paardenrit op de veluwe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

paardenrit op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:17

Hi

Iemand een idee of het nog mogelijk is een paardenrit te maken op de veluwe?
Manege of pension waar je dus paarden kan huren eventueel?

droomy

Re: paardenrit op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:42

Er zijn er genoeg te vinden via Google maar ik vermoed dat alles voorlopig gesloten is :)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:43

Denk eens even logisch na.
Vind je het überhaupt zelf verantwoord dit te doen ?

Bij ons in België mag je zelfs nog niet eens meer je paard rijden indien niet nodig... Mag je zelfs niet naar je paard toe als het niet nodig is. Dit door mensen die alleen aan zichzelf denken en nog heerlijk op verplaatsing gingen buiten rijden...
Dus of het bij jullie mag weet ik niet. Maar zou het zeker doen als je hetzelfde als bij ons wilt hebben.
https://equnews.be/overig-nieuws/corona-update-recreatief-paardrijden-verboden

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 19:00

GUSTIxBILL schreef:
Denk eens even logisch na.
Vind je het überhaupt zelf verantwoord dit te doen ?

Bij ons in België mag je zelfs nog niet eens meer je paard rijden indien niet nodig... Mag je zelfs niet naar je paard toe als het niet nodig is. Dit door mensen die alleen aan zichzelf denken en nog heerlijk op verplaatsing gingen buiten rijden...
Dus of het bij jullie mag weet ik niet. Maar zou het zeker doen als je hetzelfde als bij ons wilt hebben.
https://equnews.be/overig-nieuws/corona-update-recreatief-paardrijden-verboden

Als ik het niet verantwoord vond had ik de vraag ook niet gesteld he, ik rij mijn paard nog elke dag, ze staat bij de loonse en drunese duinen, geen mens te bekennen, en anders is er nog genoeg ruimte om elkaar te ontwijken, dus ja waarom zou ik op de veluwe ook geen paarden rit kunnen maken... maar ik heb dit niet neergezet om een discussie oid uit te lokken, het is gewoon een vraag punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:11

Even van het FNRS gepikt

Manegebedrijven
Manege- en verenigingslessen moeten tot minimaal 6 april 2020 afgelast worden. Deze maatregel, aangekondigd op 15 maart, blijft van kracht. Dit betekent ook dat er geen groepsactiviteiten, zoals georganiseerde buitenritten, mogen plaatsvinden. Een buitenrit met twee is mogelijk in verband met de veiligheid van mens en dier. De dagelijkse verzorging en beweging van de dieren dient uiteraard door te gaan. Om dit te kunnen garanderen blijven de manegebedrijven open voor dierverzorgers (zoals eigenaren, bijrijders en huurders), personeel en dienstverleners zoals hoefsmeden, dierenartsen en leveranciers. Individueel rijden van paarden is toegestaan. Rijksoverheid meldt op haar website dat individuele sportlessen niet mogen als de 1,5 meter niet aangehouden kan worden. Let wel: paardensportaccommodaties mogen aangepast open blijven omwille van gezondheid en welzijn van de paarden tot 6 april 2020. Deze informatie is op 24 maart 2020 om 16.15 uur geraadpleegd. Deze regelgeving verandert wellicht nog op korte termijn. Hou voor de actuele regelgeving de website van de rijksoverheid in de gaten.

Neem als manegebedrijf hiervoor strenge hygiëne- gedragsmaatregelen in acht. Kantines, moeten net zoals alle horecagelegenheden gesloten blijven, tot ten minste 6 april 2020.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:44

missymb schreef:
Als ik het niet verantwoord vond had ik de vraag ook niet gesteld he, ik rij mijn paard nog elke dag, ze staat bij de loonse en drunese duinen, geen mens te bekennen, en anders is er nog genoeg ruimte om elkaar te ontwijken, dus ja waarom zou ik op de veluwe ook geen paarden rit kunnen maken... maar ik heb dit niet neergezet om een discussie oid uit te lokken, het is gewoon een vraag punt.

OK, dus jij vindt het geen punt de dood van jouw oma of opa of die van een ander op je geweten te hebben, want JIJ vindt het wel verantwoord, terwijl de overheid ons herhaaldelijk en met klem vraagt: BLIJF BINNEN.
Geeft niet hoor, dankzij jouw soort rare redeneringen krijgen we gewoon een lockdown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:53

Ibbel schreef:
missymb schreef:

OK, dus jij vindt het geen punt de dood van jouw oma of opa of die van een ander op je geweten te hebben, want JIJ vindt het wel verantwoord, terwijl de overheid ons herhaaldelijk en met klem vraagt: BLIJF BINNEN.
Geeft niet hoor, dankzij jouw soort rare redeneringen krijgen we gewoon een lockdown.

