Ervaringen/tips Zuid-Oost Azië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Ervaringen/tips Zuid-Oost Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 08:23

Volgend jaar wil ik met een vriendin naar een land op vakantie in zuid oost Azië. Nu is dat gedeelte natuurlijk vrij groot, dus ik zoek ervaringen van mensen die het liefst meerdere landen daar gezien hebben voor het beste vergelijk. Onze eisen:

- redelijk goedkoop 2 weken weg kunnen
- we willen als 2 meiden veilig kunnen reizen op eigen houtje
- mooie natuur(parken) en liefst ook mooi strand
- rechtstreekse vlucht

We willen ook niet van hot naar her rennen 2 weken lang dus kiezen het liefst voor (gedeelte van) 1 land. Wie heeft er advies/tips/ervaringen voor ons? We kunnen zelf moeilijk kiezen!

Travel_me

Re: Ervaringen/tips Zuid-Oost Azië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:26

Ik ben meerdere keren naar Azië gegaan maar vind 2 weken vaak net iets te weinig. Vooral omdat je al 2 dagen kwijt bent aan reizen en daarnaast nog de eerste paar dagen een cultuurshock hebt. Maar uiteraard is het wel mogelijk.

Veilig reizen kan eigenlijk overal wel in zuid oost Azië

rechtstreekse vlucht is mogelijk (wel vaak redelijk aan de prijs), maar van daaruit moet je dan nog wel met de bus/trein of binnenlandse vlucht, omdat je anders niet echt op de mooie plekken terecht komt.

Ik ben zelf in: Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Maleisië en Indonesië geweest en vooral Vietnam en Indo vond ik het mooiste.
Het beste kan je blogs of travelvideo's gaan bekijken en van daaruit afstrepen wat je leuk en niet leuk vind. Iedereen is anders namelijk.

Als je specifieke dingen wil weten: vraag gerust.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:48

Sri Lanka. Mooie natuur en mooie stranden. Vriendelijke bevolking.Goedkoop. In 2 weken kun je veel zien en beleven,omdat de afstanden niet zo groot zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:06

Wij zijn afgelopen jaar 2 weken naar Thailand geweest. Je kan inderdaad niet alles zien/beleven maar het geeft je een goed beeld van het land.
Wij hadden een vlucht met tussenlanding op Dubai voor 400 pp. We zijn begonnen in Bangkok en zijn daar 3 dagen geweest. De dag van aankomst, de dag daarna zijn we met Co van Kessel meegeweest en dan hadden we nog een dag voor de vele tempels. Dit was voor ons genoeg.
We hebben daarna een binnenlandse vlucht geboekt naar Chiang Mai, dit heeft ons 30pp gekost met een thaise maatschappij. Een andere optie is met de trein maar aangezien we maar zo kort hadden was dit voor ons een goede optie om te vliegen. Chiang Mai is geweldig! We zijn de jungle in geweest naar olifanten, super veel gezien, gedaan en gegeten. Hostel What's up is een aanrader en hotel The Warehouse. Wij hebben er voorgekozen om de laatste week naar Koh Samui te vliegen en daar verbleven we in Lamai aan een hotel vlakbij het strand. We hebben daar gewoon genoten van zon, zee, strand en cocktails. Heen zijn we met de boot gegaan, wat echt super chill is, maar terug wilde we geen risico lopen en hebben we een dure vlucht naar Bangkok geboekt van 100 pp. Vanuit daar zijn we weer naar huis gevlogen. We verbleven in hotels met zwembad, minimaal een 8 bij recensies en hebben diverse excursies gedaan. Met eten en drinken erbij waren we 1000/1100 pp kwijt. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, wij hebben wel voornamelijk thais gegeten en dat is een stuk goedkoper als westers eten.

