Normandie - zomer - honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Normandie - zomer - honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 20:00

Ja, eindelijk mijn partner zover dat we naar Normandie gaan.. Nouja, mits we in een mooie bosrijke omgeving zitten en niet aan het strand.
En owja, ook nog een niet te duur iets uiteraard, want in de Jura was al iets gevonden wat PER-FECT is :roll: :')

Dan de volgende eisen ook nog. Liefst een huisje/appartement. Maar dan wel iets wat gewoon voor ons is, niet gedeeld. Vriendin had al mooi chalet gevonden, een soort sauna huisje zeg maar. Maar ja, nu aan mij de taak om zoiets te vinden in Normandie, want daar wil ik gewoon een keer heen en anders komt het er nooit van.. :Y)

Niet aan het strand, maar wel in de buurt van de D-day stranden. Eigenlijk gewoon een beetje in de punt van Normandie maar dan in het bos. Maar is daar mooi bos? Google zegt niet alles namelijk. Wie weet zijn er wel hele mooie plekjes in het bos met waterstroompjes ed? Waar we gewoon ook heerlijk kunnen wandelen (zoals de Jura of in Luxemburg).
Want dat doen we graag, heerlijk met de 2 teckeltjes wandelen.

Daarbij wil ik dus 2 dagen op pad om even de D-day dingen te bekijken, maar daar even een uurtje voor in de auto is geen probleem, evenals mtstmichel. Ook daarvoor +- uurtje in de auto is geen probleem.

Heeft iemand iets waar die geweest is wat gewoon leuk is?
Campings kunnen ook, maar ivm de hondjes liever een huisje/appartement achtig iets zodat we ook eens uit eten kunnen en de beestjes lekker "thuis" kunnen laten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:31

Via Airbnb is er vast wel wat te vinden.

wendy1987

Re: Normandie - zomer - honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 20:44

Is de omgeving dan wel leuk ook om te wandelen? Qua bossen? Of is het daar toch meer weides? Dat is namelijk wel een eis ivm graag wandelen en geen strand wandelingen haha. Ik kan dat dus niet echt duidelijk vinden nog..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:59

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:17

Ik weet niet welke reisperiode je gaat in de zomer,maar al veel plekken zijn vol geboekt. Het is een populaire bestemming. Wij gaan midden in de zomervakantie en kwamen erachter dat we vroeg moesten boeken.

En het is vooral strandgebied, maar ook veel bos en weiland gebied.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:41

De omgeving van Clécy is heel mooi. Veel bos, flink heuvelig.
Van daaruit kan je op uitstap naar Caen en de landingsstranden.
De Mt St Michel is prachtig! Maar vooral als je er heel vroeg (voor 9u) of laat (na 10u 's avonds) kan zijn.
Daartussenin is het wel héél druk.
Je kan ook onder leiding van een gids tevoet naar de Mt vanuit de pte du Grouin. https://www.traversee-baie-nature.fr/tr ... pratiques/

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:44

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:37

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:11

Zoek even op de Freedom ranch. Zijn Nederlanders in Normandië en verhuren verschillende huisjes meen ik. Honden in overleg mogelijk. Ik volg ze op fb en zie hele mooie plaatjes voorbij komen. Kunnen je vast ook hele goede tips geven over de omgeving.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:06

wel rekening mee houden dat honden bijna nergens op de stranden zijn toegestaan.Dat viel ons enorm tegen ,want normaal hebben we in frankrijk geen last met de honden. Ik was al blij dat we de mini's bij hadden die konden we tillen.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 08:31

Net iets verder van de stranden maar verder heel fijn. Wij hebben hier gezeten afgelopen zomer: https://www.gites.nl/vakantiehuizen/bas ... loges-6157
Ze hebben 2 gites, mensen hebben zelf een labrador waar onze hond leuk mee speelde (en mee in de bijna droogstaande slotgracht dook dat was minder....). Plek is prachtig, leuke dorpjes, veel bossen, fijn zwembad. Onze hond blijft goed bij ons en liep gewoon los over het landgoed, lag naast ons aan het zwembad etc.