Ook nog vanuit Brabant :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:07

Ibbel schreef:
missymb schreef:

Ik ben blij dat jij het zegt Ibbel want ik had ook een bericht geschreven maar weer weggehaald omdat ik een beetje boos werd.

Ikke ikke ikke.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:25

Dank je ibbel om mijn werkelijke gedachten iets netter in woorden te zetten.
Ik woon zelf niet in Nederland, maar mijn schoonouders (risico groep) wel.
Mijn ouders in België ook.
En ik zou het zonde vinden dat door egoïsten jullie dezelfde gevolgen krijgen zoals wij in België nu hebben

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:26

Dus vanuit een erg getroffen regio wil jij voor de leut een ritje maken in de Veluwe -:(- .
Niet-essentiële verplaatsingen zijn verboden. Blijf gewoon thuis!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:28

GUSTIxBILL schreef:
En ik zou het zonde vinden dat door egoïsten jullie dezelfde gevolgen krijgen zoals wij in België nu hebben

Hoe bedoel je dat want in Nederland is de situatie erger dan in Belgie hoor.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:33

Lukasje schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Hoe bedoel je dat want in Nederland is de situatie erger dan in Belgie hoor.

Qua lockdown en vrijheidsbeperking.
Zoals de link daarstraks gepost laat blijken is recreatierijden ook uit den boze.
Grenzen particulier zijn dicht, mijn vriend kan zelfs zijn papieren niet bij zijn ex-werkgever binnenbrengen omdat hij het benodigde document niet heeft. En omdat hij er niet meer werkt is het niet noodzakelijk...
winkels met limieten, die niets opbrengen, dus mensen van cruciale beroepen komen ‘s avonds in de winkel, soms uur wachten eer ze binnen kunnen om dan lege schappen aan te treffen.
Het lijkt alsof de maatregelen bij jullie later/trager komen en ook minder radicaal. Hier was het haast alles op 3 dagen tijd. Van geen lockdown naar “geen” lockdown maar verscherpte maatregelen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:36

Ik woon in België en de maatregelen in nederland zijn sinds gisteren haast dezelfde als bij ons (Belgie)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:38

Wie zegt dat de TS dit morgen al wil doen?
Misschien wil ze gewoon oriënteren je mag toch een vraag stellen?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:42

LilChar schreef:
Wie zegt dat de TS dit morgen al wil doen?
Misschien wil ze gewoon oriënteren je mag toch een vraag stellen?

De specifieke vraag of dit nog mogelijk is doet mij toch het vermoeden geven dat dit voor nu/nabije toekomst is. In combinatie met haar antwoord word het vermoeden haast bevestigd.

Dan heb ik dat gemist Lukasje, ik probeer vooral van België bij te kunnen houden. Zeker de veranderingen die op mijn werk en privé invloed kunnen hebben.
Mijn excuses daarvoor

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:49

Oei nee, geen excuses nodig! Ik kon even niet volgen wat je exact bedoelde maar ik heb me precies strenger uitgedrukt dan ik bedoelde.
Zeg wel, om de haverklap verandert er wat.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:05

Niet onnodig verplaatsen, als je zelf gezond bent kun je anderen besmetten, plus maneges zijn dicht omdat het sportclubs zijn, dus nee niet mogelijk en zoals Rutte zei: "je leeft niet alleen voor jezelf"

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:06

Boodschappen doen is riskanter dan een buitenrit! Ik snap echt niet dat
mensen zeggen dat ze thuis blijven(maar wel boodschappen doen en de kids in de speeltuin laten spelen...)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:07

Nee. Alles langs de Veluwe wat paarden verhuurt is gesloten.

Gelukkig maar. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:11

Onali schreef:
Ibbel schreef:

Ik ben blij dat jij het zegt Ibbel want ik had ook een bericht geschreven maar weer weggehaald omdat ik een beetje boos werd.

Ikke ikke ikke.

Zegguh, laat mij erbuiten, wil je....

}:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:12

Amalarab schreef:
Boodschappen doen is riskanter dan een buitenrit! Ik snap echt niet dat
mensen zeggen dat ze thuis blijven(maar wel boodschappen doen en de kids in de speeltuin laten spelen...)

Niet zozeer om corona te krijgen of door te geven, maar als jij naast je paard ligt en je moet naar het ziekenhuis en opgenomen worden kost je gewoon plek wat iemand met corona had kunnen vullen.

Bovendien als 1 iemand het doet gaan meerdere mensen het doen, want het kan toch?

Niet zo egoistisch zijn dus en denken aan de hele samenleving de komende weken.
Echt er wordt tot nu toe echt niet veel van ons gevraagd; ga thuis op je reet zitten.