Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 10:18

Beste bokkers,

Ik weet en besef heel goed dat we op dit moment in een hele vervelende tijd zitten en dat een vakantie voor dit jaar er voor ons niet meer in gaat zitten. Toch hoop ik al wel plannen te kunnen maken voor volgend jaar. Wij beginnen altijd al vroeg met plannen maken omdat we met 3 stellen gaan en het dan altijd wat meer tijd kost om iets te vinden wat alle 3 de stellen leuk vinden. Daarom zijn we nu al bezig om een bestemming te zoeken. Wij zijn ivm corona nog niet van plan om al te gaan boeken, maar het zou wel fijn zijn om al wat ideeën op te doen. Uit ervaring weet ik dat ik hier op bokt op het juiste adres ben.

We zijn er inmiddels uit gekomen dat de bestemming niet langer mag zijn dan 8 uur vliegen. Eerst twijfelde we nog moet het perse lekke weer zijn of mag een ruige sneeuw vakantie ook. We hebben besloten dat het toch wel fijn is als het tussen de 25 en 30 graden is. We willen ergens tussen februari en mei weg voor een ruime week. Onze veiligheid staat voor op we willen dus niet naar landen die niet helemaal lekker staan aangeschreven. Overnachten in 1 hotel is een pre we willen vanuit dat hotel elke dag met een huur auto naar leuke plekken heen rijden.
Canarische eilanden zijn uitgesloten de meeste van ons kennen alle eilanden al.

Wij zijn geen mensen die hele dagen op een bedje liggen, we willen er echt elke dag op uit gaan om dingen te zien. Wij vinden het vooral leuk om echt mooie natuur te zien, met mooie witte stranden. Ook vinden we het leuk om door dorpjes te struinen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 13-04-20 10:23, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waar naar toe om maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:19

Dat is zo afhankelijk van wat voor vakantie jullie willen. Beetje meer highbrow/cultureel of entertainment. Florida is leuk als je ervan houdt, vooral als je 2 hotels aandoet (eentje wat noordelijker en eentje op de Keys bv) en red je net met 8 uur vliegen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:20

Florida :D en dan een villa huren bij Orlando :) met een huur auto is bijna alles goed aan te rijden vanaf daar. Villas hebben over het algemeen genoeg slaapkamers en bijbehorende badkamers voor 3 aparte stellen.

Ligt alleen aan de luchtvaartmaatschappij of je het binnen 8 uur red :)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 12:02

Dankjewel! Is Florida niet te stads?

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:04

Mag 8 uur treinen ook? ;)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 12:04

Nee, we willen perse vliegen. :)

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:06

Serenity350 schreef:
Mag 8 uur treinen ook? ;)


Vermoedelijk ben je dan nog niet voorbij Zwolle...

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:08

Toe maar: 7 uur vliegen alsof het niets is.
(Zwolle is vanuit de Randstad minder dan een uur, spaar mij dit soort onkunde.)

Enne: behalve de huidige corona crisis hebben we helaas een milieu crisis.

Het voordeel van de huidige crisis is dat heel veel mensen ontdekken hoe mooi hun eigen, directe omgeving is. En dat je met een klein beetje creativiteit nul mensen tegenkomt.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:11

Petrichor schreef:
Nee, we willen perse vliegen. :)

Wat vliegen betreft heb ik dan weer niet zoveel ervaring, maar anderen vast genoeg. Succes met je zoektocht!

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:14

Petrichor schreef:
Dankjewel! Is Florida niet te stads?


Genoeg natuurschoon daar. Mn de keys zijn prachtig :)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:15

Janneke2 schreef:
Toe maar: 7 uur vliegen alsof het niets is.
(Zwolle is vanuit de Randstad minder dan een uur, spaar mij dit soort onkunde.)

Enne: behalve de huidige corona crisis hebben we helaas een milieu crisis.

Het voordeel van de huidige crisis is dat heel veel mensen ontdekken hoe mooi hun eigen, directe omgeving is. En dat je met een klein beetje creativiteit nul mensen tegenkomt.


Hier vraagt ts toch niet om?

Ik dacht aan de Nederlandse Antillen, maar Florida of Californië zijn ook een goed idee, kun je nog wat meer kanten uit. Zelf vond ik qua natuur florida tegenvallen :o

Je kunt ook kijken naar de Canarische eilanden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-04-20 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:16

Florida is wel langer vliegen dan 8 uur. Dan zit je al snel aan 9 tot 10 uur.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:18

Kaapverdië?

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 12:24

Janneke2 schreef:
Toe maar: 7 uur vliegen alsof het niets is.
(Zwolle is vanuit de Randstad minder dan een uur, spaar mij dit soort onkunde.)

Enne: behalve de huidige corona crisis hebben we helaas een milieu crisis.

Het voordeel van de huidige crisis is dat heel veel mensen ontdekken hoe mooi hun eigen, directe omgeving is. En dat je met een klein beetje creativiteit nul mensen tegenkomt.

Begrijp je dit topic niet helemaal? Ik vraag om tips voor een leuke bestemming.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 12:25

KDonna schreef:
Kaapverdië?

Daar heb ik ook aangedacht, maar is dat niet te saai? Volgens internet is er alleen maar zand en zee.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:28

robert45 schreef:
Serenity350 schreef:
Mag 8 uur treinen ook? ;)


Vermoedelijk ben je dan nog niet voorbij Zwolle...


