Vancouver VS. Toronto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vancouver of Toronto

Vancouver
17 (80%)
Toronto
4 (19%)

Totaal aantal stemmen: 21

Jellybeans

Vancouver VS. Toronto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 23:46

Hoi allemaal,

Ik ben, samen met wat klasgenoten, at the moment een studiereisje aan het organiseren naar Canada.
We twijfelen tussen Vancouver en Toronto. Van beide steden weet ik vrij weinig af en internet geeft ook geen drastische verschillen aan. Voor het studiegedeelte van de reis kunnen we overal in Canada terecht dus maakt het niet uit welke stad het wordt.

We willen ongeveer 10 dagen blijven.

Wat is volgens Bokt het leukst?

Anoniem

Re: Vancouver VS. Toronto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:48

Ik ken alleen Toronto en ben echt dol op die stad. Weet niet wat jullie moeten bestuderen maar het is een super diverse stad waar je echt heel veel kan doen. Ik voelde me er echt gelijk thuis.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:50

Ik ken alleen Vancouver. Nu 2x geweest maar ik vind het een geweldige stad.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:17

Ik ben in beide steden geweest en ik zou dan voor Vancouver gaan. Ik vond dat een veel gevarieerdere stad en de omgeving van Vancouver is ook veel mooier. Je zou het dan kunnen combineren met bijvoorbeeld Vancouver Island, of de bergen in richting Whistler.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:21

Wat wil je gaan doen? Gaat het je om de stad of om de omgeving?

Rondom Vancouver is prachtige natuur te vinden en zijn ontzettend veel gave outdoordingen te doen, maar de stad zelf vond ik echt weinig aan. Ik hoor dat overigens van meerdere mensen.

Toronto ken ik niet.

b000tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:40

Ik ben voor studie in de buurt van Toronto geweest, vele male de stad ook bezoek, erg leuk, veel te doen en bezoeken, veel winkels, mooie gebouwen. Maar met wind en echt in de winter, ben je blij dat er een ondergrondse verbinding is tussen de kantoren en grotere winkelcentrums, in de straten word je soms weg geblazen, een stad waar ze gedeeltes met een liniaal hebben getekend zeg maar.

Als je er naar Toronto gaat zou ik ook echt aan raden om een trip naar de Niagara falls te maken, echt spectaculaire om te zien.

Zo als de Canadese mij het uitgelegd hebben is het gebied van het Toronto, Ontairo, het meest verstedelijkt, en is de rest daarbuiten meer met de vergelijking van de afbeelding die je vaak op het internet ziet met de bergen en meren. Maar houd niet weg dat Toronto/Ontairo, nog steeds een erg prachtig gebied, en veel groene en grootser dan wij als Nederlanders gewend zijn

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:05

Ik ben afgelopen zomer een paar dagen in Vancouver geweest, heb echt genoten. Maar wij waren afhankelijk van het openbaar vervoer en dat viel een beetje tegen je ziet dan toch veel minder.
Nu waren wij voor Vancouver in het banff nationaal park geweest wat echt zoo mooi was! Daar hadden we ook een auto dus we zijn op heel veel plekken geweest. Achteraf had ik liever langer in banff willen blijven dan door te gaan naar Vancouver... maar ben er door deze reis ook achter gekomen dat ik echt geen stadsmens ben, vond het veel te druk :')

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:32

Ik vond Vancouver echt fantastisch! Prachtige stad met vreselijk vriendelijke bevolking (zal in Toronto niet anders zijn).
Voelde me er echt thuis!
Ook vanuit Vancouver door de Rockies getrokken <3

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:06

Ik ben 2 jaar geleden in Vancouver geweest en ik vond het een erg leuke stad. Er ligt inderdaad fantastische natuur omheen waar je je ook een paar dagen kunt vermaken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:59

Emmaa_ schreef:
Ik ken alleen Toronto en ben echt dol op die stad. Weet niet wat jullie moeten bestuderen maar het is een super diverse stad waar je echt heel veel kan doen. Ik voelde me er echt gelijk thuis.

Ik vond het ook een superleuke stad. En natuurlijk een uitstapje naar de Niagara watervallen.
Vancouver trok mij minder, maar toen gingen we ook voor Whistler, daar skiën was wel heel gaaf.