Weekendje Ardennen, wandeltips ? ( barvaux sur ourthe )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Weekendje Ardennen, wandeltips ? ( barvaux sur ourthe )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 11:27

Ha bokkers

Volgend weekend gaan we een weekendje wandelen in de Ardennen ( hopelijk zit het weer een beetje mee :+ ).
We hebben een huisje gehuurd in barvaux sur ourthe ( Durbuy ), we zijn daar met 2 honden, waarvan de een al op leeftijd is maar nog best wel wat kan lopen maar eventueel ook in de wandelkar kan. De kar is gemakkelijk in te klappen en een stuk te dragen mocht er een stuk zijn waar je niet goed met de kar door kan.

Nu hebben we een wandelkaart gekocht en daar staan diverse afstanden op, maar ja, wat is mooi he ?
Wil eigenlijk iets waarbij we toch een aantal uur onderweg zijn ( dus geen wandeling van maar 5kilometer dus ), mag best een pittige wandeling zijn met veel klimmetjes en sowieso door de natuur.
Ik kom er namelijk best wat tegen die ook veel over asfalt gaan... dat vind ik dus weer niks :')

Tips zijn welkom :j

Gr

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:33

Misschien eens zoeken op de extratrail (loop)routes? Deze zijn vaak onverhard en ook langere afstanden :)
https://extratrail.com/nl/

en vaak hebben de B&B's of dergelijke ook zelf kaartjes met de mooiste routes in de buurt. Misschien is dat ook een optie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:35

Heerlijke omgeving om te lopen.
Wat ik een supergave route vond was via le moulin du bayehon naar de waterval. Volgens deze website is hij 9km, volgens mij liepen er op die parkeerplaats ook langere wandelingen. https://www.wandelaar.be/2004/11/03/hoc ... g-bayehon/

Ook vanuit durbuy zelf lopen allerlei wandelroutes die je in durbuy kan oppakken om te gaan lopen.

Wij hebben ook vanuit domaine de palogne routes gelopen, meeste beginnen daar wel met een verharde weg langs het water, maar gaan daarna over in bospaden.

Hou in de gaten dat veel routes ook wel echt klauterstukkenhadden, zeker met wat natter weer. Lijkt me met een kar wat lastiger.

Sclimpre

Re: Weekendje Ardennen, wandeltips ? ( barvaux sur ourthe )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:46

Kijk eens op originelewandelingen.be
Zij volgen altijd de mooiste paadjes. Er is een beschrijving bij waarmee je de weg moet zoeken of je kan ook met een wandelgps werken. De moeilijkheidsgraad is aangeduid met kleuren. De afstand is meestal tussen de 15 en de 20km. De groene zijn makkelijk, de gele zijn tussenin en de rode zijn best pittig. Lees als steile klim of afdaling waarbij je heel blij bent dat er een touw is waar je je aan kan vsthouden. De allermoeilijkste zijn zwart, die hebben we nog niet geprobeerd.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:17

Late reactie... sorry !! Ik ga eens even op mijn gemak de sites doornemen, super bedankt *\o/*

xelodi

Re: Weekendje Ardennen, wandeltips ? ( barvaux sur ourthe )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:03

Ik heb in belgie de Wikiloc app gebruikt. Dan kun je wandelingen van mensen volgen en je eigen wandeling maken voor andere mensen. Ik kwam echt op de leukste plekken en ik was er zelf echt niet op gekomen. Zeker aan te raden!