Dit wordt een vaag verhaal, ik waarschuw alvast! Ik ben op zoek naar inspiratie, naar ervaringsverhalen. Dus mocht je dit verhaal lezen en denken 'misschien past dit bij..', hoor ik dat heel graag.
Ik wil graag in de zomer weg, en ik ben op zoek naar inspiratie. Ik werk als zelfstandige in het onderwijs en ga daarom het liefst in schoolvakanties weg, gezien ik anders nogal wat inkomsten misloop. Ik heb even een lijstje gemaakt van mijn gedachten omtrent mijn vakantieplannen:
- een paardentrektocht vind ik altijd tof, maar op dit moment heb ik niet zo heel veel geld. Een trektocht is duur en hoewel ik het waanzinnig vind, twijfel ik of ik niet misschien iets meer cultuur zoek ook. Maar aanraders die niet te duur zijn, hoor ik graag!
- ik ga alleen op vakantie! De kans bestaat dat ik nog iemand mee vraag, maar daar wil ik pas over nadenken nadat ik wat meer weet over wat ik wil gaan doen.
- ik zat te denken aan een yoga/surf vakantie. Er zijn bijvoorbeeld mooie plekken in Marokko en Portugal om dat te doen en ook niet zo duur. Echter wil ik het liefst niet met het vliegtuig op vakantie. Dit is geen keiharde eis, maar mijn voorkeur gaat uit naar een plek die ik ook met de trein kan bereiken. Daarom blijf ik ook het liefst binnen Europa.
- het lijkt me fijn om iets te doen met (klooster)stilte/mediteren/natuur of op iemands huis passen. De website huizenoppassite.nl heb ik onlangs ontdekt en dit spreekt me ook aan, evenals Workaway. Ik zou het leuk vinden om hierover ervaringen te horen van mensen die met deze websites bekend zijn.
- ik weet niet hoe lang ik weg wil. Eigenlijk heb ik best de mogelijkheid, qua tijd in ieder geval, om een maand oid weg te zijn. Qua kosten wordt het dan wel enigszins lastig misschien. Misschien is het ook handig als ik even m'n budget noem: 1000 euro incl. alles, uiteraard het liefst goedkoper

Waar houd ik van: sporten, actief bezig zijn, natuur, dieren, water, maar ook zeker cultuur en steden. Een stedentrip vind ik in m'n eentje niet leuk, dus mocht ik naar een stad gaan, wil ik dit in combinatie met iets anders.
Wat ik niet wil: een all-inclusive zonvakantie en zoals ik al zei, een stedentrip. Ik heb ook niet heel veel zin om me tijdens de vakantie heel vaak te verplaatsen (bijv. interrailen/backpacken/ etc.). Maar ook dat laatste is geen keiharde eis

Ik hoop dat iemand mij kan inspireren, of met een mooi idee kan komen, iets waar ik zelf nog niet aan had gedacht.
Alvast bedankt voor jullie input!