Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:46

Qua welzijn raad ik de seeruyter af.
Hadden toen echt magere paarden staan, slecht passende zadels wat een leek nog kan zien. Beschimmeld voer...

Ik zat toen op een paard waar ik af gevallen ben. Hij struikelde in galop. Ja dat doet hij wel vaker, tijdens buitenritten vallen. Oke, misschien tijd om het beestje met pensioen te sturen of na te laten kijken?

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:24

Myrthe3 schreef:
Qua welzijn raad ik de seeruyter af.
Hadden toen echt magere paarden staan, slecht passende zadels wat een leek nog kan zien. Beschimmeld voer...

Ik zat toen op een paard waar ik af gevallen ben. Hij struikelde in galop. Ja dat doet hij wel vaker, tijdens buitenritten vallen. Oke, misschien tijd om het beestje met pensioen te sturen of na te laten kijken?


Juist het welzijn vind ik bij de seeyruiter echt top.
Ze kijken ook precies wat Bij je past kwa karakter.
Ik heb zowel op de 2 vlamen als op de noriker gereden.
Het pand en de stallen liggen er goed bij en de paarden zijn goed doorvoed en komen dagelijks buiten.
Tuig is goed onderhouden

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:45

Laatste keer dat ik bij de seeruyter was (3 of 4 jaar geleden) vond ik dat de paarden er juist niet zo lekker bij stonden. Kleine, lage en donkere stallen, rook flink naar ammoniak. Paarden hadden drukplekken ook. Ik ben ze op het strand ook twee keer tegen gekomen en had het idee dat de rem niet echt lekker was, zeg maar. Hoeven raken de branding, ongecontroleerd gas erop tot de duinopgang en daar gaat alles pas op de rem.
Zelf toen een rit bij Edda gereden, daar was ik wel te spreken over de paarden en vooral ook over het tempo (en de controle daarop) tijdens de rit. Mensen die een stukje hard wel zagen zitten kregen goede aanwijzingen, degenen die een rustige tolt hard genoeg vonden bleven bij de begeleidster.

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:11

Hilary schreef:
Laatste keer dat ik bij de seeruyter was (3 of 4 jaar geleden) vond ik dat de paarden er juist niet zo lekker bij stonden. Kleine, lage en donkere stallen, rook flink naar ammoniak. Paarden hadden drukplekken ook. Ik ben ze op het strand ook twee keer tegen gekomen en had het idee dat de rem niet echt lekker was, zeg maar. Hoeven raken de branding, ongecontroleerd gas erop tot de duinopgang en daar gaat alles pas op de rem.
Zelf toen een rit bij Edda gereden, daar was ik wel te spreken over de paarden en vooral ook over het tempo (en de controle daarop) tijdens de rit. Mensen die een stukje hard wel zagen zitten kregen goede aanwijzingen, degenen die een rustige tolt hard genoeg vonden bleven bij de begeleidster.

Deze ervaring heb ik helemaal niet met manege de seeruyter!
De paarden daar zijn altijd netjes verzorgd, mogen lekker elke dag buiten spelen, sommige staan de hele winter lekker op de wei, het harachement en de hoeven zijn ook altijd netjes verzorgd en hebben nette en verzorgde stallen.
Wat je zegt over het strand is ook helemaal niet mijn ervaring (ik rij al 10 jaar in verschillende jaargetijden strandritteb), we beginnen altijd in stap en daarna een drafje en als dit goed gaat in galop. Ik heb zelfs ritten meegemaakt dat we eerst achter elkaar bleven in galop en dan pas na een paar meter wat harder gingen en daarna weer een heel stuk stappen.
Manege de seeruyter is helemaal verbouwd en de stallen zijn nu super ruim, licht en mooi ventilerend!
Ik kom al 20 jaar op manege de seeruyter en vind echt dat de paarden er daar echt goed bij staan en een goed leven hebben!

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:57


Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:04

Op texel heb je de jan plezier, zij hebben alleen belgische trekpaarden waar je leuke strandritten mee kan maken.
Ben er zelf een aantal keer geweest en is me goed bevallen.

Ben ook een keer bij de seeruyter op vlieland geweest, hier een strandrit gemaakt en was erg leuk.

pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 21:17

Hoe groot waren de groepen ongeveer waarmee jullie gereden hebben?

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:32

Iets van 6 of 8 man volgens mij

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:58

pony33 schreef:
Hoe groot waren de groepen ongeveer waarmee jullie gereden hebben?


3 personen. Mijn dochter, ik en Karin van de Ijslanders ;).

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:11

Hier goede ervaringen met Nella Dorien en De Blinkert op Ameland en Terpstra op Terschelling. Puur Terschelling was toen ik er kwam ook prima die rit maar hierboven is daarover negatieve berichtgeving waar ik best van schrik
Laatst bijgewerkt door daydream op 14-03-19 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:11

Z'n 8 tot 10 personen, maar dat wisseld zo nu en dan ook wel

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:23

pony33 schreef:
Hoe groot waren de groepen ongeveer waarmee jullie gereden hebben?


4 bij stal edda maar kon meer ligt aan aantal aanmeldingen.
En een keer met 3 en 2 andere keren met 6 bij de seeyruiter

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:35

Rijstal de blinkert op Ameland. Jaren geleden op vakantie geweest en daar een rit van 2 uur gemaakt, in een woord geweldig! :D zeker een aanrader.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:38

Superfijne rit gemaakt met Puur Terschelling. Fijne paarden, leuke mensen, lekker kleine groepen (waren met z’n vijven plus een begeleider). Aanrader!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:40

Alleen ervaring met Puur Terschelling op Terschelling. Paarden (vooral Friezen <3 ) waren makkelijk te rijden met een lang teugeltje. Je kreeg een soort oortje in zodat je de begeleider in alle omstandigheden zou kunnen verstaan.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:44

Op ameland vind ik nella dorien fijn. Maar ik vind ameland persoonlijk een wat saaier eiland. Op terschelling is meer te doen en vind ik qua natuur ook afwisselender.

Op terschelling heb ik bij een verhuur gewerkt, dus misschien is mijn mening daarover niet helemaal objectief. Lok schijnt fijn te zijn en de paarden zijn daar wat ik hoorde goed verzorgd. Terpstra heeft vaak grote groepen en gaat erg hard, daar moet je van houden. Bij puur zijn de ritten rustig, misschien te voor sommiege gevorderde en max 6 pers. Je heb ook nog Karin met IJslanders, dat is erg leuk, kleine groepjes ook.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 01:31

Prince schreef:
Terschelling op Ijslanders bij Karin van http://vakantiesopterschelling.nl/ijslandse-paarden/

Je gaat dan gewoon met zijn tweeën met Karin op pad. En de rit wordt dus op jouw wensen afgestemd. Echt heel fijn!


Absolute aanrader! Op veel van de genoemde stallen al eens gereden, maar tot nu toe nog geen mooiere ritten gereden dan hier.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:46

Hangt er van af wanneer je gaat. In het hoogseizoen rond de 8/9, in het laagseizoen ben ik ook wel eens met 2 anderen geweest.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:35

Ik was bij Terpstra in mijn eentje.
Dat was een feestje.