Ik heb een vraagje waar vast mensen op bokt meer vanaf weten en mij verder kunnen helpen. Ik heb begin januari een reis naar New York geboekt, samen met mijn vriend en mijn ouders gaan ook deze week. We verblijven apart en vliegen met z’n allen. Nu is het zo dat 2 weken geleden de gezondheid van mijn opa ineens erg achteruit is gegaan, zodanig dat wij bang zijn dat de kans bestaat dat hij niet erg lang meer te leven heeft.
We zijn 7 tot 15 mei weg, dus het duurt nog even. We hopen dan ook dat hij de komende maanden aansterkt en het allemaal weer goed komt. Mijn ouders zeiden echter dat het slim is om toch even een reis/annuleringsverzekering af te sluiten. Nu vraag ik me alleen af hoe dat zit met mijn vriend. Stel mijn opa overlijd vlak voor/tijdens de vakantie waardoor alles geannuleerd moet worden, bestaat er een mogelijkheid dat mijn vriend dan ook zijn reis (deels) vergoed krijgt van de verzekering? Voor mij en mijn ouders is het logisch, omdat het gaat om familie. Weet iemand van jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken? Lijkt me niet reëel om mijn vriend in z’n eentje naar New York te sturen hahaha

Ik heb zelf nog geen reis – of annuleringsverzekering afgesloten, dus als iemand tips heeft wat goede verzekeringen zijn mag dat ook natuurlijk.