Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Imre schreef:Hou er rekening mee dat je in Noorwegen ongeveer 60km per uur af zal leggen. Finland vind ik van deze drie landen het saaist wat natuur betreft, als je echt mooie routes wil rijden moet je in Noorwegen zijn. Zweden is ook mooi maar minder spectaculair. Je zou je route helemaal om kunnen gooien en bij Malmö via Jönköping en Stockholm naar de Hoge Kusten bij Härnosand kunnen rijden, dan richting Östersund en van daar doorsteken naar Noorwegen en via de kust terug. Dat is al een flinke reis.
Wij houden ook van dit soort vakanties met veel kilometers, maar of de route die ik voorstel in 10 dagen te doen is vraag ik me al af. Laat staan dat je helemaal naar de Lofoten rijdt.
Een andere optie is in Hirtshals (Denemarken) de nachtboot naar Bergen nemen en vanaf daar gaan plannen.
, hou inderdaad in de gaten dat je gewoon niet harder dan 60 kan rijden en al helemaal niet met een camper wij hebben regelmatig maar 40 km p/u kunnen rijden als wij achter een camper aan hobbelde. Omdat de wegen soms best smal zijn of onoverzichtelijk om in te halen, de tunnels vond ik ook echt wel op sommige momenten een uitdaging.
het is overigens wel een prachtige route! Al is het zuiden van Noorwegen ook heel erg mooi. Ik zou denken: niet te snel overal heen racen, maar neem de tijd. Het is er zo mooi! (Wij vinden het mooier dan Zweden en Finland, veel ruiger)
Verder is het er wel heel erg toeristisch maar als je voor de uitzichten gaat is het zeker een aanrader! Het is de hoogste fjord die ik gezien heb tijdens de reis, maar het was met onze trip ook de meest noordelijke stop in Noorwegen en de grote boot kan maar een beperkt aantal fjorden invaren.