wereld zeg ik altijd. Schitterende plek met uitzicht over het wad. (Groningen)

- Wandelen bij het lauwersmeergebied en een visje eten bij 't Ailand in de haven van Lauwersoog. Geweldig gaaf klein tentje dat wordt gerund door zeer toffe mensen en wat aanvoelt alsof je ergens ontspannen in een sfeervolle woonkamer bent beland. (Groningen)

- Het zee-museum in Delfzijl, ondergesneeuwd pareltje en super toffe beheerders. (Groningen)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:12

Ik vind zuid Limburg wel wat hebben, lijkt het minst op de rest van Nederland, ik heb het niet zo op plat :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:27

Al het ondergrondse onder Maastricht <3 bovengronds mag er natuurlijk ook wezen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:01

Niet alleen bossche bollen eten in Den Bosch maar dan ook een vaartochtje boeken over de Binnendieze. Is echt heel gaaf om mee te maken, je vaart dan onder (huizen in) het centrum van de stad door, begeleid door een veelwetende gids.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:08

Thats_Me schreef:
Nederland is een prachtig land en nu we niet op vakantie kunnen zijn we lekker aan het brainstormen en dromen voor als we weer op pad mogen binnen Nederland. Wat vind jij de must see en do's in ons mooie landje en wat moet echt op ons roadtrip lijstje komen te staan? Denk aan Bossche bollen eten in Den Bosch en een rondvaart door Amsterdam etc.

Alle tips gaan we dan fijn ordenen tijdens onze huidige vakantie in Woonkameroen en Playa la Gardenia en als we gezond uit de crisis komen lekker uitvoeren in meerdere weekenden en weekjes weg.

...in Nederland kun je uitstekend op vakantie. Van de Friese meren, de Drentse hunebedden tot de Zeeuwse meren, de Wadden, de duinen, de Limburgse heuvels en erg veel daar tussen in: voor elk wat wils.

Maar de sluizen van St. Andries zijn indrukwekkend, het Waterloopbos is prachtig, net als de Seringenberg, Schokland van harte aanbevolen, het halve zolenpad, en "gewoon" je eigen land goed leren kennen ;) .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:15

Serenity350 schreef:
- Wandelen via Schipborg - Zeegse - Oudemolen - Gasteren - Anderen. Schitterend bos en heide-gebied. (Drenthe)

- Nieuwe statenzijl: genieten van de natuur in en om de Dollard. (Groningen)

- Noordpolderzijl: verder dan dat kun je niet, daar eindigt de wereld zeg ik altijd. Schitterende plek met uitzicht over het wad. (Groningen)

- Wandelen bij het lauwersmeergebied en een visje eten bij 't Ailand in de haven van Lauwersoog. Geweldig gaaf klein tentje dat wordt gerund door zeer toffe mensen en wat aanvoelt alsof je ergens ontspannen in een sfeervolle woonkamer bent beland. (Groningen)

- Het zee-museum in Delfzijl, ondergesneeuwd pareltje en super toffe beheerders. (Groningen)

En niet vergeten om vesting Bourtange dan mee te nemen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:22

Ja Boertange is ook leuk!

Als ik hier in de omgeving kijk:
- Dwingelerveld is prachtig
- Hunebedden bij Havelte (maar nog veel meer Hunebedden elders in Drenthe)
- Giethoorn en de Wieden en Weerribben zijn ook zeker de moeite waard.
- Orvelte

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:32

In NoordHolland bijvoorbeeld Hoorn en Alkmaar :) mooie centra's met een hoop historie.

In het duingebied van noord tot zuid zijn overal bunkers van de Atlantikwall te vinden met diverse musea, erg leuk om te bezoeken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 17:52

Leuke tips! De grote dingennkentniedereen wel maar inderdaaddie kleine pareltjes maken het nog net wat bijzonder.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:13

Misschien heb je ook wat aan de tips uit dit topic: [BEU] Stedentrips in eigen land

Er staan overigens niet alleen tips voor stedentrips in, maar ook voor natuurgebieden en andere plekken buiten stedelijk gebied.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:50

Wandeling langs de zandsculpturen in het Kuinderbos bij Bant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:13

Grenspark Groot Saeftinghe is ook mooi. :j In Zeeland.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:18

Eén tip: waar je ook heen gaat, pak de fiets! Nederland is klein, dus alles is een paar dagen te bereiken. Nederland is vlak, dus je hoeft je niet onmenselijk in te spannen. Fietsen is hartstikke gezond (dixit Rutte, ik ben het heus weleens met hem eens) en je hebt een conditie zo opgebouwd.

En bovenal: Nederland zit vol met bezienswaardigheden die geen hele dagtrip waard zijn, maar prachtig geschikt om eventjes te bekijken. Voor het minuscule maar prachtige Buren in Betuwe bijvoorbeeld pak je niet de auto, maar het is geweldig om het in een fietstocht op te nemen. Vanuit Utrecht, waar ik (ongeveer) woon, kun je prachtig in één dag een paar mooie stadjes, kleinschalig polderlandschap en wat kleine stukjes bos bekijken. En als je avontuurlijk genoeg bent om met de tent op de bagagedrager weg te gaan, kun vanuit hier in twee dagen naar alle uithoeken van het land. Je kunt dan van Zuid-Limburg je hoofddoel maken en onderweg stoppen in Culemborg, Den Bosch, Thorn... En als je liever naar Terschelling gaat, kun je onderweg stoppen in Spakenburg, Harderwijk, De Weerribben, Sneek...

Ja, dat is twee dagen 100 kilometer, maar dat kunnen jullie! +:)+ Je maakt dopamine aan, trapt je coronakilo's eraf, je ziet de mooiste dingen die soms maar heel weinig mensen kennen en je hebt een prestatie om over op te scheppen bij de eerste verjaardag waar je weer met twintig man aanwezig mag zijn!