Waar wandelen Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Waar wandelen Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 18:04

Wij hebben geboekt *\o/*
Echt zin in. Een bokker hier (melody dacht ik) heeft een aparthotel aangeraden. Daar een fijne studio geboekt.

Nu zijn we beetje aan het kijken wat we willen doen. Kajakken tussen de dolfijnen, dierentuin, duiken, maar het strand.

Maar we willen ook graag een wandeltocht maken. Leek ons heel gaaf om dat te doen in parque rural de anaga. We willen eigenlijk gewoon bijzonder natuur zien.
Punt is alleen dat het niet een te heftige tocht moet zijn. Ik heb voet problemen en kan niet de hele dag keihard doorgaan. Met pauzes en rustige momenten lukt dat wel.

Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan?
Wellicht is Masca ook heel gaaf. Maar vermoed dat dat te moeilijk is voor mij.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:17

Masca staat inderdaad bekend als een heel mooie tocht, maar je doet daar zo'n vier uur over en het schijnt wel vrij zwaar te zijn..

Pas wel een beetje op met de dierentuinen daar, want die hebben het welzijn niet allemaal even hoog zitten. Ik ben een keer naar Monkey park geweest, dat was echt knap waardeloos -O-

Ga je naar SKA diamonds?

Nessa

Re: Waar wandelen Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 18:18

Ja las het van Masca, hoe gaaf ook, dat is niet voor mij weggelegd.

Ja naar ska diamonds!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:32

Nee snap ik! Ik heb hetzelfde probleem dus ik heb het alleen van bovenaf en vanuit de baai gezien. Ga je een auto huren? Dan zou ik er zeker wel even naartoe rijden!

Super leuk, het is echt een heerlijke plek! :D

Wil je ook met een gemotoriseerde boot naar de dolfijnen? Wij gingen altijd met de Masca Express van Flipper Uno. Flipper Uno is een groot schip in piratenthema, dat was ons te massaal. De Masca is een wat kleinere boot, dat vond ik heel gaaf. Met zulke boten geven ze ook garantie op dolfijnen, als je ze niet vindt mag je nog een keer gratis mee.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 18:36

Oh dat klinkt ook leuk.
Ja we gaan zeker voor een auto!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:57

Nessa schreef:
Ja las het van Masca, hoe gaaf ook, dat is niet voor mij weggelegd.

Ja naar ska diamonds!

Wij zijn met een huurauto richting de vulkaan geweest en daarna doorgereden naar Masca, het weggetje zelf is ook met een auto al een avontuur op zich! Zou dat zeker niet overslaan. Je kan op verschillende punten uitstappen voor hele mooie uitzichten. Daarnaast is de weg rond de vulkaan trouwens ook een aanrader, elke 5 minuten een ander landschap, soms lijkt het net alsof je op de maan rijdt.

Wij hebben niet gewandeld dus aan wandelroutes kan ik je niet helpen helaas.

Masca weggetje:
Afbeelding

Uitzicht
Afbeelding

Rond de vulkaan

Afbeelding

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 19:03

Prachtig zeg! Dan gaan we dat zeker doen. Naar de vulkaan willen we ook inderdaad. Gaan er die combineren met roadtrip Masca en dan terug naar het hotel.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:04

Was prachtig inderdaad, wij hebben de binnenlanden gehad, vulkaan en de los gigantos kliffen met de auto. Was super om zelf te doen :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:08

Ik ben op Tenerife door mijn rug gegaan... ondanks dat toch Masca gelopen. Is best te doen :) En zeker een aanrader! Ja, het is een lange tocht, je gingen toen met 2 gidsen, 1 voor de "snelle" en ervaren lopers en 1 voor de minder ervaren lopers. Daar heb ik toen aan mee gedaan en prima te doen. ondanks dus een erg pijnlijke rug...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook naar de El Teide is prachtig!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:09

Siam park is ook leuk! Maar wij komen niet verder als de boulevard van los cristianos tot adeje lopen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:21

Anaga Mountains zijn super mooi, hier ben ik 3 weken geleden geweest. Het is echt compleet anders dan het zuiden en het heeft echt iets sprookjesachtig. Er zijn hele simpele relaxte wandelingen, je kunt het zo lang maken als je zelf wil.

Masca is mooi, maar daar zou ik niet te veel over twijfelen, want de wandeling naar beneden is op dit moment voor onbepaalde tijd gesloten, helaas.

De Teide is mooi, maar eentonig.

Mocht je stijle, bochtige wegen naar beneden leuk vinden, dan raad ik je Punta del Hidalgo (noord) en Garachico (zuid) aan. Daar heb je ook natuurlijke zwembaden, dat is prachtig. Bij Garachico zijn ze gesloten, maar een dorpje ernaast zijn er ook een paar. Punta del Hidalgo is goed te combineren met Anaga.