Roadtrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Roadtrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 15:57

Beste bokkers!

Voor aankomende zomer zijn wij opzoek naar een land waar we een mooie roadtrip kunnen maken, nu komen we ontzettend veel tegen wat de keus best wel lastig maakt. Maar misschien hebben jullie nog wat goede tips?

Onze eisen zijn eigenlijk niet erg hoog maar zoals het nu staat willen we wel graag het volgende:

- een land waar de hond leuk mee kan (indien je een goede optie kent waarbij dit niet kan is het ook mogelijk).
- mooie natuur.
- het liefst kamperen, maar afwisselend is ook geen probleem.

Het gaat om de maand augustus. Zelf hadden we eventueel al Noorwegen, Zweden of Zwitserland op het lijstje staan maar we staan ook zeker open voor mooie routes door deze landen of andere landen natuurlijk.

Groetjes Maaike! :)

Goof

Re: Roadtrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:59

Rijd naar het oosten. Polen, Tsjechië, Slowakije bijvoorbeeld zijn prachtig en spotgoedkoop.
Hoe ga je overnachten? Kamperen?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:00

Slovenië is ook nog een optie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:03

Lestria schreef:
Slovenië is ook nog een optie.

Schitterend, maar sla die vooral over in de zomer. Het is een te klein land voor de hoeveelheid toeristen, ze kunnen de toestroom slecht aan. Het is stervensdruk in de zomervakantie.
Slovenië kun je beter buiten het hoogseizoen doen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 23:06

Goof schreef:
Rijd naar het oosten. Polen, Tsjechië, Slowakije bijvoorbeeld zijn prachtig en spotgoedkoop.
Hoe ga je overnachten? Kamperen?

Ik ga daar zeker eens naar kijken! Het liefst met de tent dat doen we eigenlijk altijd maar andere opties kijken we ook naar.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:47

Ultieme roadtrip: Northcoast 500 in Schotland, zeker ook leuk met de hond. Heel grootbrittannie is leuk voor een roadtrip :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:55

gaucho schreef:
Ultieme roadtrip: Northcoast 500 in Schotland, zeker ook leuk met de hond. Heel grootbrittannie is leuk voor een roadtrip :j

Ja 100% mee eens!!! Maar in augustus heb je een grote kans op death by midges -O-

Wel tof, lekker wildkamperen, prachtige wegen, afwisselende natuur, bergen, witte stranden en blauwe zee. Schotland <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:59

Tour de France :D hebben ex en ik gedaan een keer. Via de westkust naar beneden (normandie, bretagne enz), oversteek door de pyreneeen en via de middenlandse zee, provence (gorge du verdon niet vergeten) alpen, jura en vogezen weer terug.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:01

Liechtenstein! Is helemaal niet zo ver en veel mensen weten niet hoe mooi het daar is.

KDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:21

Albanië!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 14:54

gaucho schreef:

Het ziet er inderdaad wel oprecht erg mooi uit daar! Maar zoals Quimm zegt lees ik inderdaad ook dat de maand augustus een vreselijke maand is wat mugjes betreft.

Cayenne schreef:
Liechtenstein! Is helemaal niet zo ver en veel mensen weten niet hoe mooi het daar is.

Ik dacht dat het een plekje in Duitsland was bij het lezen van de naam haha. Nog niet eerder van gehoord maar het ziet er zeker we mooi uit. Ik ga het eens verder onderzoeken!

KDonna schreef:
Albanië!