:') Zelfs vanuit Maastricht ben je met de trein in drie uur bij Zwolle, tel er nog 1,5 uur bij op en je staat op het noordelijkste puntje Nederland. Als je er in Nederland 8 uur over doet om met de trein ergens te komen, doe je iets gigantisch verkeerd :+

On topic: de Antillen idd, of het Caribisch gebied? Dominicaanse Republiek, Cuba?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:29

Janneke2 schreef:
Toe maar: 7 uur vliegen alsof het niets is.
(Zwolle is vanuit de Randstad minder dan een uur, spaar mij dit soort onkunde.)

Enne: behalve de huidige corona crisis hebben we helaas een milieu crisis.

Het voordeel van de huidige crisis is dat heel veel mensen ontdekken hoe mooi hun eigen, directe omgeving is. En dat je met een klein beetje creativiteit nul mensen tegenkomt.

Vanaf waar is dat dan gerekend? Vanaf Utrecht is het 1:16 uur en vanaf Amsterdam 1:31 uur.

TS, misschien Curaçao? Is uit mijn hoofd 9 uur met het vliegtuig en het is een veelzijdig eiland.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:32

Petrichor schreef:
KDonna schreef:
Kaapverdië?

Daar heb ik ook aangedacht, maar is dat niet te saai? Volgens internet is er alleen maar zand en zee.


Ik ben er zelf nog niet geweest, maar een vriendin van mij heeft er ge-eiland-hopt en een scooter gehuurd. Die was best enthousiast!
Denk dat het wel lastig wordt, zo ‘kort’ vliegen en in die tijd van het jaar. Wij hebben weleens hetzelfde gezocht ;)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:33

Foaly schreef:
:') Zelfs vanuit Maastricht ben je met de trein in drie uur bij Zwolle, tel er nog 1,5 uur bij op en je staat op het noordelijkste puntje Nederland. Als je er in Nederland 8 uur over doet om met de trein ergens te komen, doe je iets gigantisch verkeerd :+

On topic: de Antillen idd, of het Caribisch gebied? Dominicaanse Republiek, Cuba?

Ben ik niet met je eens. Van mijn ouders naar Vlissingen is 6:51 uur en dat is de snelste route met 5 keer overstappen. Als je minder vaak wil overstappen is het 7:21 uur met 4 keer overstappen.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:34

Ik heb even wat gegoogeld en oa deze komen naar voren op 8 uur: Gambia, Ghana, Kenia, Dubai, Canada.

Dubai kan ik veel mensen die daar geweest zijn en iedereen vond dit erg mooi en een aanrader!

De Afrikaanse landen heb ik ook goede dingen over gehoord, alleen past dat minder goed in jullie plan met huurauto's.

Canada is ook erg mooi! Maar misschien wat te weids voor wat jullie willen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:35

Petrichor schreef:
Dankjewel! Is Florida niet te stads?


Nee hoor :) je hebt stedelijke gebieden maar ook hele diverse natuur en veel bezienswaardgheden :)
In oktober vloog ik van amsterdam naar Orlando in 8 uur :) terug was iets langer ivm een tussenstop op miami, dus dat was 9,5 uur maar hoefde het vliegtuig niet uit

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:38

Foaly schreef:
robert45 schreef:


:') Zelfs vanuit Maastricht ben je met de trein in drie uur bij Zwolle, tel er nog 1,5 uur bij op en je staat op het noordelijkste puntje Nederland. Als je er in Nederland 8 uur over doet om met de trein ergens te komen, doe je iets gigantisch verkeerd :+

On topic: de Antillen idd, of het Caribisch gebied? Dominicaanse Republiek, Cuba?


Mwah als je pech hebt en er is een storing dan sta je rustig een flinke tijd stil. 8 uur heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt ;)

Treinen zou voor het milieu inderdaad een stuk minder slecht zijn maar is superslecht geregeld in Europa. Een reis van 2-3 uurtjes vliegen kost je met de trein snel 20-30 uur en is vaak nog duurder ook. En dan moet je nog overstappen.

Met 8 uur vliegen kan je echt nog alle kanten op, Nederlandse antillen zijn mooi met witte stranden en natuur maar wel erg klein. Noord Afrika is geloof ik ook niet superver vliegen? Ik zou eerst nog wat specifieker proberen te bedenken wat je wel en niet wilt want je kan echt nog overal heen.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:43

Marokko is trouwens ook een aanrader!

En anders zuid Spanje, Portugal of Turkije misschien? Daar kun je ook hele mooie culturele vakanties doen natuurlijk

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:58

Ja Marokko is ons ook goed bevallen, maar het weer is in februari nog niet heel lekker...

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:26

Ik vond Marokko/Marrakech ook heel leuk, maar om daar zelf auto te rijden moet je wel iemand met een beetje talent en veel overzicht hebben. Ik rijd prima rond op Europese wegen, maar daar waag ik me niet aan :') In april/mei is het weer daar super, in februari/maart zou ik nog niet gaan. Wel goed te betalen en, in tegenstelling tot veel anderen, superlekker gegeten zonder voedselvergiftiging.
Antillen red je net niet met 8 uur, zeker omdat vroeg in het seizoen vaak een tussenlanding hebt. Vind Aruba wel goed in jullie plaatje passen, daar kun je heel fijn rondrijden met de auto en mooie witte stranden.