15 foto's is eigenlijk veel te weinig..
1.
Het meer van Bled.2.
Via de Vrsic pass zijn we naar Bovéc gereden. Smaragdgroen water zo uit de bergen, ijskoud.3.
Omgeving van Bovéc.4.
Het kasteel van Predjama. 5.
Waterval vlakbij het Bohinj meer.6.
Motovun. Net over de grens in Kroatië zijn diverse bergdorpjes te vinden.7.
Voor mij één van de hoogtepunten, het eiland Cress. Dit is het broedeiland van de Europese gier. Op diverse plekken vind je hier schapen, helaas nemen de aantallen wel steeds meer af waardoor de gieren bijna zijn uitgestoren.8.
Een Europese gier. 9.
Rijeka. In 2020 de Europese culturele hoofdstad van het jaar. Wat een gave plek voor urban fotografie. Dit is een oude torpedofabriek.10.
Het oude treinstation in Rijeka.11.
Pletvice meren. Zeker de moeite waard, wel heel toeristisch en een entreeprijs waar je 2x van moet slikken
12.

13.
Paklenica national park.14.
Dubrovnik. De mooiste stad waar ik ooit bent geweest, overdag bloedheet, over de koppen lopen en eigenlijk geen aanrader, maar 's avonds prachtig mooi. Toen wij er waren was er een klassiek orkest bezig voor een oude kerk, kippenvel!15.
Bokovo national park. Via een smalle bergpas rijd je naar het hoogste punt van Kroatië. Ook prachtig om te wandelen.
maar zo te zien ook wel echt de moeite waard.
en ik adviseer altijd om in oktober te gaan en dan een paar nachten een appartement te huren in de oude binnenstad.