Ook zeker mooi! Maar best wel een stuk als we met eigen auto en honden zouden willen gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:56

De Harz in Duitsland is erg mooi :j en ben dol op het gebied rond Interlaken in Zwisterland.
Zeker in Zwitserland zijn ze erg hond vriendelijk :j

Wij gaan ook graag naar steden onderweg zoals Freiburg en Straatsburg :j erg leuk :j

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:58

Wij hebben afgelopen zomer een roadtrip gemaakt door Montenegro, Servië en Bosnië Herzegovina. Dat was écht ontzettend mooi <3

Verder hebben we ook al eens een roadtrip gemaakt door Polen, Tsjechië, Slowakijke en Hongarije. Daarnaast is Oostenrijk ook echt een heel mooi land om doorheen te reizen! En Scandinavië kan ik je ook absoluut aanraden, daar hebben wij ook een roadtrip gemaakt :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:13

Qua mugjes geen verschil tussen Scandinavië en Schotland, beide veel in augustus :-) Als dat een punt is zou ik beide laten liggen in die periode en ipv daarvan rondje Alpen doen ofzo.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:22

Schotland <3 Wij waren er eind juli 2018 en toen hadden we eigenlijk helemaal geen last van midges.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:57

Mijn man en ik zijn in september 2017 met een camper 2 weken door Oost-Europa gereden! Echt prachtig en raad het iedereen aan! Reden op dag 1 naar Praag. Daarna naar de rotsen van Adrspach. Hebben Auschwitz en Krakau gezien. Zijn naar Slowakije, Hongarije, Kroatië en Slovenië geweest! We hebben zo goed als 2 weken lang slecht weer gehad (alleen in Kroatië was het goed weer), maar de reis was geweldig!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:55

Zéker de NC500 <3 Adembenemend mooi!
Wij zijn er onder andere ook in juli/augustus geweest en eigenlijk geen last gehad van midges. In de herfst (oktober/november) ook gedaan en dat vond ik nog vele malen mooier.

Wat ik ook heel mooi vond was onze roadtrip door Oostenrijk/Zwitserland/Italië. Prachtige landschappen ook.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:25

Wij vinden by far Scandinavië het mooist. En hond vriendelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben een camper met alles erop en eraan dus hoeven niet naar campings en in Noorwegen mag je vrij staan.
Wat mij zelf ook mooi lijkt is Georgië.

Wij hebben ook een Road trip gemaakt door de voormalige Baltische staten en Polen. Wij vinden Scandinavië dus mooier maar wij vonden de Baltische staten wel prettig om te wandelen. Veel bossen. Campings ruim ook in Polen. En veel gratis camperplaatsen. En de betaalde campings zijn goedkoop. En ook zeer hond vriendelijk. Hier stonden we met onze campe onder een brug in lithouwen.

Afbeelding

Wij zijn ook naar GB geweest. Vond vooral Engeland zelf verrassend mooi. Van Schotland hadden wij veel meer verwacht maar helaas toch Noorwegen mooier. En Engeland en Schotland zijn duur kwa campings en druk "te druk" Eiland man vonden wij ook wel heel mooi. Maar duur om er te komen.

O en de muggen heb je ook in Scandinavië. Maar de gewone muggen die je elders hebt vind ik zelf net zo vervelend.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:06

Wij hebben heel 2019 een roadtrip gedaan door 34 landen in Europa :) misschien eens leuk om op onze blog te kijken? (https://goingthisway.nl/waar-zijn-we-nu/) Wij vonden de Balkan echt heel erg verassend. Voornamelijk Albanië, Bosnië en Montenegro. Maar voor een roadtrip door de bergen zou ik zelf voor Noorwegen kiezen. Na elke bocht weer een spectaculair uitzicht, goede wegen (die heb je niet echt in de Balkan) en je kunt er wildkamperen :) Wij hebben in 2017 ook een roadtrip door Noorwegen gedaan en zijn toen met de boot van Denemarken naar Bergen gegaan. Dan zit je gelijk midden in Noorwegen en kan je weer naar beneden rijden.
Maar Schotland lijkt me ook echt heel mooi <3 die staat nog op ons lijstje, net als IJsland <3

Er is zoveel moois te zien in Europa! Ik ben benieuwd wat jullie kiezen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:02

Ik heb je site even opgeslagen. Zag al hele gave beelden :j