Spaanse Rijschool Wenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaardjeB

Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 16:37

Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden in Wenen geweest en waren toen heel erg enthousiast over de Spaanse Rijschool daar.
Nu ben ik aan het kijken voor een citytrip en kwam dit tegen, https://www.travel-feed.com/nl/12569-ci ... voor-2019/
en wil ik nu heel graag naar Wenen. Is er iemand die daar bij de Spaanse rijschool is geweest en misschien tips heeft?

Groetjes!

M_Vainqueur

Re: Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:27

Toevallig afgelopen zondag naar een show van de Spaanse rijschool geweest in Wenen. Ik vond het vooral heel duur (53 euro, goedkoopste zitplaats maar je moet dan volledig over een muurtje hangen om iets te kunnen zien) en ik werd nogal ongemakkelijk van het niveau. Leuk om ooit meegemaakt te hebben maar ik zou het nooit nog een keer doen.

Wenen zelf vind ik wel echt een aanrader! Prachtige stad, lekker eten van alles te doen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:09

Omdat het topic beter past op Bokt erop uit verplaats ik het topic daarheen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:12

PaardjeB schreef:
Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden in Wenen geweest en waren toen heel erg enthousiast over de Spaanse Rijschool daar.
Nu ben ik aan het kijken voor een citytrip en kwam dit tegen, https://www.travel-feed.com/nl/12569-ci ... voor-2019/
en wil ik nu heel graag naar Wenen. Is er iemand die daar bij de Spaanse rijschool is geweest en misschien tips heeft?

Groetjes!

Vooral zorgen voor heel heel veel geld. Je kunt gewoon pinnen bij een automaat daar dus je hoeft niet contant mee te nemen. Maar het centrum is gigantisch echt heerlijk shoppen. En de Spaanse rijschool ben ik ook heen geweest. Maar dan om te kijken bij een training. Ik vond het helemaal geweldig om te zien. Ook een erg indrukwekkend gebouw. Ik wil dolgraag nog eens terug.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:12

In o.a. augustus Zijn Er geen shows.
Wij hebben een ochtend training bekeken er waren toen geen shows op de avonden dat wij er waren.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:14

Ik heb er alleen een rondleiding gedaan en dat vond ik erg leuk en interessant. Verder is de stad Wenen echt een mooie stad. Ga zeker naar schloss schonbrunn!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:15

Wij zijn bij een ochtendtraining geweest. Wat mij betreft net zo leuk en een stuk goedkoper.

*foto's verwijderd*

Je mag natuurlijk geen foto's maken :o

Het beste kan je langsgaan en dan kaarten kopen voor een andere dag. Het is wel heel druk en je moet in de rij (geen placering)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 07-03-19 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:17

In de zomermaanden zijn er geen shows, omdat de paarden dan in de wei staan.
Ik heb de rijschool wel eens bezocht, vond het leuk om eens te zien maar niet heel bijzonder.
Er zijn zoveel leukere dingen te doen in Wenen. <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:30

Gimme_Joy schreef:
Wij zijn bij een ochtendtraining geweest. Wat mij betreft net zo leuk en een stuk goedkoper.

*foto's verwijderd*

Je mag natuurlijk geen foto's maken :o

Het beste kan je langsgaan en dan kaarten kopen voor een andere dag. Het is wel heel druk en je moet in de rij (geen placering)
hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder waarschuwing.. er liep constant zon vent rond te roepen dat foto s niet mochten. Ik had toen der tijd een redelijke kleine digitale camera dus had wel wat gemaakt maar soms meer muur of zand dan paard.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:35

Ik ben net 1 dag terug! Vond Wenen zelf niet zo leuk, maar dat lag denk ik meer aan mij.
Heb een rondleiding van een uur gehad door de rijschool en dat was super tof! Shows doen ze geloof ik alleen in het weekend en ik weet niet wanneer wel of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:33

Tanya schreef:
Ik ben net 1 dag terug! Vond Wenen zelf niet zo leuk, maar dat lag denk ik meer aan mij.
Heb een rondleiding van een uur gehad door de rijschool en dat was super tof! Shows doen ze geloof ik alleen in het weekend en ik weet niet wanneer wel of niet.

Wat vond je niet leuk aan Wenen dan?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:40

Ik ben in december geweest maar heb alleen de rondleiding gedaan, dat vond ik al duur zat. Ze weten overal in wenen wel hoge prijzen te vragen vind ik.

Vond het een leuke en mooie rondleiding, vooral leuk om te horen hoe hun dingen zien/doen. Maar vond het niet heel bijzonder eigenlijk, maar zeker wel de moeite waard om te doen als je er toch bent. Alleen die rijbaan vond ik wel indrukwekkend met die hoge muren en de tekst en uitleg was leuk vooral met de historie die zij kennen. En een mega zadelkamer... bizar...

Nu ik dit allemaal type vond ik t misschien toch indrukwekkender dan ik dacht...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:37

Anoniem schreef:
Tanya schreef:

Wat vond je niet leuk aan Wenen dan?

Ja goede vraag...
Ik weet het zelf ook niet zo goed! Ik was er in mijn eentje, misschien dat dat heeft meegespeeld... En het weer was niet zo best, met een zonnetje is alles toch wat leuker. Maar ik vond de mensen niet leuk of aardig, de bouwstijl in Wenen trekt me niet (alles is zo groot en hoog en kil), en ja alles is mega duur.
De musea, spaanse rijstallen en de dierentuin vond ik wel heel tof!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:24

Ik ben er ook alleen geweest prima vermaakt had wel dertig graden toen.. warm zat.
Heb toen alleen de ochtend training gedaan.

Schönbrunn en de zoo waren zeer mooi.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:36

Ik heb vorig jaar Wenen bezocht en vond het een leuke stad! Ben naar de ochtendtraining én de rondleiding gegaan (tja, bucket list dingetje van de innerlijke penny :+). Vond het allebei gaaf om te zien.
Zou shönbrunn ook zeker aanraden, echt een mooi landgoed om overheen te slenteren op een mooie dag! Hetzelfde geldt voor Belvedere, was ook prachtig.