Slovenië in 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta_

Slovenië in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 14:30

Wie gaat er nog meer naar Slovenië in 2020? :D

Mijn vriend en ik hebben na een lange reis door Nieuw-Zeeland helemaal de smaak te pakken, voor ons moeten vakanties gevuld zijn met mooie natuur en gave outdooractiviteiten. Als er dan ook nog leuke steden zijn, met leuke restaurantjes en lekker eten, is het plaatje voor ons helemaal rond. Dusssss.. waar ga je dan heen als je in de zomervakantie twee weken binnen Europa rond wil reizen? Slovenië natuurlijk!

Afgelopen oktober al tickets geboekt, verblijf is ook bijna helemaal rond.
We gaan 14 dagen met huurauto bijna het hele land door, zie reisplanning:

- Eerst 4 dagen/ 3 nachten naar het noordoosten (omgeving rondom Maribor)
    - Daarna 4 dagen/3 nachten in Triglav National Park, nabij het meer van Bled
    - Dan verder naar Bovec, hier hebben we twee nachten omdat alles verder al uitverkocht was en de prijzen belachelijk hoog waren
    - Verdere invulling staat nog open. :) Naar de kust? Nog verder naar het zuiden? Meer naar het oosten? We weten het nog niet!
    - Afsluiten in Ljubljana.

Het voorbereiden en het leven naar de reis toe is al hele dikke voorpret. Gaan nog meer mensen dit jaar naar Slovenië? Ik ben benieuwd naar jullie planningen! Of als je al geweest bent: deel vooral je eigen ervaringen!

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:34

Wij gaan al 15 jaar naar Slovenië, dit jaar dus ook weer, en het wordt nooit saai.
Zo prachtig daar inderdaad mooi natuur en outdooractiviteiten genoeg te doen.
Wij zijn gek op raften en dan vooral met een outsider.

Han (mijn vriend) heeft een hele mooie (engelse) website gemaakt met wandelingen.
http://www.slovenialocations.com/

miccamaaike

Re: Slovenië in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:05

Wij gaan ook een week naar Slovenië. In de meivakantie. Denk niet t mooiste gedeelte, het oosten. Eigenlijk vlakbij Zagreb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:40

Slovenië is prachtig!
In welke periode ga je? Ik vind de zomervakantie er namelijk wel een drama worden.

Ik was er in 2016 en 2018 in de zomervakantie en waar het in 2016 nog prima te doen was was het in 2018 zo belachelijk druk en vol met toerisme dat het land de drukte eigenlijk niet meer aan kon. Als je een dagje naar Bled wil moet je echt zorgen dat je voor 9.00 in de ochtend daar bent, want anders is het filerijden het dorp in en kun je geen parkeerplek meer vinden.
Zelfde voor de Vrsic-pas. Heel mooi en spectaculair om te rijden en bovenop kun je heel mooi wandelen of wat drinken ofzo. Maar ga bij zonsopkomst of echt vroeg in de ochtend, want later op de dag staan de auto's bovenop de pas dubbel geparkeerd, kun je (als je dus gewoon de pas over wil rijden) elkaar nauwelijks nog passeren en kun je met een beetje pech niet weg omdat je auto dus vast staat. Heel jammer vond ik het om dat te constateren de tweede keer.

Maar, eerlijk is eerlijk, het land is schitterend. Rijd vooral op je dooie gemak de Soca-vallei door. Bij Bovec kun je met een lift de berg op, ook tof. Ik vond de omgeving bij Maribor erg mooi en verder naar het oosten (richting Murska Sobota) en zuiden ( Ljutomer, Jeruzalem, Ptuj, Novo Mesto) tref je allemaal lieve, kleine dorpjes. Heel erg de moeite waard.
Veel plezier!

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 11:13

Jetm
Wauw, wat tof. Wat is raften met een 'outsider' precies? Ik ga zeker de site van je vriend eens doornemen. :J Wanneer gaan jullie?

Miccamaaike
Lijkt me ook prachtig, heel groen schijnt het te zijn. Wij trekken meer naar de Julische Alpen toe voor de bergen, maar het oosten pikken we ook nog wel even mee die eerste dagen.

Goof
Ja, helaas dat hoor ik wel vaker.. wij gaan ook in de zomervakantie omdat ik nog studeer. Dus de eerste twee weken van augustus, ik hoop dat het meevalt met de drukte. Slovenië is wel behoorlijk hot als bestemming de laatste jaren, denk sowieso dat toeristen steeds vaker voor de natuur op reis gaan en dus meer buiten de standaard gebaande toeristenpaden trekken.

