Goedkope zon vakantie januari /februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Goedkope zon vakantie januari /februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 14:09

Nadat ik dit jaar weer heel veel last had van de winter denken we er aan om januari/februari 2020 op vakantie te gaan. Ik ging globaal even rondkijken, maar ik schrok eigenlijk wel van de prijzen :o ik heb het idee dat bijvoorbeeld de canarische eilanden dan veel duurder zijn dan in het voorjaar/najaar? Dit terwijl ik toch buitenom de vakantie periode kijk. Heeft er iemand tips voor een betaalbare zon vakantie? En is het beter om te wachten op last minutes of juist niet?

Anoniem

Re: Goedkope zon vakantie januari /februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:31

Ik vraag me af of de canarische eilanden in die maanden wel echt warm is? Volgens mij kan je dan beter richting Egypte, dat is ook prima betaalbaar..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:35

Canarische eilanden kan het hele jaar wel maar als je zekerheid wilt idd egypte.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:43

Kaapverdië ?

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:51

Veel mensen gaan juist in de winter naar de canarische eilanden omdat het daar dan erg lekker weer is. Vooral veel oudere, daarom is het in die periode niet goedkoper dan in het 'hoog seizoen' wat wij hier kennen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 15:14

Ik ben twee jaar terug ook op tenerife geweest in februari, maar toen was het helemaal niet zo duur, daarom vroeg ik me ook af of het beter is om er pas later voor te gaan kijken? Maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik toen had geboekt. Het weer was toen wel geweldig alleen het zwembad was koud. Kaapverdie valt af aan de hand van reviews van bekende en dat er eigenlijk verder niet echt iets te doen of zien is.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:17

Je zou ook kunnen kijken voor Marokko. Bijvoorbeeld Taghazout, aan de kust. Het is daar het hele jaar redelijk goed weer :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:42

Maar je hebt er wel bijna altijd de zon ! {:} :D

En nu krijg ik allemaal banners met 50% korting op reizen naar Kaapverdie :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:55

Het hoogseizoen op de Canarische eilanden loopt ongeveer van november tot april. Dan zijn de prijzen dus ook hoger.
Ik denk dat je toch wel moet rekenen op minimaal € 450,- pp per week en dan zit je nog niet eens AI.
Je kunt misschien beter wachten tot de low budget maatschappijen hun wintertickets open stellen, dan loont vroeg boeken wel.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:03

Ik was afgelopen januari meteen de week na de kerstvakantie naar Egypte, hotel was toen best “goedkoop” tegenover de prijzen van de weken ervoor en erna (wij waren voor 550 pp, hoge kost in voor en hoogzijzodn 1200 pp) voor 8 dagen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:58

Wij zijn net terug van Tenerife, temperatuur was echt prima. 23 graden overdag, dat is echt prima hoor!! Begreep dat het in januari, februari niet veel minder is. Mijn schoonouders zijn eind februari naar Gran Canaria geweest en die hebben nog warmer weer gehad dan wat wij hadden. Tenerife vond ik overigens veel mooier dan Gran Canaria!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:22

Florida? Daarvoor heb je vaak wel prima aanbiedingen, 600 euro voor vlucht met huurauto ofzo :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 17:49

Ik heb even gegoogled en het lijkt wel voordelig om bijvoorbeeld naar tenerife te boeken, maar dan los. Tickets zijn rond de 160/180p.p. En accommodatie rond de 400/500 voor 7 nachten. Bij Tui kom ik al gauw op 550/600 p.p.het enige voordeel is dan wel dat er transfer bij zit,maar voor het verschil kun je wel een auto huren voor een paar dagen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:16

Wij hadden een auto gehuurd voor 4 dagen voor 110 euro. Dat vond ik niet zo duur. Wij hadden overigens via Tui en vlogen via Eelde, was voor ons echt ideaal. Hou er zelf wel van om gewoon pakketreizen te boeken met een weekje zonvakantie.
Prijs maakt trouwens wel uit waar je zit op Tenerife, wij zaten in Costa Adeje, vond dat zelf echt de mooiste en leukste locatie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 18:20

Naath86 schreef:
Wij hadden een auto gehuurd voor 4 dagen voor 110 euro. Dat vond ik niet zo duur. Wij hadden overigens via Tui en vlogen via Eelde, was voor ons echt ideaal. Hou er zelf wel van om gewoon pakketreizen te boeken met een weekje zonvakantie.
Prijs maakt trouwens wel uit waar je zit op Tenerife, wij zaten in Costa Adeje, vond dat zelf echt de mooiste en leukste locatie.

Daar zaten we vorige keer ook, prima locatie inderdaad. Een pakketreis is inderdaad makkelijk, maar het scheelt dus nog best veel.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:58

Heb je trouwens ook al gekeken voor Lanzarote of Fuerteventura? Ook mooi weer in die maanden en zijn meestal nog iets goedkoper dan Tenerife.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 23:22

Naath86 schreef:
Heb je trouwens ook al gekeken voor Lanzarote of Fuerteventura? Ook mooi weer in die maanden en zijn meestal nog iets goedkoper dan Tenerife.

Heb ik bekeken lijken me beide heel mooi, maar als ik het lees is er toch wat meer kans op minder mooi weer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:32

Gambia, warm en goedkoop.
Maar geen boulevard of shoppen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 00:10

Ik ben afgelopen januari en vorig jaar in januari naar Mallorca geweest.
Alle dagen rond de 18-20 graden, enkel dagje wat regen gehad.
Vliegticket was € ongeveer €60pp
Appartement was €150 voor 2 persoon inclusief ontbijt
Autohuur €70
Omdat het laagseizoen was, waren niet alle hotels, restaurant en bars aan de kust open.
Maar je kon wel rustig van alles bezoeken, zonder hele grote toeristendrukte.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:45

moonsparkle schreef:
Naath86 schreef:

Heb ik bekeken lijken me beide heel mooi, maar als ik het lees is er toch wat meer kans op minder mooi weer.

Gaat niet helemaal op volgens mij, op het moment is het wel veel beter weer op Lanzarote dan op Tenerife. Wij hebben vorige week ook een dag regen gehad op Tenerife. Op Tenerife kunnen ze door de Teide niet altijd goed het weer inschatten en kan het zo ineens bewolkt raken. Wij hebben vorige week op Tenerife nooit een dag gehad dat het de hele dag stralend weer was, verder niet slecht ofzo. Gewoon 23 graden, dus prima verder. Maar een oom en tante zaten op Lanzarote en hebben daar mooier weer gehad.. Wij hebben veel van de omgeving gezien en veel gewandeld en daar was het prima weer voor. Maar ik hoorde van de hoteleigenaar dat februari een mooiere maand was dan maart qua weer.