Travel_me: we hebben dezelfde bestemming dit jaar! Ik ga ook naar Mexico, alleen ik ga begin juni

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:57

@ Angela: wat toevallig :) Ik ga 27 mei t/m 11 juni :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:03

Ik ga 8 juni tot en met 23 juni! Wie weet komen we elkaar tegen, hahaha

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 20:40

Allemaal bedankt alvast voor de reacties! Travel me heb je nog tips vooral qua natuur dat we echt moeten zien? Indonesie lijkt mij heel mooi, maar als ik google op natuur dan is bijna alles mooi haha.

Angela wow das echt niet duur zeg! Denk bij Thailand dat je inderdaad niet echt aan de binnenlandse vluchten ontkomt, maar wist niet dat het zo goedkoop was! Wij willen inderdaad ook wel in fijne hotels overnachten. Chiang mai ga ik even op m'n lijstje zetten, zelf vind ik natuur een van de belangrijkste punten, daar kan ik echt van genieten in het buitenland!

Anjali ben je daar zelf geweest? Welke plekjes heb je bezocht?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:48

Uhm natuur in indo heb je heel divers. Bijvoorbeeld jungle in Sumatra, rijstvelden in Ubud, komodo veranen, Maar ook eigenlijk op ieder eiland wel bijzondere vulkanen. Heel lastig om daar een keuze in te maken.
Ik vond Bali niet zo heel leuk (is mij te druk), maar java echt geweldig. Daar heb je veel cultuur, maar ook meerdere bijzondere vulkanen om te beklimmen. Maar echt natuur zou ik naar Sumatra gaan, al is het daar wat lastiger om bijv te eilandhoppen. En Sumatra ligt een prachtig eiland vlakbij (karinmunjawa oid). Maar echt jungle ofzo helaas niet.

Dusja ik vind het moeilijk om echt 1 plek aan te wijzen :)

Indonesië is (samen met Nepal) wel mijn favoriete land, omdat het zo ontzettend divers is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:52

Myour schreef:
Allemaal bedankt alvast voor de reacties! Travel me heb je nog tips vooral qua natuur dat we echt moeten zien? Indonesie lijkt mij heel mooi, maar als ik google op natuur dan is bijna alles mooi haha.

Angela wow das echt niet duur zeg! Denk bij Thailand dat je inderdaad niet echt aan de binnenlandse vluchten ontkomt, maar wist niet dat het zo goedkoop was! Wij willen inderdaad ook wel in fijne hotels overnachten. Chiang mai ga ik even op m'n lijstje zetten, zelf vind ik natuur een van de belangrijkste punten, daar kan ik echt van genieten in het buitenland!

Anjali ben je daar zelf geweest? Welke plekjes heb je bezocht?

Ja,ik ben er heel vaak geweest voordat de tsunami alles verwoestte,ook het hotel waar ik altijd verbleef. Aan de kust heb je de zee en stranden,in het zuiden natuurreservaten met o.a. olifanten. Er zijn ook veel culturele bezienswaardigheden, vooral uit het Boeddhisme. Het hele eiland is heel groen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:32

Vorig jaar in Sri Lanka geweest, echt geweldig!
Ben, toen mijn man met hoofdpijn op bed lag, met een Française de hort op gegaan en heb me geen seconde onveilig gevoeld

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:56

LadyMadonna schreef:
Vorig jaar in Sri Lanka geweest, echt geweldig!
Ben, toen mijn man met hoofdpijn op bed lag, met een Française de hort op gegaan en heb me geen seconde onveilig gevoeld

Inderdaad hoef je je daar nooit onveilig te voelen.Ze zijn trouwens heel blij met toeristen,die brengen tenslotte geld in het laatje van het tamelijk arme land. Ik voelde me er veel veiliger dan in Nederland.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zomaar even een selectie uit de véle fotos ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:04

Bedankt voor de foto's Lady Madonna.Panters heb ik zelf niet gezien! Waar was dat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:26

Wilpattu.
Kon je in “jouw” tijd nog niet komen, was toen Tamil gebied

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:50

Ik ben afgelopen zomer in Vietnam geweest. Ik vond het echt zo geweldig! Zulke lieve mensen, prachtige natuur en heb mij geen moment onveilig gevoeld. Echt een aanrader en er goedkoop.