Wel heel erg bedankt voor je tips, vroeg op stap gaan is zeker iets om rekening mee te houden! Hebben jullie ook veel gewandeld? Zo ja, heb je daar nog aanraders voor? :D

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:35

Wij denken ook aan Slovenië voor de zomer, dus ik lees even mee :)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:54

Gitta_ schreef:
Jetm
Wauw, wat tof. Wat is raften met een 'outsider' precies? Ik ga zeker de site van je vriend eens doornemen. :J Wanneer gaan jullie?

Raften is met een grote rubberboot met ongeveer 8 personen. Kan bijna niet om :)
Een outsider is met 2 personen en een gids (wel handig :D ) minders stabiel en vaker om ...
Ook wel spectaculairder ... Wij gaan dus ook al 15 jaar naar SportMix in Bovec om op het water (de Soca) te zijn.
Ik ben in okober 2018 en mei 2019 vrij heftig van mijn paard gevallen en afgelopen jaar (we gaan altijd in mei en nu had ik dus 4 gebroken ribben, gebroken bekken en net hersteld van klaplong) dus hebben het toen heel rustig aan gedaan. Maar normaal maken we lange (hoge) wandelingen en dus altijd wel een keer op het water.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:52

Wij gaan in de bouwvak! We zijn een week in Slovenië. In die tijd maken we een klein rondje in West-Slovenië. We beginnen in Bled en eindigen in Bovec. Ik vrees dat we precies de meest toeristische plekken bezoeken in de meest ongunstige tijd. We weten dat we niet de enige zullen zijn. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:13

Onze planning was ook Slovenië deze zomer inclusief mooie natuur, raften en canyoning, maar ook leuke stadjes, grotten en een stoeterij bezoeken dus ik keek er al helemaal naar uit, en toen was daar corona.. :\ Mijn ouders durven het niet aan nu al een reis te boeken aangezien een annulatieverzekering in zo'n gevallen blijkbaar niet tussen komt. Dus stel het virus zit daar ook en je wordt in quarantaine geplaatst als je daar bent.. := Ik hoop stiekem nog op een last minute.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:18

MoppieFilou schreef:
Onze planning was ook Slovenië deze zomer inclusief mooie natuur, raften en canyoning, maar ook leuke stadjes, grotten en een stoeterij bezoeken dus ik keek er al helemaal naar uit, en toen was daar corona.. : Mijn ouders durven het niet aan nu al een reis te boeken aangezien een annulatieverzekering in zo'n gevallen blijkbaar niet tussen komt. Dus stel het virus zit daar ook en je wordt in quarantaine geplaatst als je daar bent.. := Ik hoop stiekem nog op een last minute.

Ik weet niet wat voor reis jullie boeken, maar je kunt daar prima op de bonnefooi heen hoor.

Gitta_ schreef:
Goof
Ja, helaas dat hoor ik wel vaker.. wij gaan ook in de zomervakantie omdat ik nog studeer. Dus de eerste twee weken van augustus, ik hoop dat het meevalt met de drukte. Slovenië is wel behoorlijk hot als bestemming de laatste jaren, denk sowieso dat toeristen steeds vaker voor de natuur op reis gaan en dus meer buiten de standaard gebaande toeristenpaden trekken.

Wel heel erg bedankt voor je tips, vroeg op stap gaan is zeker iets om rekening mee te houden! Hebben jullie ook veel gewandeld? Zo ja, heb je daar nog aanraders voor? :D

Wij hebben niet persé een wandelvakantie gedaan nee, maar wel wat rondgewandeld waar we waren. Onder andere dus op die pas en bovenop de berg bij Bovec. Ook bij een oud fort of kasteel in de buurt van Bovec en de Italiaanse grens hebben we wat gewandeld, daar lopen oude tunnels door de bergwanden die ook gebruikt zijn in de oorlog. Maar je kunt in principe overal je auto parkeren en een stuk lopen, er is overal natuur.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:22

Goof schreef:
MoppieFilou schreef:
Onze planning was ook Slovenië deze zomer inclusief mooie natuur, raften en canyoning, maar ook leuke stadjes, grotten en een stoeterij bezoeken dus ik keek er al helemaal naar uit, en toen was daar corona.. : Mijn ouders durven het niet aan nu al een reis te boeken aangezien een annulatieverzekering in zo'n gevallen blijkbaar niet tussen komt. Dus stel het virus zit daar ook en je wordt in quarantaine geplaatst als je daar bent.. := Ik hoop stiekem nog op een last minute.

Ik weet niet wat voor reis jullie boeken, maar je kunt daar prima op de bonnefooi heen hoor.

Ik hoop het! :)

Azmay

Re: Slovenië in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:29

Ik stip even, wij gaan naar een festival in slovenie deze zomer. Ik ben er nog nooit in de buurt geweest verder :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:42

Wat doen jullie? Volgend jaar herkansing indien mogelijk? Of wordt het dan een andere bestemming?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:51

Wij zouden er eigenlijk nu zijn ;(
Volgend jaar gewoon weer ...