Welke tas als handbagage (Transavia)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Welke tas als handbagage (Transavia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:20

Binnenkort ga ik een midweek naar Portugal en ik ben aan het kijken voor een fijne tas die als handbagage is toegestaan.
Ik vlieg met Transavia, dus maximaal 10 kg.
Voor het formaat 55 x 40 x 25 cm geldt dat je het gratis mee mag nemen, maar dat het mogelijk toch in het ruim wordt vervoerd.
Formaat 45 x 40 x 25 cm kan onder de stoel en daarom mag je het altijd meenemen in de cabine.
Voorkeur gaat dus naar het kleinere formaat, maar is dat genoeg voor een midweek aan spullen?

Deze tas lijkt me leuk, maar heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel je daar ongeveer in kunt stoppen?
https://www.travelbags.nl/reisenthel-tr ... owers.html

M'n logeeradres is in een nogal afgelegen gebied en ik logeer in een caravan, dus een rolkoffer lijkt me vanwege de wieltjes onhandig.

Wie weet er een fijne tas? En is het haalbaar om in het kleinere formaat alle spullen mee te kunnen nemen?

Lougino

Re: Welke tas als handbagage (Transavia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:30

Op reizen met alleen handbagage heb ik altijd een eastpack tranverz maat s bij me, ideaal koffertje, heeft wel wieltjes maar ook 2 handvaten dus net zo (on)handig als de tas in gebieden waar je de wieltjes niet kunt gebruiken. Stel dat t koffertje toch ingecheckt moet worden dan heb ik een klein handtasje bij me voor paspoort, portemonnee e.d.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:32

Kun je bij decathlon geen grote rugzak kopen. Hier heb ik wel een rolkoffer inmiddels maar eerste keer duwde ik alles in een rugzak

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:38

Ik zou inderdaad voor een rugtas gaan, want trolley’s worden wel sneller ingecheckt. Deze passen nooit onder de stoel voor je en een rugtas of weekendtas wellicht wel.

Een losse handtas wordt ook als handbagage gezien, probeer dus plaats hiervoor over te houden in je rugtas/weekendtas.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:48

Is het zo’n enorme ramp als he koffer ingecheckt wordt dan? Je hebt een kleine handtas met belangrijke papieren ed en dan je trolley. Die lever je bij de gate weer in en hebt hem binnen No time weer terug....
En idd, de Eastpak op wieltjes is eigenlijk gewoon een weekendtas op wielen... handig voor alle situaties!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 21:35

Bedankt voor jullie tips en adviezen.
Ondanks de tips voor een trolley, ben ik echt op zoek naar een tas :)

Sodera schreef:
Is het zo’n enorme ramp als he koffer ingecheckt wordt dan? Je hebt een kleine handtas met belangrijke papieren ed en dan je trolley. Die lever je bij de gate weer in en hebt hem binnen No time weer terug....

Ik vlieg beide keren erg vroeg. Met ruimbagage moet je volgens mij eerder aanwezig zijn, dus ik vind het wel fijner om met alleen handbagage te reizen :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:48

Maar als je koffer ingecheckt wordt, gebeurt dat aan de gate. Daarvoor hoef je niet vroeger op het vliegveld te zijn....
als jij zelf bagage incheckt en betaald, dan moet je er vroeger zijn (alhoewel dat tegenwoordig ook al stukken minder is). Maar dit wordt dan ingecheckte handbagage, daar geldt dat niet voor.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:02

Ik heb een Deuter Act Lite 45(+10) die overal wordt toegelaten. Enorm handige en ruime rugzak!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 22:07

moeshie schreef:
Ik heb een Deuter Act Lite 45(+10) die overal wordt toegelaten. Enorm handige en ruime rugzak!

Oh echt? Ondanks dat die 75 cm hoog is?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:13

Je hoeft niet eerder aanwezig te zijn als een koffer met formaat 55 x 40 x 25 meeneemt als handbagage. Ik reis vaak met alleen handbagage, en gooi mijn koffer vaak pas bij het vliegtuig in een kar die dan het ruim in gaat. Bij grotere vliegtuigen lever je je bagage bij de gate pas in.
Dus gewoon het maximale formaat meenemen, komt goed :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:19

Koffertjes kunnen vaak gewoon mee hoor, zorgen dat je beetje als eerste het vliegtuig in stapt. Wel even rekening houden met de juiste maten he. Als je je tas vol stopt dat ie nog binnen de maten blijft. Je hoeft niet eerder aanwezig te zijn met incheck bagage. Je moet gewoon 2u van te voren door de douane als je binnen Europa vliegt. Daarbij scheelt het je wel tijd als je land, omdat je direct weg kunt en niet hoeft te wachten tot je bagage van de band komt, wat nog wel eens kan gebeuren en mijn koffer is vorige keer bij Tramsavia helemaal vernield en heb 9 maanden moeten wachten op een reactie op mijn klacht. Dus zou ook lekker met handbagage reizen als je die kans hebt! Heel veel plezier!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:07

xMarieke schreef:
moeshie schreef:

Oh echt? Ondanks dat die 75 cm hoog is?

75cm is de maximale hoogte, als ie dus compleet tot de nok gevuld is. Ik let er op om dat niet te doen en kom ook nooit hoger dan 6pc. De mogelijkheid om in hoogte/breedte te kiezen adv je bagage keuze vind ik het handige van dit soort rugzakken, en de ideale als handbagage.

En deze rugzak draagt echt fantastisch, het gewicht is super goed verdeeld en het draagsysteem is top!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:00

xMarieke schreef:
Bedankt voor jullie tips en adviezen.
Ondanks de tips voor een trolley, ben ik echt op zoek naar een tas :)

Sodera schreef:

Ik vlieg beide keren erg vroeg. Met ruimbagage moet je volgens mij eerder aanwezig zijn, dus ik vind het wel fijner om met alleen handbagage te reizen :)

Ze kunnen bij het inchecken, of bij de gate er voor kiezen je koffer toch in te checken, dat is dan ook nog gratis. Ik hoop eerlijk gezegd altijd dat ze dat doen :Y)

Dus ik zou gewoon het maximale formaat meenemen :j