Ik heb besloten mijn tussenjaar maar eens goed te benutten, want tot nu toe heb ik nog niets gedaan waar ik zelf echt heel heel erg blij van wordt. Ik ben momenteel 21 jaar en eerlijk gezegd best introvert. Ben zeer goed met de kat uit de boom kijken, maar eenmaal op vakantie ben ik vaak wel degene die het initiatief neemt en dingen vaak doorheb. Zoals reizen met openbaar vervoer of doorhebben hoe het verkeer in elmaar steekt in grote steden. Ik ben opzich ook best zelfstandig, als je dat van je zelf mag zeggen.
Al een tijdje wil ik iets doen, alleen of toch samen met een vriendin. Ergens trekt alleen me wel heel erg, gewoon alles op je eigen tempo zonder rekening te hoeven houden met de ander. Maar alleen?! Arrhh het klinkt best eng eerlijk gezegd. Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb. Samen sta je toch sterker. Maar alleen leer je je zelf beter kennen en weet je wat je aan je zelf heb. Opzich best een goed leermoment, omdat (lijkt mij) je vast wel een keer een spiegel voor je neus krijgt.
Nu zou ik heel erg graag de West Highland Way willen bewandelen. De gehele route. In me eentje, als 21 jarige meid... Ik wil graag met een backpack reizen, want het lijkt me niks zo’n service die je tas naar een andere locatie brengt, ik hou me tas liever lekker bij me zelf.
De route is 154 km lang en duurt 9 dagen. Tenminste ik wil 9 overnachtingen, dit lijkt me erg fijn.
Voor mij is dit dus de eerste keer in Schotland en de eerste keer in me eentje op reis (en owja ook nog de eerste keer met een backpack). Ik wil graag overnachtingen in Hostels/B&B/Hotels.
Heeft iemand tips voor de onervaren reiziger hier

- Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
- Wat heb jij ervaren tijdens deze wandeling?
- Welk Hostel/B&B/Hotel moet (of juist niet) ik bezoeken?
- Geld maakt me niet zo veel uit. Liever voor 1000 euro veilig in de taxi dan voor 1 euro de bus nemen en worden verkracht

- Is het verstandig om mijn Canon Camera mee te nemen of is het verstandiger die thuis te laten?
Natuurlijk ga ik opzoek naar een goede backpack. Ook goede wandelschoenen komen er (heb ze nu namelijk als werkschoenen, maar ga een nieuw schoon paar kopen voor deze reis). Een regenjas en broek gaat ook zeker mee natuurlijk.
Er schijnen veel muggen rond te vliegen in Schotland. Nu ben ik niet allergisch voor ze en vind het echt niet erg om gestoken te worden, ik ben namelijk altijd de pineut (je moest me eens zien in Spanje...) maar wat werkt goed tegen muggen?
Owja ik wil graag in de maand Juni gaan.
Op deze site heb ik best wat nuttige en handige informatie gevonden en wil aan de hand van deze site, als richtlijn, ook overnachtingen gaan regelen. https://www.westhighlandway.org
Andere nuttige sites (of boeken) zijn zeer welkom!