Ov chipkaart gebroken. Plakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Ov chipkaart gebroken. Plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 09:24

Beste bokkers,

Mijn chipkaart is gebroken en nu wil ik weten of het mogelijk is om mijn kaart gewoon te plakken.

Want, mijn moeder zegt dat de chip in de onderkant van de kaart zit.

Mvg demi

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Ov chipkaart gebroken. Plakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:25

Nee, dan is hij kapot. Er lopen draadjes door de hele chipkaart, als die kapot zijn dan werkt hij niet meer.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:27

dan probeer je het toch of die het dan daarna nog doet? Kan is wel dat als die het wel/niet doet af en toe je problemen gaat krijgen als je eenmaal gecontroleerd wordt in de trein, en die het dan niet doet. Zou dat voor die 11 euro van een nieuwe kaart niet riskeren.
Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen.

VillaNeusjes

Re: Ov chipkaart gebroken. Plakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:40

Nee die doet het niet meer. Uit eigen ervaring. Mijn kaart brak onderweg tijdens een treinrit door onhandigheid van mijzelf. Uitchecken lukte niet meer en aflezen ook niet. Dus helaas zul je een nieuwe kaart aan moeten vragen. Je kan dan het saldo dat erop stond we over laten zetten als het een persoonlijke kaart was

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:47

Kwestie van uitproberen. Ik ken iemand die zijn OV chipkaart in de wasmachine had gedaan, die kwam er erg mooi gebogen uit maar werkte nog prima. Mijn kaart daarentegen was nog helemaal heel, maar de chip erin was gebroken en die deed het niet meer. De chip zit linksonder in de kaart dacht ik.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:15

Mijn OV kaart was pas kapot (niet gebroken, gewoon ineens dood) en de mevrouw bij de balie waar ik een nieuwe ging kopen, vertelde me dat de chip door de hele kaart loopt. Dat de chip aan de onderkant zit, is dus niet waar. :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:25

Nee deze kan je niet meer gebruiken. De draadjes van de chip lopen door de hele kaart heen. Die zijn dus ook gebroken.

Weet het uit ervaring

Danielleeee_ schreef:
Mijn OV kaart was pas kapot (niet gebroken, gewoon ineens dood) en de mevrouw bij de balie waar ik een nieuwe ging kopen, vertelde me dat de chip door de hele kaart loopt. Dat de chip aan de onderkant zit, is dus niet waar. :)

De chip zit wel degelijk onder in maar de draadjes niet. Je kan de chip ook zien zitten als je weet waar die ziet.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:34

Kimmiee_D schreef:
Nee deze kan je niet meer gebruiken. De draadjes van de chip lopen door de hele kaart heen. Die zijn dus ook gebroken.

Weet het uit ervaring

Danielleeee_ schreef:

De chip zit wel degelijk onder in maar de draadjes niet. Je kan de chip ook zien zitten als je weet waar die ziet.

Oh nouja, dan was dat het. Het kwam er in elk geval op neer dat hetgeen wat moet werken om in te checken door de hele kaart loopt. Blijkbaar de draadjes dus, niet de chip zelf. Excuses :)