De beslissing is genomen, dit jaar willen mijn man, 10-jarige zoon en ik graag naar Lapland in de Kerstvakantie!
Ik ben vandaag al vluchtig wat aan het kijken geweest op het internet en morgen ga ik er eens goed voor zitten en boeken
Wie kan mij tips geven over wat we écht niet mogen missen? We willen graag van alles ondernemen en zien; een sledetocht met husky’s, rendierenfarm, op zoek naar het noorderlicht, wandelen op sneeuwschoenen, bezoek aan een sneeuwdorp of ijshotel, sneeuwscooter safari... Ik ben iets tegen gekomen over een dierenpark dat erg mooi schijnt te zijn en misschien kunnen we zelfs een paar keer gaan skiën? (is geen must)
Wat is een mooi gebied waar veel te doen is? Het ziet er allemaal zo prachtig uit, ben al helemaal enthousiast!
En wat zou een mooie plek of gebied zijn om te verblijven?
En relatief dicht bij het vliegveld.
veel te doen. Boeiend museum over de sami ook. Alleen sneeuwschoen wandelen voor een 10 jarige? Zou te zwaar kunnen zijn.
Je kunt daar alle kanten op, eventueel rechtstreekse vlucht, of overstap in Helsinki
maar vluchtgenoten hebben dat wel gedaan
Maar dan wss wel via een fjordencruise tot de Noordkaap. Die willen we graag terug zien.
We hebben toen wel gezien dat er in de winter veel mogelijkheden zijn zonder dat je eigenlijk het dorp uit moet. De skipistes zijn te voet bereikbaar, mooie wandelroutes en natuur en heel veel langloufroutes.
)