Kort geleden heb ik gehoord dat ik 'verplicht' vrij heb van begin juli 2020 tot 1 februari 2021, aangezien mijn studie aan gereguleerde instroom in de master doet, en dus een deel in februari pas mag beginnen ipv september. Nu zag ik hier mijn kans wel in om op pad te gaan.
Al lange tijd wil ik graag naar Nieuw Zeeland. Familie van mij woont in Auckland, dus hun wil ik zeker opzoeken. Daarnaast lijkt mij het land gewoon prachtig. Nu is het natuurlijk een onwijs lange reis, en zit ik wat naar tickets te kijken, en komt het idee om in plaats van in 1 keer door te gaan om wat van de stops te maken. Zelf had ik dit idee:
Amsterdam – Los Angeles (+- 3-4 dagen)
Los Angeles – Honolulu (+- 2 weken)
Honolulu – Auckland (+- 6-7 weken)
Dit bovenste lijkt me al heel tof, onderstaande vind ik lastig of het niet veel hetzelfde wordt. Daarnaast ben ik natuurlijk ook wel gebonden aan een budget, en wil ik niet een land afraffelen.
Auckland – Fiji
Fiji – Brisbane
Brisbane – Bali (?)
Bali - Amsterdam
Eventueel: Port Villa (Vanuatu) of Nieuw Caladonië ?? (i.p.v. Fiji of beide??)
Voor Nieuw Zeeland had ik het idee een auto te huren, zelf een tent mee te nemen en te kamperen. Overige landen weet ik niet zo goed hoe veilig het is, en wat de mogelijkheden zijn.
Ik zou in Oktober ongeveer weg gaan, en ben het liefst in November/December in Nieuw-Zeeland. Minimaal 1 week voor 1 februari wil ik graag terug zijn om dan geen jetlag meer te hebben

Heeft iemand onwijs goede tips en tricks voor deze plekken? plekken die ik juist moet overslaan die nu op het lijstje staan? Een andere route die logischer is? Ik heb nu Brisbane staan in Australië omdat dit een logische stap lijkt vanaf Fiji/Port Villa/ Nieuw Caladonië, maar misschien is een andere Australische stad handiger of meer waard om te zien? Graag hoor ik wat meningen!!! Ook tips van dingen om te zien op die plekken is erg welkom! En, wat heeft het bij jullie gekost een vergelijkbare trip?