Al langere tijd hebben mijn man en ik de wens om voor een periode van 3 weken naar Canada te gaan.
We hebben dit in gedachten voor september 2021. Wat ik lees is dit de beste reis periode qua temperatuur en het spotten van dieren.
In juli dit jaar verwachten we ons 1e kindje en deze gaat dan volgend jaar uiteraard mee naar Canada! Hebben jullie tips voor een mooie rondreis, die ook met een baby/ dreumes goed te doen is?
Ik zie voornamelijk reizen naar West-Canada voorbij komen.
Wat verwachten we van deze reis:
- Natuur
- Rust
- Mogelijkheid tot spotten van verschillende dieren
Adviseren jullie om een camper te huren en rond te reizen, of beter een auto en naar hotels/ranches? Zit hier nog veel prijsverschil tussen?
Wat mij enigzins tegenstaat aan een camper is dat deze relatief makkelijk te overvallen is, als we op pad zijn. Anderzijds krijg je er ook veel vrijheid voor terug..
Wat zou jullie advies zijn qua reisroute, wat echt niet overslaan? Flinke berg wandelingen zullen er voor ons niet in zitten, maar we zijn wel actief ingesteld en gaan er graag op uit!
Het budget dat we in gedachten hebben, in totaal, is rond de 6000/7000 euro. Is dit haalbaar volgens jullie?
En zouden jullie alles zelf boeken, of beter via een reisbureau?
We zijn 2x eerder op een verre reis van 3 weken gegaan, naar zuid Afrika en Costa Rica, beide keren zelf de reis samengesteld en vervolgens via een reisbureau geboekt.
Het algemene Canada topic heb ik gezien! Maar aangezien we met zo'n jong kindje op reis gaan verwacht ik dat we ons reis daar toch meer op moeten aanpassen. Wat we uiteraard geen enkel probleem vinden

Ik kijk uit naar jullie reacties!